گارتنر: دیتاسنترها به زودی می‌میرند

تا سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۸۰ درصد کسب و کارها، پایگاه‌های داده خود را خاموش خواهند کرد.
 
Google-Data-Center-IDC.jpg
 
این مطلب را دیوید کاپوچیو (David Cappuccio) نایب رئیس بخش تحقیقات گارتنر در وبلاگ این شرکت نوشت و افزود: آن دسته از دیتاسنترهایی هم که به کار خود ادامه می‌دهند، مربوط به کارها و خدمات بسیار اختصاصی خواهد بود که از سایر نقاط پشتیبانی نمی‌شوند و یا از لحاظ اقتصادی، این شیوه برای شرکت میزبان به صرفه‌تر است.
 
بنا به گزارش وب‌سایت Redmond Magazine، روند رویدادهای جاری نشان می‌دهد که پایگاه‌های داده هیچ آینده روشنی ندارند زیرا به مرور زمان و با توجه به رشد و گسترش فناوری‌هایی همچون رایانش ابری، اینترنت اشیاء، سرویس‎‌های Edge، خدمات SaaS و سرویس‎‌های به هم پیوسته (interconnect)، محدودیت‌های فیزیکی و منطقه‌ای تقریباً از بین می‌رود.
 
 
گارتنر توصیه می‌کند که شرکت‌ها از هم اکنون باید به فکر چابک‌سازی خدمات خود باشند. البته محققان اذعان دارند که این اتفاقات یک شبه رخ نمی‌دهد بلکه به طور تدریجی حاصل می‌شود و پیش نیاز آن، «تغییر تفکر در مورد نحوه ارائه خدمات به مشتریان و کسب و کارها» خواهد بود.
 
این کارشناس گارتنر می‌گوید مدیران موفق بر ارزش کسب و کار (business value) متمرکز شده‌اند. آنها در پی طرح‌ریزی استراتژی‌های فناوری اطلاعات با تمرکز بر ترکیب کاربردهای فناوری اطلاعات خود هستند و کمتر به زیرساخت‌های فیزیکی‌شان اهمیت می‌دهند.