گوشی‌های تی‌پی‌ لینک نفوس X1 و X1 Max در ایران رونمایی شد

گوشی‌های تی‌پی‌ لینک نفوس X1 و X1 Max در ایران رونمایی شد

روز گذشته و در سمیناری که با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت تی‌پی‌ لینک در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، دو گوشی جدید از سری نفوس این کمپانی جهت عرضه رسمی در بازار ایران، معرفی شد.

در ابتدای این سمینار، لورنس لو، مدیرعامل تی پی لینک در ایران گفت: این کمپانی در سال 1996 توسط برادران چاو در کشور چین تاسیس شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده تجهیزات شبکه در دنیاست! ایده ما این بود که انسان‌های زیادی را با تولید مقرون به‌صرفه‌ترین تجهیزات شبکه به یکدیگر مرتبط کنیم. سال گذشته بیستمین سالگرد تاسیس تی‌پی لینک بود و برخی از رویدادهای مهم را می‌خواهم با شما در میان بگذارم.

در سال 2033 ما بر بازار چین تسلط پیدا کرده و در 2005 وارد بازارهای جهانی از جمله ایران گشتیم. ما در طول 6 سال پیاپی به عنوان برند اول دنیا در تولید تجهیزات شبکه شناخته شده‌ایم. بر اساس آمار موسسه IDC در سال 2016 ما 45 درصد از سهم بازار را داشتیم که از مجموع 9 برند بعدی 15 درصد بیشتر است. در این سال مجموع فروش ما از 2.1 میلیارد دلار گذشت که نیمی از آن مربوط به بازارهای جهانی بوده است. ما دارای 41 دفتر اجرایی در نقاط مختلف جهان هستیم، بیش از 26 هزار نفر در تی پی لینک مشغول به فعالیت بوده و در بیش از 170 کشور دنیا محصولات خودمان را ارایه می‌کنیم.

سالیانه بیش از 8 درصد درآمد کل تی‌پی لینک به R&D اختصاص پیدا کرده و مفتخر هستیم که تنها تولید کننده تجهیزات شبکه دنیا باشیم که در تمام مراحل خودکفاییم. در طول 6 سال گذشته 863 میلیون دستگاه تولید کردیم و فقط در سال 2016 ما 161 میلیون قطعه ساختیم. در هر ثانیه 5.1 محصول فروخته شده و ما می‌توانیم بگوییم که بیشترین ارتباط بین انسان‌ها را برقرار کردیم. ماموریت ما در ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ها به پایان رسیده است. سپس از خودمان پرسیدیم حرکت بعدی چه می‌تواند باشد. ما می‌خواهیم نه تنها انسان‌ها را به یکدیگر، بلکه همه چیز را متصل نماییم. این دیدگاه اینترنت اشیا است.

به کمک روترهای IOT تحت عنوان هاب اصلی، گوشی‌های هوشمند به عنوان میانجی و پلتفرم کلاد با نام سرویس خدماتی و تجهیزات خانه‌های هوشمند مختلف، ما به دنبال این هستیم که یک ارتباط هوشمند و کامل را ایجاد کنیم. ما همه تجهیزات مرتبط را داشتیم و تنها جای گوشی هوشمند در مجموعه ما خالی به‌نظر می‌رسید. گوشی‌های هوشمند انسان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. پس ما وارد بازار گوشی‌های هوشمند شدیم تا یک دوره جدید را برای تی‌پی لینک رقم بزنیم.

به همین خاطر برند جدیدمان نفوس متولد شد که به ما اجازه می‌دهد تا به مشتریان خودمان هرچه بیشتر نزدیک بشویم. یکی از نیازهای اولیه انسان نیاز به ارتباط است، به همین خاطر بچه‌ای که تازه به دنیا می‌آید گریه می‌کند و برای همین می‌توان گفت که همه ما به ارتباط نیازمندیم. ما به جامعه خودمان از طریق این ارتباطات متصل می‌شویم. این منشا تی‌پی لینک هم است که بر اساس جوهر بشریت شکل گرفته و امروزه برندهای مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند تا خلاقانه‌ترین طرح‌ها را معرفی و به ثبت برسانند.

