گوشی‌های هواوی Y9s و Y9 پرایم به‌صورت رسمی در ایران رونمایی شد

شب گذشته و در مراسمی که با حضور خبرنگاران و مدیران هواوی در هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد، این شرکت بزرگ چینی از جدیدترین محصولات خود در ایران رونمایی کرد.

در ابتدای این سمینار، بابک فیاض، قائم مقام هواوی به روی صحنه آمد و گفت: امشب برای رونمایی از اکوسیستم شرکت هواوی در خدمت شما هستیم و با مجموعه‌ای از محصولات آمده‌ایم. در واقع هواوی به سمتی می‌رود که منحصر به کالایی خاص نیست و مجموعه‌ای از کالاها زندگی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

هواوی در بیش از ۱۷۰ کشور حضور دارد و محصولات خودش را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. همچنین هواوی در حدود ۱۹۰ هزار کارمند دارد که ۵۰ درصد آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه فعال هستند که نشان می‌دهد چقدر هواوی به این قسمت اهمیت داده است. هواوی ۸۲درصد از محصولاتش را به چرخه تولید برگردانده و از انرژی‌های پاک همچون خورشیدی استفاده می‌کند.

از سه ماهه اول تا سوم ۲۰۱۹ هواوی بیش از ۲۰۰ میلیون تلفن همراه را به کشورهای مختلف ارسال و توزیع کرده است که این رقم با کل سال ۲۰۱۸ برابری می‌کند. در گوشی‌های بالاتر از ۵۰۰ دلار سهم بازار هواوی ۲۳ درصد است که نشان از سهم بسیار خوب آن دارد.

هواوی فقط گوشی تولید نمی‌کند و مجموعه‌ای از کالاها را عرضه کرده که شامل لپ‌تاپ، تبلت و محصولات پوشیدنی می‌شود. در بخش پی‌سی ۲۴ درصد، تبلت ۱۰ درصد، هدفون‌ها ۲۶۰ درصد و اسمارت واچ‌ها ۲۷۲ درصد رشد داشتیم. استراتژی که هواوی در اکوسیستم خودش پیروی می‌کند و مدنظر دارد، 1+8+N است که محصول شما در مرکز قرار داشته و در اطرافش ۸ کالای دیگر حضور دارند که محصولاتی چون تبلت، پی‌سی، ساعت، عینک، اسپیکر، تلویزیون، ماشین و هدفون می‌شود. همچنین در لایه این اکوسیستم که همان N است، چیپست هواوی به همراه نرم‌افزار «های لینک» دیده می‌شود که مزایا و تجربیات زیادی را به کاربر ارایه می‌کند.

ما سرمایه‌گذاری زیادی در بخش فروش خودمان انجام دادیم تا مشتریان بتوانند به‌راحتی محصولات‌مان را تجربه و خریداری کنند. مجموعه‌ای از محصولات خودمان را در فروشگاه ایران مال که ۲۳۰ متر است نیز عرضه کرده‌ایم. همچنین در بازار موبایل،‌علاالدین، چارسو و شهرستان‌های مختلف نیز برنامه‌هایی برای عرضه داریم.

پس از فیاض، امیر حسین قاسمی، مدیر محصول هواوی بر روی صحنه آمد و با تاکید بر جلب رضایت مشتری گفت: امشب یکی از گوشی‌های جدید سری Y را می‌خواهیم معرفی کنیم. این گوشی از خانواده‌ای است که نیازهای جوانان را برطرف می‌کند. هواوی Y9S سه ویژگی خاص دارد که اولین آن نمایشگر تمام صفحه ۶.۵۹ اینچی است. این نمایشگر به‌صورت فول ویو بوده و ناچ و بریدگی هم ندارد. خصوصیت دیگر این محصول سنسور اثر انگشت آن است که در سمت راست دستگاه تعبیه شده و عملکرد خیلی سریعی دارد. دو رنگ آبی یخی و مشکی را هم این محصول در بازار ایران خواهد داشت.

دوربین اتو پاپ سلفی ۱۶ مگاپیکسل این گوشی به‌صورت خودکار از قسمت بالایی خارج می‌شود و به شما امکان گرفتن عکس سلفی را می‌دهد. دوربین این گوشی تا وزن ۱۵ کیلوگرم را می‌تواند تحمل کند. این اسمارت فون دارای سه دوربین خطی پیوسته است که شامل سه نمونه با حسگرهای ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی می‌شود. فناوری AIS که در این گوشی طراحی شده به شما این امکان را می‌دهد تا با نگاه داشتن کلید شاتر به مددت ۶ ثانیه،‌ تصاویری روشن را در شب بگیرید.

