گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 در ماه آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد

شرکت اچ‌تی‌سی برای معرفی گوشی‌های میان‌رده و رده‌بالای جدیدی در سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود و یک شایعه تازه منتشرشده از چین، نشان می‌دهد که گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 به صورت رسمی در ماه ژانویه معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات فاش‌شده، شرکت اچ‌تی‌سی برای عرضه مدل جایگزین اچ‌تی‌سی وان X9 در ماه ژانویه آماده می‌شود و به همین جهت، اچ‌تی‌سی X10 به یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. تراشه میان‌رده هلیو پی ۱۰ مدیاتک با هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز برای هر هسته به همراه تراشه گرافیکی Mali-T860 که فرکانس آن بر روی ۷۰۰ مگاهرتز کلاک شده است، از دیگر مشخصاتی خواهد بود که گوشی اچ‌تی‌سی X10 ارائه می‌دهد.

از دیگر شایعات منتشرشده در رابطه با گوشی اچ‌تی‌سی X10 می‌توان به سه گیگابایت حافظه رم به همراه دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با تثبیت کننده نوری تصویر اشاره کرد و این گوشی با قیمتی نزدیک به ۲۸۸ دلار آمریکا به بازار عرضه می‎شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بسیاری از مشخصات گوشی اچ‌تی‌سی X10 به مشخصات گوشی اچ‌تی‌سی وان X9 که در تعطیلات سال نوی ۲۰۱۶ عرضه شده بود، نزدیک است.

اچ‌تی‌سی X10

برای اطلاع، اچ‌تی‌سی وان X9 به یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی مجهز شده است و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، یکی دیگر از مشخصاتی است که این محصول با آن ارائه شده. دوربین اصلی می‌تواند به خوبی با رزولوشن ۴K فیلم‌برداری نماید و انتظار داریم که در نسخه جدید آن نیز، چنین قابلیتی وجود داشته باشد.

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با قابلیت HDR، تراشه هلیو ایکس ۱۰ مدیاتک با هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتز برای هر هسته، سه گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت، از دیگر مشخصاتی است که در اچ‌تی‌سی وان ایکس ۹ جلب‌توجه خواهد کرد.

به همین جهت، امیدواریم که ظرفیت باتری در اچ‌تی‌سی وان ایکس ۱۰ در مقایسه با نسل گذشته، افزایش یافته باشد و هم‌چنین، شرکت سازنده، این گوشی را با یک دوربین سلفی بهتر عرضه نماید.

البته در حال‌حاضر، چندان مطمئن نیستیم که کاربران به یک گوشی با تراشه نه‌چندان قدرت‌مند هلیو پی ۱۰ علاقه نشان دهند زیرا این تراشه در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت‌تر که به نسل جدید تراشه‌های مدیاتک مجهز شده است، قدرت‌ کم‌تری دارد و این موضوع می‌تواند بر روی فروش اچ‌تی‌سی ایکس ۱۰ تاثیر منفی داشته باشد.

در کنار رونمایی از گوشی میان‌ده اچ‌تی‌سی ایکس ۱۰، انتظار داریم که شرکت سازنده تا پیش از شروع تابستان، گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام اچ‌تی‌سی Ocean را ارائه دهد.

طراحی اچ‌تی‌سی Ocean به پرچم‌دار اچ‌تی‌سی ۱۰ بسیار نزدیک است و یکی از شایعات منتشرشده در رابطه با این محصول، نشان می‌دهد که پرچم‌دار آینده اچ‌‍تی‌سی به یک فضای لمسی در لبه‌های خود مجهز خواهد بود که با کشیدن انگشت بر روی آن، برخی از عملکردهای دکمه‌های اطراف گوشی شبیه‌سازی می‌شود و از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش یا کاهش صدا اشاره کرد.

دوربین دوگانه، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، هشت گیگابایت حافظه رم و حاشیه‌های کم‌تر در اطراف صفحه‌نمایش، از دیگر مشخصات فاش شده برای گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‎سی Ocean است که این محصول را همراهی می‌کند.

منبع: Phonearena