گلکسی S11 پلاس از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد!

گلکسی S11

اسمارتفون‌های سری گلکسی S11 سامسونگ نسبت به مدل‌های قبلی خود از باتری بزرگتری استفاده خواهند کرد. استفاده از باتری بزرگتر فقط به معنای بهره‌گیری از تراشه‌های پیشرفته‌تر نسبت به مدل‌های قبل یا پنل‌های OLED نسل جدید نیست.

البته، نمی‌توان نقش این دو موضوع را در رابطه با استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر، نادیده گرفت. در هرحال، ظرفیت باتری تلفن‌های سری سامسونگ گلکسی S11 نسبت به پیشینیان خود بیشتر خواهد بود. مدتی پیش هم اطلاعاتی درباره باتری اسمارتفون گلکسی S11e منتشر شده که نشان می‌داد این تلفن از باتری 3730 میلی‌آمپری استفاده خواهد کرد، درحالی که گلکسی S10e از یک باتری با ظرفیت 3100 میلی‌آمپر بهره می‌گیرد.

گلکسی S11
باتری مورد انتظار برای گلکسی S11 پلاس

شایعات نشان می‌دهند که سامسونگ، نسخه استاندارد گلکسی S11 را به باتری 4300 میلی‌آمپری هندست گلکسی نوت 10 پلاس یا باتری 4500 میلی‌آمپری گلکسی A71 مجهز خواهد کرد. این موضوع در حد یک شایعه است که قضاوت‌ها درباره آن را به شما مخاطبان می‌سپاریم.

هر دو تلفن بالا نسبت به باتری 3400 میلی‌آمپری گلکسی S10 دارای باتری قدرتمندتری هستند. امروز نیز وب‌سایت‌های خبری کره‌ای اعلام کردند که احتمال دارد اسمارتفون پرچمدار گلکسی S11 همانند گلکسی M30 از یک باتری با ظرفیت نزدیک به 5000 میلی‌آمپر استفاده کند.

گلکسی S11
گلکسی S11 پلاس

نمایشگر‌هایی با نرخ رفرش 120 هرتز و اتصال به شبکه اینترنت 5G در هندست‌های گلکسی S11 از دلایل واضح این انتخاب هستند. البته، سامسونگ نیز باید تغییراتی را در باتری پرچمداران سری گلکسی S ایجاد کرده و مقاومت آن را بالا ببرد. اگر سامسونگ از این باتری برای تلفن‌های پرچمدار خود استفاده کند، شاهد بلعیده شدن شرکت‌هایی مانند هواوی و حتی اپل (آیفون 11 پرو مکس) خواهیم بود. به عبارتی دیگر، سامسونگ در بخش باتری تلفن‌های پرچمدار، رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد.

به نظر می‌رسد که این باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری توسط شرکت ال‌جی تولید می‌شود، زیرا این شرکت و شرکت‌های بسیار دیگری تابع شرکت Samsung SDI هستند. طبق گفته منابع خبری در بخش تولید شرکت ال‌جی چم (LG Chem)، درحال حاضر، این شرکت در کارخانه نانجینگ چین مشغول تولید انبوه سلول‌های باتری تلفن‌های جدید گلکسی است.

باتوجه به این که شرکت ال‌جی چم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری‌های لیتیوم یون با ظرفیت‌های بالا است، اما سامسونگ برای اولین بار از باتری‌های این شرکت در اسمارتفون‌های سری گلکسی S بهره خواهد گرفت. سامسونگ از عملکرد باتری‌های ال‌جی چم در اسمارتفون‌های سری نوت 10 راضی است و قصد استفاده از آن‌ها را برای پرچمداران سری گلکسی S نیز دارد.

گلکسی S11

سامسونگ با استفاده از پکیج‌های سفارشی PMP برای سلول‌های باتری، اندازه آن‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد تا افزایش ظرفیت باتری در همان اندازه‌های کوچک‌تر امکان‌پذیر باشد. شاید باتری‌های گلکسی S11 نیز با همان اندازه باتری‌های سری گلکسی S10 در بدنه تلفن تعبیه شوند.

همان شرکتی که مسئولیت تامین ماژول‌های PMP را برای اسمارتفون‌های سری گلکسی S11 سامسونگ دارد، با شرکت اپل نیز همکاری می‌کند تا انرژی سخت‌افزار آیفون‌های سری 12 در سال 2020 نیز توسط همین باتری‌های قدرتمند تامین شود تا باتری اسمارتفون‌های پرچمدار، نیاز نمایشگرهایی با رزولوشن بالا را پاسخگو باشند.

نوشته گلکسی S11 پلاس از یک باتری 5000 میلی‌آمپری بهره می‌برد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.