گوشی آیفون ۵se از پردازنده ی A9 بهره خواهد برد

گوشی آیفون 5se از پردازنده ی A9 بهره خواهد برد

بر اساس اخبار منتشر شده به نظر می رسد که گوشی آیفون ۵se که بزودی معرفی خواهد شد از پردازنده ی A9 اپل بهره خواهد برد. همچنین تبلت آیپد ایر ۳ از پردازنده ی A9X استفاده خواهد کرد.

حدوداً یک ماه تا رویداد اپل و پرده برداری این شرکت از آیفون جدید ۴ اینچی و آیپد ایر ۳ زمان باقی مانده است. بنابراین الان زمانی است که شاهد انتشار اخبار و شایعات بسیار زیاد در مورد این محصولات جدید اپل خواهیم بود. اولین موضوعی که در این شایعات به آن پرداخته شده است، پردازنده ی هر کدام از این محصولات جدید است.

اخبار خوبی برای کسانی که قصد خرید این آیفون ۴ اینچی دارند موجود است چرا که اپل قصد دارد تا از همان پردازنده ی ۶۴ بیتی A9 که در ساخت گوشی های آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس استفاده کرده بود در گوشی آیفون ۵se به کار گیرد. بنابراین اپل قصد دارد تا سریعترین پردازنده ی موجود خود را در این گوشی به کار گیرد. از طرفی آیفون ۵se تمام ویژگی های خوب گوشی آیفون ۶ اس را در خود نخواهد داشت. ویژگی های همچون NFC، پشتیبانی از Live Photo از جمله ی ویژگی هایی هستند که در آفون ۴ اینچی نیز موجود هستند اما به احتمال زیاد خبری از قابلیت لمس سه بعدی نخواهد بود.

انتظار می رود آیپد ایر ۳ مشخصات بسیار خوبی داشته باشد. طبق شایعات منتشر شده این آیپد از پردازنده ی A9X که در حال حاضر در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی وجود دارد، استفاده خواهد کرد. شایعات قبلی ادعا کرده بودند که این تبلت به قلم اپل مجهز است و صفحه نمایش با کیفیت ۴k خواهد داشت. انتظار می رود که این محصول از هم قابلیت لمس سه بعدی محروم باشد.

کنفرانس اپل در تاریخ ۲۵ اسفند برگزار می شود و طی آن از این محصولات جدید پرده برداری می شود و ۳ روز بعد در تاریخ ۲۸ اسفند عرضه ی آیفون ۵se و آیپد ایر ۳  آغاز خواهد شد.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته گوشی آیفون ۵se از پردازنده ی A9 بهره خواهد برد اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.