گوشی‌های اقتصادی شیائومی در آینده به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز می‌شوند

در حال حاضر استفاده از اسکنرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر به شکل فزآینده‌ای در حال گسترش است؛ اما به گفته شیائومی این فاکتور در آینده‌ای بسیار نزدیک می‌تواند به مشخصه استاندارد کلیه اسمارت‌فون‌ها تبدیل شود.

در مقطع کنونی حسگرهای اثرانگشت اپتیکی و اولتراسونیکی یکپارچه با نمایشگر غالبا در دستگاه‌های ممتاز به‌کارگیری می‌شوند. دلیل چنین پدیده‌ای این است که اسکنرها در شکل فعلی خود با نمایشگرهای LCD موجود در دستگاه‌های ارزان‌تر ناسازگار بوده و در عوض تنها با پنل‌های اولد گران‌قیمت‌تر به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار کار خواهند کرد.

شیائومی Mi 9 مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

با این‌حال اخیرا یک کمپانی با نام Fortsense موفق شد اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر با قابلیت به‌کارگیری در نمایشگرهای LCD را تولید نماید. اکنون شیائومی معتقد است که این موضوع امکان تولید اسمارت‌فون‌های اقتصادی مجهز به این قابلیت محبوب را فراهم خواهد کرد. در واقع این کمپانی اعلام کرده که نخستین دستگاه‌های مجهز به مشخصه مذکور در اواخر سال جاری یا اوایل سال 2020 عرضه خواهند شد که البته چارچوب زمانی دوم محتمل‌تر است.

اکنون مشخص نیست که کدام اسمارت‌فون‌ها در وهله نخست از این فناوری بهره‌مند خواهند شد؛ اما شیائومی پیش‌تر اعلام کرد که نخستین دستگاه‌های مجهز به این قابلیت یقینا با قیمتی کم‌تر از 2000 یوان عرضه می‌شوند. این رقم تقریبا معادل با 300 دلار آمریکا است.

نوشته گوشی‌های اقتصادی شیائومی در آینده به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز می‌شوند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.