گزارش تکرا از افتتاحیه فین تک فست؛ بزرگترین رویداد نوآورانه فناوری‌های مالی ایران

مراسم افتتاحیه رویداد فین تک فست در دانشگاه خاتم به صورت رسمی برگزار شد. فین تک فست با حمایت شرکت فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های داتین و اتین برگزار می‌شود.
دیروز ظهر، ۱۸ اسفند ماه، رویداد فین تک فست در دانشگاه خاتم با حضور جمعی از اصحاب رسانه به صورت رسمی آغاز شد و قرار است تا ۲۰ اسفند ماه ادامه داشته باشد. در ادامه با تکرا همراه باشید تا به این رویداد و بخش‌های آن نگاهی مختصر داشته باشیم.

فین تک، کاربرد نوآوری‌های فناورانه در ارائه خدمات مالی است. در کشور ایران نیز شرکت بزرگ فناپ به همراه بانک پاسارگاد، ‌اتیک و داتین  امسال نیز رویدادی را در قالب نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک با هدف حمایت و تجاری‌سازی ایده‌های نو، حل مسائل جدید و معرفی استارتاپ‌های حوزه بانکداری، پرداخت الکترونیکی و بورس برگزار کرده است.

مراسم افتتاحیه رویداد فین تک فست در دانشگاه خاتم به صورت رسمی برگزار شد. فین تک فست با حمایت شرکت فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های داتین و اتین برگزار می‌شود.

طی این جشنواره، مهمان خارجی فین تک فست، Pekka Honkanen، عضو هیئت مدیره گروه مالی ST1 کشور فنلاند در رابطه با تاریخچه فین تک و کاربرد آن و گسترده شدن حامیان و کاربرد آن برای زندگی راحت‌تر صحبت‌هایی کاربردی داشت.

در ادامه افتتاحیه رویداد فین تک فست، از صاحبان ایده‌های شرکت کننده خواسته شد تا در مدت زمان یک دقیقه، به صورت بسیار مختصر، توضیحی از فعالیت و ایده خود برای حضار ارائه دهند تا بتوانند نظر داوران را به خود جلب کنند و نظرات خود را در قالب یک رای گیری برای حضور ایده‌های برتر در مرحله هک وان اعلام کنند.

در قسمت معرفی ایده‌ها شاهد ۴۰ ایده بسیار جالب و کارآمد از پرداخت کرایه تاکسی به روش‌های مختلف تا امنیت کارت‌های بانکی، پرداخت راحت برای توریست‌ها، اپلیکیشن‌های تحلیل بازار بورس و برنامه نویسی راحت برای کودکان بودیم که از میان آنها ۱۶ ایده توانستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند. ۱۶ ایده که در بخش هک وان حضور خواهند داشت و با یکدیگر رقابت دارند، به شرح زیر است:

  • ایده شماره ۱۹با نام کرور کارت
  • ایده شماره ۸ با نام دهکده ارزوها
  • ایده شماره ۱۳ با نام فست پی
  • ایده شماره ۴۴ با نامکالا به کالا
  • ایده شماره ۳۰ با نام نگهبان هوشمند حساب
  • ایده شماره ۳۳ با نام فوری طور
  • ایده شماره ۷ با نام دخل و خرج
  • ایده شماره ۱۰ با نام بیلیونر
  • ایده شماره ۱۷ با نامz pay
  • ایده شماره ۴۱ با نام اکانت خانواده
  • ایده شماره ۲۵ با نام بانک نوتیف
  • ایده شماره ۳۵ با نام نوتیفایر
  • ایده شماره ۲۶ با نام /باشگاه سرمایه
  • ایده شماره ۹ با نام مارکت ان وی
  • ایده شماره ۱۶ با نام شناسه
  • ایده شماره ۲۴ با نام چکاد

در بخش دوم این جشنواره، آیت الله محقق داماد، ریاست هیئت امنای دانشگاه خاتم و دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل پاسارگاد نیز به سخنرانی پرداختند. که در ادامه به بخشی از سخنان آنها، نگاهی داریم.

مراسم افتتاحیه رویداد فین تک فست در دانشگاه خاتم به صورت رسمی برگزار شد. فین تک فست با حمایت شرکت فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های داتین و اتین برگزار می‌شود.

آیت الله محقق داماد گفت: کشور ما در حا حاضر دارای زیر ساخت‌های خوب و افراد بسیار توانمندی است پس باید از سختی‌ها  و مشکلات با تفکر گذشت و به فکر آینده بود.

دکتر مجید قاسمی در ادامه بیان کرد:  فناپ بعد از خدا نقطه اتکا خودتان قرار دهید، من هم در حد توانم در خدمت شما هستم. مرکز نوآوری فناپ، جز مراکز بسیار موفقی خواهد بود که بزودی نتایج آن را خواهید دید. بانک پاسارگاد در آینده‌ای نزدیک با وجود جوانان خلاقی که در این رویداد هستند، در خدمات نسل جدید پیشرو خواهد بود.

لازم به ذکر است، در ادامه مراسم، یک ساعت به شرکت کنندگان مهلت داده شد تا به تیم سازی بپردازند و بتوانند افراد مورد نیاز خود از جمله برنامه نویسان، طراحان تجربه و رابط کاربری و متخصصان کسب و کار با تشکیل تیم های ۴ تا ۶ نفری، آماده رقابت و رویارویی با چالش‌های مسابقه فین تک فست شوند. همچنین باید گفت که در این رویداد، دکتر علی صالحی، ریاست سازمان انرژی اتمی نیز سخنرانی را داشتند و از رویداد فین تک حمایت کردند.

گفتنی است که رویداد فین تک فست حاصل همکاری شرکت فناپ و بانک پاسارگاد با همکاری شرکت‌های داتین و اتین است که دیروز ظهر به صورت رسمی شروع شده است و قرار است تا جمعه، ۲۰ اسفند ماه ادامه داشته باشد و در این رویدا به ۳ ایده برتر، جوایزی نفیس اهدا خواهد شد.

نظر شما در رابطه با رویدادهای فین تکی چیست؟ آیا رویداد فین تک فست مفید است؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

نوشته گزارش تکرا از افتتاحیه فین تک فست؛ بزرگترین رویداد نوآورانه فناوری‌های مالی ایران اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.