در راه به‌دست آوردن عملکردهای بهتر و تکنولوژی، به‌نظر می‌آید که ما فراموش کردیم که هدف اصلی اینترنت چه بوده! تکنولوژی چیست؟ انباشته‌ای از قابلیت‌ها یا بازتابی از بشریت؟ ما در نفوس معتقدیم که فناوری بایستی برای برآورده کردن نیازهای انسان به خدمت گرفته شود تا ما را به آن‌هایی که دوست داریم متصل کند.

دلیلی ندارد از کسانی که دوست‌شان دارید جدا باشید. صحبت کردن طولانی‌تر، فناوری فست شارژ و کیفیت بالاتر نمایشگر، همگی برای این است که شما را به کسانی که دوست دارید، نزدیک‌تر کند. مهم نیست که ما در کجای دنیا هستیم و در چه محدوده زمانی قرار داریم. همگی در زیر یک آسمان پر ستاره هستیم، کتاب‌های مشابه می‌خوانیم و آهنگ‌های شبیه گوش می‌دهیم. ما در نفوس تلاش داریم تا دستگاه‌هایی انسان محور را تولید کنیم. هدف ما این است تا آدم‌های بیشتری را به یکدیگر متصل کرده و نفوس شما را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند.

پس از لارنس لو، امیر مسعود رادمنش، مدیر مارکتینگ تی‌پی لینک در ایران، در ارتباط با محصول جدید این کمپانی گفت:  نفوس نشانگر جدیت ما در ساخت یک اکوسیستم هوشمند خانگی است. این محصولات ساخته شدند تا تکنولوژی را به خدمت شما بگیرند، نه اینکه در خدمت تکنولوژی باشند. هدف ما ایجاد راهکارهایی انسان محور بوده تا بتوانیم تجربه دلپذیر را برایتان به وجود بیاوریم.

ما در نفوس به دنبال ایجاد یک تجربه تمام عیار برای شما هستیم. تک تک قطعات  ایکس1 و ایکس1 مکس طراحی شدند تا بالاترین تجربه کاربردی را برای شما به ارمغان بیاورند و بدین خاطر ما شعار خودمان را بر  این مبنا که همه چیز در جزئیات خلاصه می‌شود، تعریف کردیم.

یک طراحی خوب بایستی از طبیعت الهام گرفته، سادگی را القا کند و در عین حال سیرت و فلسفه منحصر به خودش را داشته باشد. سنگ‌های درون رودخانه را در نظر بگیرید و ببینید چگونه آب از بین آن‌ها به آسانی عبور می‌کند. این سنگ‌ها به مرور زمان سطح صافی پیدا کرده به نحوی که شما می‌توانید به‌راحتی بر روی آن‌ها حرکت کنید. لبه‌های تیزشان از بین رفته اما هرگز سیرت خودشان را از دست نداده‌اند.

وقتی شما به فلز فکر می‌کنید، حس یک وسیله خشک و خشن به ذهن‌تان منتقل می‌شود اما ما می‌خواستیم حس یک جنس گرم و صمیمی را به شما انتقال دهیم. هدف ما این بود که فلز را بازرپروری کنیم اما نمی‌خواستیم به ساختارش آسیبی برسانیم که سیرتش را از دست بدهد پس از این خرد طبیعت برای طراحی گوشی‌های خودمان الهام گرفتیم که این را می‌توانید در تک تک جزئیات آن ببینید.

ما گوشی‌ها را منحتی طراحی کردیم زیرا نمی‌خواستیم سطح گوشی‌هایمان صاف و خشک باشد. این درجه انحنا صدها بار تغییر کرده تا یک حسی بین پویایی و رسمیت ایجاد کند. هدف ما این بود که به‌دست گرفتن این گوشی‌ها حس خوب طبیعی بودن را به شما منتقل کند. نتیجه گوشی‌هایی شد که کنترل آن‌ها با یک دست، بسیار ساده‌تر از نمونه‌های 5 اینچی و 5.5 اینچی داخل بازار گردید. با لبه‌های فوق باریک و یک بدنه بسیار باریک 7.85 میلی‌متری چنین چیزی محقق شد.

