گلکسی نوت ۸ با رم ۶ گیگابایتی در گیک‌بنچ خودنمایی کرد

گلکسی نوت 8 با رم 6 گیگابایتی در گیک‌بنچ خودنمایی کرد

یک گوشی هوشمند ساخته شده توسط کمپانی کره‌ای سامسونگ با شماره مدل SM-N950F که به نظر می‌رسد گلکسی نوت ۸ باشد، روز جمعه در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مشخصات ذکر شده در بنچمارک این دستگاه نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد این مشخصات متعلق به پرچمدار بعدی این کمپانی کره‌ای یعنی گلکسی نوت ۸ است.

حرف F در شماره مدل این دستگاه نشان می‌دهد که احتمالا این گوشی قرار است در بازارهای اروپا و برخی دیگر از بازارهای جهان به فروش برسد. همچنین این موضوع به طور غیر مستقیم نشان می‌دهد که در این دستگاه از تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ استفاده شده است؛ تراشه‌ای که اولین تراشه ساخته شده این غول کره‌ای با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است.

مشخصات ذکر شده در بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که گوشی گلکسی نوت ۸ از سیستم-روی-تراشه (SoC) هشت هسته‌ای با سرعت کلاک حداکثر ۱.۶۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. این امر نشان می‌دهد که احتمالا به دلیل مصرف کمتر باتری و افزایش طول عمر آن، شاهد هسته‌هایی با عملکرد ضعیف‌تر هستیم.

تراشه مشابهی در مدل‌های بین‌المللی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به کار رفته بود که از هسته‌های با علمکرد بالا بهره می‌برد؛ هسته‌هایی قدرتمندی که قادر به ارائه سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتز بودند و در هنگام نیاز برای مصرف کمتر انرژی، سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتزی داشتند. حال به نظر می‌رسد شاهد استفاده تراشه یکسانی در گوشی سامسونگ گلکسی نت ۸ هستیم.

در مشخصات لیست شده در بنچمارک گیک‌بنچ برای این دستگاه می‌توان به اندروید ۷.۱.۱ نوقا اشاره کرد. این اندروید که کاملا با بسته نرم‌افزاری و رابط کاربری سامسونگ سازگار است گفته می‌شود که برروی تمامی مدل‌های گلکسی نوت ۸ در تمامی بازارهای عرضه شده، نصب خواهد بود، اما احتمالا آپدیت اندروید ۸.۰ برای تمامی مدل‌های آن به‌طور همزمان منتشر نخواهد شد.

گلکسی نوت 8 در بنچمارک گیک بنچ

از جمله مشخصات دیگر ذکر شده در این بنچمارک می‌توان به رم ۶ گیگابایتی این دستگاه اشاره کرد. همچنین انتظار می‌رود نسخه آمریکایی گلکسی نوت ۸ قدرت پردازشی خود را توسط تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تامین کند.

از جمله دیگر مشخصات شایعه شده درباره پرچمدار اخیر سامسونگ می‌توان به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی آن که توسط کارت میکرو اس دی قابل گسترش است، اشاره کرد.

از جمله دیگر شنیده‌ها می‌توان به ساخت نسخه امپراتور (Emperor Edition) گلکسی نوت ۸ اشاره کرد. این گوشی که احتمالا فقط در برخی از بازارهای آسیایی در دسترس خواهد بود، گفته می‌شود که از مشخصات بالایی همچون ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

منبع: androidheadlines

مطلب گلکسی نوت ۸ با رم ۶ گیگابایتی در گیک‌بنچ خودنمایی کرد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.