گلکسی فولد باز‌طراحی‌شده همچنان در برابر نفوذ گردوخاک آسیب‌پذیر است!

در ادامه تلاش ناموفق سامسونگ برای عرضه گلکسی فولد در بهار امسال که به خاطر وجود مشکلاتی به یک شکست بزرگ برای شرکت تبدیل شد، حالا این کمپانی کره‌ای خود را برای عرضه مجدد جهانی آن با یک طراحی جدید آماده می‌کند. با این‌حال، به نظر می‌رسد که مدل بعدی این گوشی یعنی گلکسی فولد 2.0 که به احتمال زیاد سال بعد معرفی خواهد شد، دوام و مقاومت بیشتری نسبت به آن داشته باشد. البته سامسونگ پیشاپیش ویدیویی را منتشر کرده بود تا هشدارهای لازم را به دارندگان آینده گلکسی فولد بدهد، اما مثل اینکه این پسر بد «اصلاح‌شده» باز هم تاحدودی شکننده و ضعیف است.

Zack Nelson یکی از یوتیوبرهای معروف دنیا با یکی دیگر از کاربران شناخته شده یوتیوب یعنی JerryRigEverything یکی از گوشی‌های گلکسی فولد عرضه شده در کره جنوبی را مورد آزمایش‌های معمولی دوام قرار داده‌اند. Nelson علاوه بر تست مقاومت این هندست ۲۰۰۰ دلاری در برابر خراش، شعله آتش و خم شدن، آن را در تماس مستقیم با گردوغبار نیز قرار داد که نتایج حاصل شده، چندان خوب نبود.

گلکسی فولد

در حالیکه سامسونگ خیلی صریح هشدار داده است که گلکسی فولد در برابر آب و گردوغبار مقاوم نیست، اما واقعا شوکه‌کننده است که ببینیم بعد از این‌همه بازطراحی‌های صورت گرفته، باز هم اشیا ریز خارجی می‌توانند به راحتی وارد فضای بین نمایشگر ۷.۳ اینچی و پوشش پلاستیکی محافظ روی آن شوند. آسیب‌پذیری گلکسی فولد‌ جدید در برابر گردوخاک در تست‌های انجام شده توسط Nelson نه تنها دردسرهای بزرگی ایجاد کرد، بلکه مجددا باعث همان مشکل اصلی‌ شد که ارزیاب‌های سامسونگ در ماه آوریل امسال هنگام بررسی آن تجربه کرده بودند.

ضمنا باید بدانید که سامسونگ درباره فشار دادن سخت بر روی نمایشگر آن نیز هشدار داده و گفته که این کار باعث آسیب جبران‌ناپذیر به دستگاه خواهد شد؛ بطوریکه حتی ناخن شما هم می‌تواند آسیب قابل‌توجهی به صفحه‌نمایش آمولد منعطف اما نحیف آن بزند. با این‌حال در نیمه پر لیوان، فریم فلزی، دوربین‌های پوشیده‌شده با گلس و پنل شیشه‌ای پشت آن به اندازه کافی درجه‌یک و محکم هستند. البته باید به لولای بسیار قدرتمند آن نیز اشاره کرد که چندین بار تلاش Nelson را برای شکستن دستگاه از طریق خم کردن آن ناکام گذاشت.

در نهایت باید بگوییم که این استحکام غیرقابل انکار گلگسی فولد نمی‌تواند همه ضعف‌های آن را به عنوان یک محصول بازطراحی‌شده که قیمت بسیار بالایی هم دارد، بپوشاند.

نوشته گلکسی فولد باز‌طراحی‌شده همچنان در برابر نفوذ گردوخاک آسیب‌پذیر است! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.