گوشی‌های میان‌رده آینده سامسونگ می‌توانند از نمایشگرهای LCD با لبه‌های خمیده استفاده کنند

Samsung-mid-rangers-could-eventually-feature-curved-edge-LCD-displays گوشی‌های میان‌رده آینده سامسونگ می‌توانند از نمایشگرهای LCD با لبه‌های خمیده استفاده کنند

طرح مفهومی نمایشگر با لبه‌های خمیده نخستین بار در سال 2014 ارایه شد و اکنون این مشخصه به یک ویژگی استاندارد در میان اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سامسونگ تبدیل شده است. اما بر اساس یک پتنت جدید، نمایشگرهای مجهز به لبه‌های خمیده ساخت کمپانی در آینده‌ای نزدیک می‌توانند به رویکرد اصلی هندست‌های سامسونگ تبدیل شوند.

درخواست ثبت این پتنت بیش از 1 سال پیش مطرح شد و هفته گذشته مورد موافقت قرار گرفت. این پتنت توصیف‌کننده شکلی از فناوری LCD است که اساسا ساختار شیشه‌ای پشتی معمول را با یک نمونه پلاستیکی جایگزین می‌کند. این پدیده بدان معناست که پنل نمایشگر در جریان فرآیند تولید می‌تواند بدون کوچک‌ترین مشکلی خم شود. بعلاوه با این اقدام ریسک شکستگی نمایشگر نیز کاهش یافته و مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند.

Samsung-mid-rangers-could-eventually-feature-curved-edge-LCD-displays گوشی‌های میان‌رده آینده سامسونگ می‌توانند از نمایشگرهای LCD با لبه‌های خمیده استفاده کنند

نمایشگر اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S9 با لبه‌های خمیده

احتمالا در آینده گونه‌ای از این فناوری در دستگاه‌های تاشوی ارزان‌قیمت‌تر به‌کار گرفته خواهد شد. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ بر نمونه اولیه پنل‌های خمیده که امکان خم شدن آن‌ها توسط کاربران وجود ندارد، تمرکز نموده است. این نمایشگرها دقیقا مشابه نمونه‌های به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های جدید سری گلکسی S و گلکسی‌نوت هستند.

در حال حاضر ظاهرا سامسونگ برای پیاده‌سازی نمایشگرهای LCD با لبه‌های خمیده در اسمارت‌فون‌های خود هیچ برنامه ضرب‌الاجلی ندارد. با این همه گوشی ارزان‌قیمت‌تر گلکسی S10 لایت نامزد اصلی دریافت چنین پنل‌هایی به‌شمار می‌آید؛ اما نهایتا این هندست می‌تواند از یک نمایشگر تخت سنتی‌تر بهره‌برداری نماید. با این‌حال انجام چنین اقدامی از سوی سامسونگ در آینده چندان تعجب‌آور نخواهد بود.

چند ماه پیش غول کره‌ای از تصمیم خود برای کم‌رنگ نمودن مرز میان محصولات میان‌رده و پیشرفته خبر داد. بر این اساس سامسونگ ویژگی‌های پرچم‌داران خود را با قیمت‌های پایین‌تری ارایه خواهد کرد. چنان‌چه کمپانی در پیاده‌سازی نمایشگرهای خمیده روی محصولات ارزان‌قیمت‌تر به موفقیت دست یابد؛ در این‌صورت مشخصه مذکور مطمئنا موجب تمایز گجت‌های سامسونگی خواهد شد.

نوشته گوشی‌های میان‌رده آینده سامسونگ می‌توانند از نمایشگرهای LCD با لبه‌های خمیده استفاده کنند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.