گجت اپل تگز احتمالا ماه مارس سال آینده معرفی خواهد شد

خبرها حاکی از آن است که گجت ردیابی اپل تگز سال آینده معرفی خواهد شد. ماه گذشته، بلافاصله بعد اینکه اپل آیفون‌های 2019 خود را رونمایی کرد، خیلی‌ها صحبت از یک چیپست اولترا وایدبند (UWB) موسوم به U1 در داخل این گوشی‌ها می‌کردند. همانطور که احتمالا می‌دانید، تکنولوژی اولترا وایدبند برای ارسال امواج فوق‌کوتاه رادیویی به سایر دستگاه‌های مجهز به این فناوری استفاده می‌گردد. با اندازه‌گیری زمان رفت و برگشت این امواج، اطلاعات مربوط به موقعیت دقیق دستگاه موردنظر محاسبه خواهد شد. در حالیکه، چیپست U1 قرار است در نهایت با سیستم ردیابی اپل تگز مورد استفاده قرار گیرد، اما این تراشه بر روی آیفون‌های جدید، در حال‌حاضر تنها یک کاربرد دارد و آن هم مربوط به قابلیت انتقال فایل ایردراپ (AirDrop) می‌شود. با استفاده از ایردراپ، دو آیفون می‌توانند از طریق وای‌فای و بلوتوث داده‌ها را بین همدیگر انتقال دهند. چیپست U1 به دارندگان آیفون 11، آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس اجازه می‌دهد تا هندست خود را به سمت مدل دیگر آیفون 2019 بگیرند و آن را در بالای لیست ایردراپ خودشان قرار دهند.

امروز اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO)، پتنت جدیدی از اپل منتشر کرده که مربوط به استفاده از فناوری اولترا وایدبند در گجت آینده اپل تگز می‌شود. عنوان پتنت، «Electronic Devices with Motion Sensing and Angle of Arrival Detection Circuitry» بوده و به نظر می‌رسد که از تکنولوژی ذکر شده در آن، قرار است برای پیدا کردن یک اپل تگز مجهز به چیپ U1، با استفاده از اندازه‌گیری زاویه سیگنال‌های ارسال شده توسط آن، استفاده گردد. پتنت به این موضوع اشاره کرده است که چگونه حرکات کاربر نیز می‌توانند در محاسبات لازم برای یافتن یک اپل تگز، کمک‌کننده باشند. این سیستم همچنین قادر به بهره‌گیری از انواع فناوری‌های واقعیت افزوده نیز خواهد بود؛ بدین ترتیب کاربری که به دنبال اشیا تگ‌شده خود است، امکان دیدن راهنمایی‌های بصری را خواهد داشت. تصاویر لو رفته، نشان می‌دهند که چگونه تصویر سه بعدی یک بالون قرمز رنگ و تصویر دو بعدی یک بالون نارنجی رنگ می‌توانند در پیدا کردن یک شی، مورد استفاده قرار گیرند. در رشته‌کدی که در داخل اپلیکیشن Find My یافت شده، در توضیح این قابلیت آمده است که «چند متر به اطراف خود حرکت کن و آیفون خود را به سمت بالا و پایین تکان بده تا یک بالون در نمایشگر آن ظاهر گردد.»

چیپست U1 اپل

اپل تگز احتمالا ماه مارس سال آینده معرفی خواهد شد

در حالیکه همه ما انتظار داشتیم گجت اپل تگز در رویداد آیفون‌های 2019 رونمایی گردد، اما متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. البته معرفی نشدن آن، دال بر هیچ چیز نیست. برای اینکه اپل، برای مثال، در سپتامبر سال 2017، پد شارژ بی‌سیم ایرپاور را به همراه آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X معرفی کرد، اما ۵۶۲ روز بعد، آن را کنسل نمود. بنابراین درست است که امسال شاهد اپل تگز نبودیم، اما این احتمال وجود دارد که آن را در مارس 2020 به همراه هدست اپل Glasses و آیفون SE2 ببینیم.

 

اپل تگز

یک هفته بعد از رویداد سپتامبر، اطلاعات زیادی درباره اپل تگز به بیرون درز پیدا کرد. این گجت با شماره‌کد B389 قرار است با اپلیکیشن Find My کار کند. با استفاده از آن، کاربر آیفون به‌محض دور شدن از یک شی تگ‌شده، هشداری را از طریق نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد. اگر شی موردنظر، گم شده باشد، کاربر می‌تواند وارد اپلیکیشن Find My شده و آلارمی را برای پیدا کردن آن تنظیم نماید. همچنین دارنده یک آیفون می‌تواند با استفاده از اپل تگز از سایر دارندگان آیفون نیز برای یافتن آیتم گم‌شده درخواست کمک کند. ضمنا وقتی تگی در داخل Lost Mode گذاشته می‌شود، اگر شخصی که یکی از آیفون‌های 2019 را دارد، شی تگ‌شده را پیدا کند، قادر خواهد بود تا صاحب آن را پیدا کرده و به او از طریق تماس تلفنی یا پیام متنی اطلاع دهد. اپل تگز همچنین می‌تواند نواحی خاصی موسوم به Safe Zones را تعیین کند تا اشیا، بدون اینکه باعث ارسال نوتیفیکیشن به کاربر شوند، در آنجا قرار بگیرند. ضمن اینکه، مکان اشیای خاص را می‌توان با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراگ گذاشت.

نوشته گجت اپل تگز احتمالا ماه مارس سال آینده معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.