توانایی فیلم‌برداری با سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه هم در این گوشی تعبیه شده که در محصولات پرچم‌دار به‌طور معمول دیده می‌شود اما آن را در کالایی میان رده قرار داده‌ایم. ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۰۰۰ هزار میلی‌آمپر از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

هواوی GT2 ساعت هوشمند جدید ماست که در دو نسخه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه شده است. در حالت زیر آب این ساعت‌ها ضربان قلب شما را مانیتور کرده و میزان استرس‌تان را هم اندازه می‌گیرند. در مدل ۴۶ میلی‌متری ۳۰ ساعت می‌توانید از جی‌پی‌اس استفاده کرده و ۱۰ ساعت هم به‌صورت مداوم از طریق بلوتوث با آن صحبت نمایید.

ورزشکاران همیشه از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که در هنگام ورزش کردن به آن‌ها کمک کند، برای همین این یک ساعت فوق‌العاده است. فیچر TruSleep2 به شما این امکان را می‌دهد که خواب‌تان را مانیتور کرده و در طول شب بدانید چه کیفیت خوابی را تجربه کرده‌اید و چه اتفاقی برای‌تان افتاده است. خاصیت بلوتوث کالینگ به شما اجازه می‌دهد که تلفن را از طریق میکروفن و اسپیکر روی ساعت جواب دهید. همچنین اگر ضربان قلب شما بیش از ۱۰۰ یا کم‌تر از ۵۰ ضربه در دقیقه شود، اخطار داده تا به دکتر مراجعه کنید.

محصول بعدی ما لپ تاپ میت‌بوک ایکس پرو است که طراحی زیبا،‌ تکنولوژی بالا و نوآوری در تجربه کاربری دارد. نمایشگر آن به‌صورت فول بوده و ۹۱ درصد از سطح جلویی را پوشانده است. بدنه فلزی این لپ‌تاپ توسط الماس برش خورده و به‌طور حتم تجربه استفاده از یک لپ‌تاپ ظریف و زیبا را به کاربر می‌دهد. اگر بخواهیم درباره سایز بگویم، لبه جلویی ۴.۹ میلی‌متر و بدنه پشتی ۱۳.۹ میلی‌متر است و ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد.

یک خاصیت بسیار جذاب این لپ‌تاپ، تعبیه شدن وب‌کم بر روی کی‌بوردش است که تجربه تماس تصویری خاصی را به‌شما می‌دهد. سی‌پی‌یو اینتل نسل هشتم به‌همراه کارت گرافیک انویدیا بر روی آن تعبیه شده است. بزرگ‌ترین معضل بر روی لپ‌تاپ‌ها،‌ خنک کردن آن است. ما بر روی این دستگاه از سیستم اسمارت کولینگ استفاده کردیم که به آن اصطلاحا فناوری با حالت کوسه‌ای می‌گوییم.

محصول بعدی میت بوک ۱۳ ماست که ورژن اقتصادی نمونه پرو به حساب می‌آید. دو رنگ نقره‌ای و خاکستری هم در بازار خواهد داشت. از سی‌پی‌یو نسل هشتم corei7 نیز در آن بهره گرفته‌ایم.

دسته بعدی محصولاتی که می‌خواهم معرفی کنم، لوازم جانبی است که برای خود من بسیار جذاب است. نخستین کالا، هواوی فری بادز ۳ است که دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد. چیپست کایرین A1 به همراه بلوتوث نسخه ۵.۱ دارد و علاوه بر قابلیت مکالمه خوب، کیفیت موسیقی فوق‌العاده‌ای را هم ارایه می‌دهد. محصول بعدی فری بادز لایت است که گوشی‌های آن از جنس پلاستیک بوده و امکان صدای شنیدن صدای استریو را به کاربر می‌دهد. در مقابل رطوبت و تعریق بدن هم مقاوم است.

در پایان، می‌توانید تصاویر محصولات به نمایش درآمده در این رویداد را مشاهده کنید.

نوشته گوشی‌های هواوی Y9s و Y9 پرایم به‌صورت رسمی در ایران رونمایی شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.