طول گوشی‌های خودمان را کاهش دادیم تا به نسبت ابعاد 76درصدی نمایشگر در مقابل بدنه دست یابیم تا بتواند صفحه نمایش را مرکز ثقل خودش قرار دهد. این بیشترین بخشی است که شما عادت به دیدنش دارید. ما به سایر جزئیات گوشی چون جنس دکمه‌ها و محل قرارگیری حسگر اثر انگشت هم بسیار توجه کردیم.

ما در نفوس توانستیم ترکیب تمام عیاری از تکنولوژی با در نظر گرفتن نیازهای انسانی را به‌وجود بیاوریم. ما معتقدیم که توازن پایداری را بین منطق و برزگری ایجاد کنیم. کلمه کلیدی در اینجا توازن است و فناوری بایستی برای برآورده کردن نیازهای شما در خدمت گرفته شود. با نفوس شما حس لطافت، گرمی و دلپسندی را تجربه خواهید کرد.

دوربین‌های نفوس طراحی شده‌اند تا به شما امکان گرفتن عکس‌هایی کاملا طبیعی را بدهند و این کار با سنسورهای 13 مگاپیکسلی و دیافراگم باز f/2.0 امکان پذیر شده است. موتور فوکوس خودکار این دستگاه از کوه‌های آلپ آمده است و با تشخیص چهره 0.2 ثانیه‌ای اتوماتیک شما امکان ثبت هیچ لحظه مهمی از زندگی خودتان را از دست نخواهید داد. این دوربین به شما این امکان را می‌دهد تا در شب عکس‌هایی واقعی‌تر از آن چیزی که می‌بینید، بگیرید. در واقع می‌توانید از نمایشگر دوربین خودتان به عنوان یک دوربین دید در شب نگاه کنید!

ما متوجه تهدیدات امنیتی هستیم و به همین خاطر سنسور اثر انگشت را در پشت این گوشی‌ها قرار دادیم. به کمک الگوریتم پیشرفته‌ای که در آن‌ها به کار رفته تنها 0.2 ثانیه جهت بازگشایی نیاز دارید. همچنین از آن‌ها می‌توانید جهت پاسخگویی تلفنی یا گرفتن عکس استفاده کنید.

این گوشی‌ها با نمایشگر 5 اینچی اچ‌دی و 5.5 اینچی فول اچ‌دی در بازار عرضه خواهند شد. هر دو ضد خش بوده و در زمستان هم نیازی به خارج کردن دستکش‌ها از دست ندارید. موتور بسیار قدرتمند هلیو P10 مدیاتک با ۸ هسته توان این گوشی‌ها را تضمین می‌کند.

شما این شانس را دارید تا گوشی‌ها را بسته به نیاز خودتان تهیه کنید. این گوشی‌ها از 2 تا 4 گیگابایت رم و 16 تا 64 گیگابایت حافظه به بازار عرضه می‌شود. اسمارت‌فون‌های جدید توانایی هم‌خوانی با تمام باندهای فرکانسی جهانی را دارند. ما به کیفیت صدای گوشی‌هایمان نیز اهمیت زیادی دادیم و دارای 2 میکروفن و قطعه اختصاصی PA اسمارت است.

طول عمر باتری ارتباط مستقیم با یک تجربه کاربری مستقیم و خوب دارد. ما موفق شدیم باتری 3300 میلی‌آمپری را در این بدنه بسیار باریک تعبیه کنیم. همچنین این مدل‌ها قابلیت فست شارژ نیز دارند. برای هم‌خوانی با سخت‌افزار قدرتمند خودمان، یک رابط کاربری زیبا را نیز طراحی کرده‌ایم.

خاطر نشان می‌کنم طراحی و تولید گوشی‌های نفوس تحت شرایط بسیار سخت‌گیرانه انجام شده و می‌توانم به 16هزار تست سقوط و 240هزار تست فشار دکمه اشاره کنم.

