گوشی‌های موبایل در آینده صفحه نمایش HD و بدنه پلاستیکی خواهند داشت!

طی چند سال اخیر و یا می‌توان گفت در سراسر طول تاریخ تکنولوژی، همیشه خواستار آن بوده‌ایم که گوشی‌هایی با بیشترین رم، سریع‌ترین پردازنده، دوربین با بالاترین مگاپیکسل و… داشته باشیم. این علاقه ما به گوشی‌های هوشمند با کیفیت بالا، قابل فهم است؛ چراکه ما اولین بار، از تلفن‌هایی استفاده کرده‌ایم که حتی به‌سختی قادر به انجام کارهای جزئی بوده‌اند؛ موبایل‌هایی که صفحه‌نمایش و دوربین آن‌ها بسیار کم کیفیت بود و بسیاری از موارد دیگر.

خوشبختانه تکنولوژی بسیار پیشرفت کرد و هم‌اکنون به نقطه‌ای از تحول رسیده‌ایم که اکثر موبایل‌ها، حتی ارزان‌ترین آن‌ها هم، عملکرد بسیار خوبی دارند، ولی بشریت هنوز هم تغییری نکرده و با وجود این‌همه پیشرفت، بازهم خواستار عملکرد هرچه بیشتر و بهتر است.

سازندگان تلفن‌های هوشمند به خواسته‌های کاربران اهمیت می‌دهند؛ به همین دلیل طی چند سال اخیر، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه بوده‌ایم که البته باید خاطرنشان ساخت که قیمت خرده‌فروشی‌ها هم هماهنگ با این تحولات، بسیار افزایش یافته است. چند سال قبل، حتی مردم تصور هم نمی‌کردند که 1000 دلار برای یک تلفن پرداخت کنند؛ بااین‌حال امروزه بسیاری از مردم چنین دستگاه‌هایی را با چنین قیمت‌های بالایی، در یک‌ چشم به هم زدن خریداری می‌نمایند.

ولی به نظر من لوکس بودن و یا ظاهر بسیار زیبایی داشتن، از ویژگی‌های یک موبایل عالی نیست. با من همراه باشید تا ویژگی‌های بهترین تلفن را حداقل از نظر خودم، با شما به اشتراک بگذارم.

من نمی‌خواهم یک تلفن با رزولوشن Quad HD داشته باشم چون ممکن است فردی در جایی از جهان، از هدست واقعیت مجازی استفاده کرده و تفاوت را تشخیص دهد. من به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان به تکنولوژی، هنگام ایجاد صفحه‌نمایش 4k روی صفحات گوشی و یا ایجاد تصاویری با کیفیت Quad HD، بسیار هیجان‌زده شده بودم. من آزمایشی انجام دادم و متأسفانه مشاهده کردم که 99 درصد افراد، تفاوت بین نمایشگر با رزولوشنHD کامل و Quad HD را تشخیص نمی‌دهند.

آیفون XR علی‌رغم رزولوشن پایین، بسیار محبوب واقع شده است!

آیفون XR امسال عرضه شد و بسیار جای تعجب دارد که رزولوشن آن 1792 در 828 مگاپیکسل بود؛ یعنی دقیقاً کمی بهتر از کیفیت HD. بااین‌حال، میان کاربران بسیار محبوب واقع شد. جالب اینجاست که این رزولوشن، از ویژگی گوشی‌های 5 سال پیش بود.

افراد فرصت‌طلبی که حتی آیفون XR را به‌شخصه ندیده بودند، رزولوشن پایین آن را در ویدئوهایی در وبلاگ خود، مورد تمسخر قرار دادند؛ تا اینکه چند تست کوررنگی نشان داد که اکثریت افراد تفاوت بین رزولوشن‌ها را تشخیص نمی‌دهند و بسیاری از آن‌ها صفحه‌نمایش HD را به Full HD ترجیح می‌دهند.

به نظر شما چنین رزولوشن پایینی، سودمندی خاصی برای آیفون داشته است؟ بله. یکی از نتایج آن، عمر بیشتر باتری آیفونXR است. در نتیجه، چنین ویژگی هم برای باتری موبایل سودمند واقع شده است و هم آیفون XR را به بهترین و محبوب‌ترین موبایل برای کاربران تبدیل کرده است.

آیا بدنه پلاستیکی برای گوشی موبایل ایده خوبی است؟

دومین خبری که احتمالاً با شنیدن آن بسیار تعجب کرده‌اید، خبر عرضه گوشی Pocophone F1 شیائومی با بدنه پلاستیکی است. بله، شیائومی در طراحی خود، به جای استفاده از بدنه شیشه‌ای شکننده که به‌راحتی روی آن‌ها لک می‌افتد، از بدنه پلاستیکی بهره برده است. چنین ویژگی در گوشی شیائومی باعث شد تا قیمت آن نسبت به اسمارت‌فون‌های هم‌رده با آن، بسیار کمتر و مناسب‌تر باشد. قیمت آن حدود 350 دلار است؛ درحالی‌که سری وان‌پلاس که از نظر عملکرد در رده نزدیک به شیائومی قرار دارد، در سال اخیر بیشترین قیمت را داشت. به‌هرحال توصیه می‌کنم در مورد پشت گوشی خود و بدنه آن حساسیت زیادی به خرج ندهید؛ زیرا به‌هرحال آن را روی زمین قرار خواهید داد!

نظرتان چیست که یک گوشی به جای ظاهر لوکس و زیبا، بیشتر عملکردی و کاربردی باشد؟

بر اساس مقایسه‌هایی که در بالا انجام شد، من به سازندگان گوشی‌های موبایل پیشنهاد می‌کنم که در ساخت اسمارت‌فون، بیشتر بر جنبه‌های مهم و کاربردی، مانند پردازشگر و دوربین تمرکز کنند و طراحی‌های آن‌چنانی را که فقط برای لوکس و زیبایی است، کاهش دهند. بیشتر مردم به قیمت کمتر و کارایی بیشتر اهمیت می‌دهند؛ درنتیجه چه اشکالی دارد بدنه یک اسمارت‌فون، پلاستیکی و کیفیت صفحه‌نمایش آن، HD باشد ولی در عوض باتری آن عمر طولانی‌تری داشته باشد؟

تصور کنید پس از یک‌بار شارژ کردن کامل گوشی خود، بتوانید دو یا سه روز به‌صورت متوالی از آن استفاده کنید و یا از بدنه پلاستیکی ساخته شده باشد که حتی اگر آن را از فاصله چند متری به زمین بیندازید، باز هم هیچ مشکلی پیش نیاید. چه خوب است که سازندگان چنین قابلیت‌هایی را در نظر داشته باشند؛ ویژگی‌هایی که بسیاری از مردم اهمیت زیادی برای آن‌ها قائل هستند.

ما در این مقاله کوشیدیم تا بعضی از جنبه‌ها را مهم‌تر از بقیه جلوه دهیم، ولی اگر اشتباه کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

امیدواریم در آینده تلفن‌هایی ایجاد شوند که بدون اضطراب، به هرجای ممکن حمل شده و بدون نگرانی از اتمام شارژ باتری آن‌ها، بتوان چندین روز از آن‌ها استفاده کرد.

شاید زمان آن فرارسیده باشد که در مورد اولویت‌های خود، از نو بیندیشیم و تمرکز بیشتری بر روی دیدگاه‌هایمان داشته باشیم.

نوشته گوشی‌های موبایل در آینده صفحه نمایش HD و بدنه پلاستیکی خواهند داشت! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.