گزارش مالی جدید اچ‌تی‌سی از رشد درآمدهای کمپانی برای دومین ماه متوالی حکایت دارد

کمپانی اچ‌تی‌سی اخیرا گزارش مالی ماهیانه خود را منتشر کرد و کارشناسان مطابق روال معمول منتظر شنیدن اخباری ناامیدکننده بودند؛ اما در یک چرخش غیرمنتظره گزارش برند تایوانی این‌بار حامل اخباری مثبت و دلگرم‌کننده است.

شرکت اچ‌تی‌سی در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2020 شاهد رشد درآمدهای خود بوده است

اچ‌تی‌سی در گزارش مالی مربوط به آخرین ماه از سال 2020 به درآمد ناخالص 615 میلیون دلاری ( درآمد خالص 21.96 میلیون دلاری) از محل درآمدهای تلفیقی حسابرسی نشده خود اشاره کرد. این رقم از رشد ناچیز 1.02 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل حکایت دارد؛ اما در مقایسه با افت متوسط 42.03 درصدی در دوره 12 ماهه سال 2020 بسیار مطلوب‌تر به‌نظر می‌رسد. تاثیرات بسیار مهم ایام تعطیلات سالیانه در آخرین گزارش مالی کمپانی اچ‌تی‌سی کاملا مشهود هستند. میزان فروش ماهیانه اچ‌تی‌سی در مقایسه با ماه نوامبر رشد چشمگیر 10.68 درصدی را تجربه کرد. در نتیجه دسامبر 2020 به دومین ماه پی‌درپی تبدیل شد که طی آن کمپانی تایوانی شاهد رشد درآمدهای خود نسبت به ماه قبل و مهم‌تر از آن دوره مشابه سال گذشته بود.

آخرین بار 4 سال پیش کمپانی اچ‌تی‌سی به رشد درآمد سالیانه خود در 2 ماه متوالی اشاره کرد. این سناریو مشخصا به ماه‌های فوریه و مارس سال 2017 و پیش از عرضه اسمارت‌فون پرچم‌دار اچ‌تی‌سی U11 مربوط می‌شود. بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این روند مثبت در سال 2021 نیز ادامه خواهد یافت یا خیر. اما در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی با وجود عرضه جسته و گریخته اسمارت‌فون‌ها تمرکز خود را عمدتا بر روی توسعه محصولات واقعیت‌مجازی معطوف نموده است.

نوشته گزارش مالی جدید اچ‌تی‌سی از رشد درآمدهای کمپانی برای دومین ماه متوالی حکایت دارد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.