گردش مالی رسانه‌های دیجیتال در جهان چقدر است؟

 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گردش مالی صنعت رسانه و سرگرمی را ٢٢٠٠ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: ١٠ هزار میلیارد تومان از حجم فعالیت‌های کشور در بخش کسب و کار مربوط به حوزه دیجیتال است.
 
محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی تولید محتوای دیجیتال اظهار کرد:این بنیاد شروع مبارکی است و تلاش می‌کنیم هر ماه از کارهای جدید در یک زیست بوم مناسب پرده‌برداری کنیم تا به جایگاه مناسب خود در این عرصه برسیم. شاید به عنوان دولت نتوانیم زیست بوم دیجیتال ایجاد کنیم اما می‌توانیم در ایجاد فضای مناسب برای گسترش این قبیل کسب و کارها اقدام کنیم.
 
وی گردش مالی صنعت رسانه و سرگرمی را ٢٢٠٠ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: از این میزان  ١٢٠٠ میلیارد دلار در اختیار رسانه‌های دیجیتال، ٢۶٠ میلیارد دلار در بخش انیمیشن و ۲۴۰ میلیارد دلار به بازار تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد.
 
وزیر کار با بیان اینکه باید به سهم ۴٠ برابری در بخش انیمیشن و ١۴ برابری در بخش تولید محتوای دیجیتال برسیم، افزود:اگر ایران بتواند به اندازه سهم جمعیتی یک درصدی خود از بازار محتوا و رسانه‌های دیجیتال، بازار خلق کند باید بازارهای موجود در حوزه محتوا و رسانه دیجیتال بیش از ١٣ برابر و در حوزه انیمیشن بیش از ٤٠ برابر شود که این امر بیانگر  وجود ظرفیت بالا برای ایجاد هزاران کسب و کار و توسعه بازار در داخل و خارج است.
 
شریعتمداری تاکید کرد:امروز در مراسم تاسیس بنیاد ملی کارآفرینی با محتوای دیجیتال از این اقدام مبارک استقبال می‌کنیم و آن را یک اتفاق اقتصادی خوب می‌دانیم. همچنان که در اجلاس سازمان جهانی کار موضوع بازار کار مطرح شد و نشان داد که دنیا به سمت فضای جدید کسب و کار حرکت می‌کند.
 
وزیر کار همچنین در جمع خبرنگاران درباره انتخاب رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد: وزیر کار می تواند به شکل قانونی در کل صندوق‌ها مدیران را تا شش ماه به عنوان سرپرست منصوب کند و سرپرست‌ها کلیه اختیارات مدیران را دارند.
 
وی تاکید کرد: به دلیل‌ آنکه در اجرای تبصره یک ماده ۱۷ قانون جامع ساختار نظام تأمین اجتماعی کشور اختلاف نظر وجود داشت برای رسیدگی به این اختلاف نظرها بین دو معاونت اداری استخدامی و حقوقی رئیس جمهوری مذاکراتی صورت گرفت که هفته پیش در جلسه دولت برای این موضوع تصمیم‌گیری و مقرر شد سازمان اداری-استخدامی از بین ۱۴ پیشنهادی که برای معاونت‌ها و ریاست صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کردیم بررسی‌های لازم را صورت داده و نتیجه نهایی را اعلام کند.