گلکسی A90 سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ و لرزشگیر Tilt OIS خواهد بود

گلکسی A90

در هفته گذشته برخی از گزارش‌ها ادعا کردند که اسمارتفون گلکسی A90 به عنوان بخشی از تلفن‌های سری R سامسونگ معرفی و عرضه خواهد شد، اما اکنون مشخص شد که این اخبار ناشی از سوتفاهم بوده و این تلفن زیرمجموعه سری گلکسی A خواهد بود. علت این اشتباه، سردرگمی برخی از خبرگزاری‌ها در تشخیص نام تجاری و نام داخلی این هندست بوده است.

علاوه‌بر اخباری که درباره نام این گوشی منتشر شده، اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی آن نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

این تلفن در دو مدل معرفی خواهد شد. مدل SM-A905 مجهز به اینترنت 4G، نمایشگر 6.7 اینچی و یک اسکنر اثر‌انگشت در زیر صفحه‌نمایش است. دوربین سه‌گانه دستگاه با لنز‌های 48 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل و یک لنز 5 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیری موسوم به “Tilt OIS” در پشت بدنه تلفن خودنمایی می‌کنند. هیچ جزییاتی از این لرزشگیر خاص و عجیب منتشر نشده است و ما هنوز نمی‌دانیم که لرزشگیر جدید سامسونگ چه تفاوت‌هایی با سایر لرزشگیر‌های اپتیکال دارد.

Samsung Galaxy A80

مدل دوم با شماره مدل SM-A908 مجهز به اینترنت 5G بوده و از همان نمایشگر و حسگر اثرانگشت موجود در نسخه 4G بهره می‌برد. تفاوت این نسخه با نسخه پایه در رزولوشن لنز دوم دستگاه است. دوربین سه‌گانه نسخه 5G گلکسی A90 دارای سه لنز با کیفیت 48، 8 و 5 مگاپیکسل است.

مهم‌ترین بخش هر اسمارتفون، پردازشگر آن است که این تلفن از تراشه اسنپدراگون 855 ساخت کوالکام استفاده می‌کند. این اولین باری است که سامسونگ برروی تلفن‌های میان‌رده سری A از یک پردازنده پرچمدار استفاده می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت که گلکسی A90 در بازار وسیع تلفن‌های میان‌رده، تبدیل به یک رقیب جدی برای سایر برند‌ها خواهد شد.

نوشته گلکسی A90 سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون 855 و لرزشگیر Tilt OIS خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.