گوشی اچ تی سی وان ایکس ۹ به صورت رسمی معرفی شد

گوشی اچ تی سی وان ایکس 9 به صورت رسمی معرفی شد

ساعاتی پیش شرکت اچ تی سی از گوشی One X9 خود پرده برداری کرد.

اچ تی سی چند هفته پیش گوشی One A9 را خود را به امید بهبود فروش خود تا قبل از پایان سال، عرضه کرد. بنا به گزارشات این گوشی توانست فروش خوبی را تجربه کند که خبر خوبی برای اچ تی سی است. بعد از عرضه این گوشی شایعات راجع به گوشی گوشی اچ تی سی وان ایکس ۹ شروع شدند و در چند هفته ی گذشته اطلاعات زیادی راجع به زمان و مشخصات گوشی منتشر شدند. اچ تی سی نیز در روز های گذشته با انتشار تیزری اعلام کرده بود که قصد دارد این گوشی را در ۲۴ دسامبر عرضه کند. در همین راستا اشرکت امروز به صورت رسمی از گوشی جدید خود پرده برداری کرد.

گوشی اچ تی سی وان ایکس ۹ دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بوده و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ را ارائه می دهد. تامین قدرت پردازشی این گوشی توسط تراشه ی Helio X 10 مدیا تک و پردازنده ای با قدرت پردازش ۲.۲ گیگاهرتز و پردازنده ی گرافیکی PowerVR G6200 صورت می گیرد. رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل توسعه از مشخصه های حافظه ای ایکس ۹ هستند. دوربین اصلی گوشی ۱۳ مگاپیکسل است و دارای فلش ال ای دی خواهد بود. همچنین دوربین ۴ مگاپیکسلی به منظور گرفتن عکس های سلفی و ویدیو چت در جلوی گوشی تعبیه شده است. ظرفیت باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و همچنین دو سیمکارته خواهد بود. اما اچ تی سی به نسخه ی اندروید پیش نصب این گوشی هیچ اشاره ای نکرد. بنابراین مشخص نیست که این گوشی اندروید ۵.۱ لالی پاپ را اجرا خواهد یا مارشمالو. اما مشخص است که رابط کاربری مخصوص اچ تی سی یعنی “Sense” بر روی این اندروید اجرا خواهد شد. از لحاظ فیزیکی گوشی دارای ابعاد ۱۵۳.۹ *۷۵.۹ *۷.۹۹ میلی متر و وزن ۱۷۳ گرم خواهد بود.

اچ تی سی وان ایکس ۹ بدنه ی فلزی دارد و ۳ دکمه ی خازنی در پایین صفحه نمایش تعبیه شده است. طراحی این گوشی با عکس هایی که در هفته های گذشته منتشر شد مطابقت زیادی دارد و هر دو دکمه ی پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی واقع شده اند.

این گوشی میان رده به زودی در رنگ های خاکستری و نقره ای و به قیمت ۳۷۰ دلار در چین عرضه خواهد شد. شرکت راجع به عرضه ی این گوشی در دیگر مناطق حرفی نزد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته گوشی اچ تی سی وان ایکس ۹ به صورت رسمی معرفی شد اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.