طراحی متفکرانه که شما محور آن بودید، دوربین‌هایی که به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های زیبا از اطراف خودتان بگیرید، پردازشگر قدرتمند و باتری 3300 میلی‌آمپری که درباره آن صحبت کردیم، جمع بندی کل از این دو محصول جدید است. چیزی که احتمالا بیش از همه برای شما جذاب است، قیمت آن‌هاست که می‌توانید این گوشی‌های پیشرفته را در مدل X1 با قیمت 750 هزار تومان و X1 Max با بهای 950 هزار تومان تهیه کنید.

زمان عملکرد ما را قضاوت خواهد کرد. تی‌پی لینک در طول چند سال توانست بر بازار شبکه تسلط پیدا کند و ما اعتقاد داریم این تسلط بر بازار گوشی‌های هوشمند در مدت زمان کوتاه‌تری اتفاق خواهد افتاد.

پس از این صحبت‌ها، ابتدا گوشی‌های جدید X1 و X1 Max به معرض دید عموم گذاشته شد و سپس نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید که گزیده‌ای از آن را پس از مشاهده تصاویر گوشی‌ها، در ادامه خواهید خواند.

گوشی‌های جدید ظرف دو هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد. در ارتباط با بحث خدمات، شاید پارس ارتباط در بازار موبایل حضور نداشته و این تجربه اولش در بخش موبایل است اما برای تجهیزات شبکه تی‌پی لینک در 8 سال گذشته حضور داشته و فقط در 2 سال قبل 1 میلیون قطعه را به بازار عرضه کرده است.

قیمت ما در مقایسه با بسیاری از برندها چون سامسونگ و اپل پایین‌تر است. همچنین ما 20 سال تجربه را در تولید همراه خودمان داریم که در عرضه محصولات نفوس لحاظ می‌کنیم. ما می‌خواهیم یک خانه هوشمند بسازیم و گوشی بخشی از آن خواهد بود.

گوشی‌های سری C ما در بازارهای جهانی مثل آلمان و ترکیه و اردن به فروش رسیده است. قبل از آنکه ما گوشی‌های سری C را عرضه کنیم، یک سری سوالات در ارتباط با کیفیت محصول وجود داشت اما الان همه متوجه جدیت تی‌پی لینک در تولید گوشی‌های هوشمند هستند. این گوشی‌ها از کیفیت بسیار بالایی بهره برده و فیدبکی که ما از مشتریان خودمان گرفتیم، حتی بالاتر از سطح انتظارات‌مان بود.

در خصوص لانچ این محصولات ما ارتباط خوبی با بازار سنتی و آنلاین داریم. در ارتباط با این گوشی‌ها همچون سری C ابتدا و به صورت انحصاری با دی‌جی کالا عرضه خواهد شد اما پس از مدت کوتاهی در بازار سنتی نیز ارایه می‌شود.

در مورد گارانتی بازه زمانی که برای گوشی‌های نفوس است، ۱۸ ماه بوده و در صورتی‌که کاربر تا ۱ هفته پس از خرید آن را رجیستر کند، ۲ ماه دیگر هم گسترش یافته و می‌تواند ۲۰ ماه خدمات گارانتی بگیرد. با توجه به ساپورتی که مجموعه تی‌پی لینک در اختیار پارس ارتباط گذاشته، می توان فیدبک مثبت را از بازار گرفت و بنابراین ما شاید از دوره تست عبور کرده و می‌توانیم با قطعیت اعلام کنیم که خدمات ارایه شده قابل اعتماد و اعتناست.

قیمت این گوشی‌ها مربوط به ارزش آن محصول می‌شود که ما محصولات خودمان را بسیار انسان محور تولید کرده‌ایم. استفاده کردن از این گوشی‌ها، احساس خیلی خوبی را به شما می‌دهد. با توجه به آنکه ما کنترل کامل بر روی تولید آن‌ها داریم، کیفیت‌شان را هم می‌توانیم تضمین کنیم. ضمن آنکه ما حضور مستقیم در ایران داریم و مارکت را بسیار خوب می‌شناسیم.

در پایان این مراسم، سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان به عنوان سفیر برند نفوس در ایران معرفی شد و نخستین گوشی X1 Max هم به وی اهدا گردید.

نوشته گوشی‌های تی‌پی‌ لینک نفوس X1 و X1 Max در ایران رونمایی شد اولین بار در پدیدار شد.