گوشی انعطاف‌پذیر هواوی زودتر از انتظارها معرفی و وارد بازار خواهد شد

Huawei-Logo-11316-AH-1 گوشی انعطاف‌پذیر هواوی زودتر از انتظارها معرفی و وارد بازار خواهد شد

در حالی که کمپانی‌هایی هم‌چون سامسونگ و ال‌جی گوشی انعطاف‌پذیر خود را طراحی کرده و آماده رونمایی از آن در نمایشگاه CES 2019 هستند، Hu Houkun به عنوان معاون رئیس کمپانی هواوی در انجمن اقتصاد جهانی اعلام کرد که گوشی انعطاف‌پذیر هواوی با قابلیت 5G و سیستم‌عامل اندروید از اواسط سال 2019 میلادی آماده عرضه به بازار خواهد بود.

Huawei-Foldable-Phone گوشی انعطاف‌پذیر هواوی زودتر از انتظارها معرفی و وارد بازار خواهد شد

وینسنت پنگ، مدیر هواوی در منطقه غرب اروپا نیز در رویداد “روز نوآوری هواوی” در شهر رم ایتالیا اعلام کرد که اولین گوشی مجهز به شبکه 5G این کمپانی در نمایشگاه MWC 2019 به نمایش در آمده و انتظار می‌رود که سه ماهه سوم سال آینده میلادی روانه بازارها شود. ضمن آن‌که این دستگاه را باید اولین گوشی انعطاف‌پذیر هواوی نیز قلمداد کرد. به این ترتیب دو تاییدیه رسمی وجود دارد که نشان می‌دهد گوشی انعطاف‌پذیر هواوی به شبکه 5G نیز مجهز خواهد بود. لازم به ذکر است که چیپست کایرین 980 به عنوان چیپ پرچمدار این کمپانی از مودم 5G بهره‌مند نبوده و انتظار می‌رود دیوایس مورد نظر از چیپ جدیدی مجهز به مودم بالونگ 5000 برخوردار باشد.

مدیران هواوی اطلاعات بیش‌تری درباره این محصول بیان نکردند اما مطابق اطلاعات GF Securities که توسط ‘Greater China منتشر شده، گوشی انعطاف‌پذیر هواوی نمایشگری 8 اینچی از نوع اولد دارد که تولید شرکت چینی BOE خواهد بود. بد نیست بدانید نمایشگر گوشی هواوی میت 20 پرو را نیز همین کمپانی تولید کرده است. ضمنا در این گزارش اشاره شده که نمونه اولیه گوشی مورد نظر از طراحی bi-metal shell با دو قاب فلزی در قاب پشتی و جلویی و یک باتری بسیار نازک برای کنترل هر چه بیش‌تر بدنه بهره‌مند بوده است.

در مورد قیمت این دستگاه نیز باید گفت که نباید انتظار قیمت پایینی از دیوایس پیش رو داشته باشید؛ زیرا به طور همزمان از دو تکنولوژی نمایشگرهای منعطف و شبکه 5G در آن استفاده شده است. مطابق صحبت‌های مدیرعامل هواوی آقای یو چئونگ‌دونگ، اولین گوشی انعطاف‌پذیر این کمپانی قیمتی حداقل هزار دلاری خواهد داشت. بد نیست بدانید گوگل نیز نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید را به گونه‌ای تنظیم کرده تا با گوشی‌های انعطاف‌پذیر سازگار باشد.

نوشته گوشی انعطاف‌پذیر هواوی زودتر از انتظارها معرفی و وارد بازار خواهد شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.