گلکسی S11 پلاس سامسونگ در گیک‌بنچ رویت شد!

اسمارتفون گلکسی S11 پلاس (SM-G986) سامسونگ در گیک‌بنچ ظاهر شد و همانطور که انتظار می‌رفت این هندست مجهز به چیپست اگزینوس 9830 است. البته برای برخی بازارها یک نسخه اسنپ‌دراگون 965 نیز وجود خواهد داشت.

بنچمارک مذکور نشان می‌دهد که گلکسی S11 نیز مانند بالاترین ترکیب‌بندی حافظه گلکسی S10 پلاس، دارای ۱۲ گیگابایت رم خواهد بود. اما اینکه آیا یک نسخه ۸ گیگابایتی هم برای آن وجود خواهد داشت یا نه، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این گوشی در بنچمارک گیک‌بنچ دارای سیستم عامل اندروید 10 است که البته جای شگفتی ندارد. سامسونگ سخت مشغول آپدیت کردن مدل‌های فعلی خود به نسخه 10 اندروید است که رابط کاربری One UI 2.0 را نیز به همراه خواهد داشت.

اما در مورد نتایج بنچمارک، چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. نتیجه تک‌هسته‌ای اگزینوس 9830 پایین‌تر از اگزینوس 9825 قرار دارد که نشان می‌دهد سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه هنوز کامل نشده‌اند.

اما اگر بپرسید که مشخصات چیپست اگزینوس 9830 چیست؟ باید بگوییم که هنوز اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ هسته‌های پردازشی قدیمی خود را کنار گذاشته و به چیپ‌های رده‌بالای نسل بعدی روی آورده است. براساس این گزارش، به نظر می‌رسد که اگزینوس 9830 از دو خوشه چهارهسته‌ای (برخلاف چیپست‌های قبلی که یک معماری 2+2+4 داشتند) بهره می‌برد. ما می‌دانیم که سامسونگ واحد ساخت هسته‌های قدیمی خود را بسته و فکر نمی‌کنیم که این هسته‌ها را تا زمان گلکسی S12 ببینیم.

به‌هرحال، چیپست جدید نیاز به این دارد که برای هماهنگی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی گلکسی S11 که یک پنل ۶.۹ اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن QHD است، عملکرد خوبی داشته باشد. سایر مشخصات لورفته این اسمارتفون شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم بدون افت کیفیت 10x و هیبریدی 100x می‌شود. انتظار می‌رود که مدل پلاس آن از فناوری 5G پشتیبانی کند، در حالیکه مدل‌های کوچک‌تر نیز در نسخه‌های 4G و 5G عرضه خواهند شد.

نوشته گلکسی S11 پلاس سامسونگ در گیک‌بنچ رویت شد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.