گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ ارزان‌تر از سری گلکسی نوت ۱۰ خواهند بود

سامسونگ سال گذشته گلکسی نوت 10 را در کره جنوبی به قیمت ۱.۲۵ میلیون وون و گلکسی نوت 10 پلاس را به قیمت ۱.۵ میلیون وون فروخت. حالا براساس گزارش یک رسانه کره‌ای به نام Naver، امسال گوشی‌های گلکسی نوت 20 و نوت 20 پلاس، ۰.۰۵ میلیون وون ارزان‌تر خواهند بود.

اگر این مقدار را به دلار تبدیل کنیم چیزی حدود ۴۰ دلار می‌شود که چندان زیاد نیست. با این‌حال، این قیمت برخلاف آن چیزی است که تحلیلگران درباره گران‌تر بودن بیش از ۰.۰۵ میلیون وونی مدل‌های امسال نسبت به مدل‌های قبلی پیش‌بینی کرده بودند.

بخشی از این کاهش  قیمت احتمالا به خاطر کاهش تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا خواهد بود. ضمن اینکه سال گذشته اپراتورها بخشی از هزینه‌های سری گلکسی نوت 10 را پوشش داده بودند. البته امسال این تخفیف‌ها کمتر خواهد بود و خریدارن مجبور به پرداخت پول بیشتری از جیب خودشان خواهند بود.

گلکسی نوت 10 در هنگام عرضه در آمریکا ۹۵۰ دلار و در اروپا ۹۵۰ یورو بود، در حالیکه نوت 10 پلاس به‌ترتیب ۱۱۰۰ دلار و ۱۱۰۰ یورو قیمت داشت. گزارش Naver مشخص نکرده که آیا کاهش قیمت‌های سری نوت 20 شامل بازارهای خارجی هم خواهد شد یا اینکه فقط در بازار کره جنوبی این اتفاق خواهد افتاد.

حتی با قیمت‌های پایین‌تر نیز سامسونگ ظاهرا فروش‌های پایین‌تری را برای سری گلکسی نوت 20 خود انتظار دارد. یکی از دلایل این موضوع کاهش فروش‌های سری گلکسی S20 به‌خاطر مشکلات اقتصادی ایجادشده برای خریداران بود.

گوشی‌های نوت 20 قرار است به همراه گلکسی فولد 2 و گلکسی زد فلیپ 5G در رویداد آنلاین آنپک در تاریخ 5 آگوست معرفی شوند. انتظار می‌رود که پیش‌سفارش سری نوت 20 بالافاصله بعد از معرفی شروع شود و در تاریخ 21 آگوست نیز شاهد عرضه آن‌ها در فروشگاه‌ها خواهیم بود.

نوشته گوشی‌های گلکسی نوت 20 ارزان‌تر از سری گلکسی نوت 10 خواهند بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.