گوشی های هوشمند ارزان، محبوب تر هستند

گوشی های هوشمند ارزان، محبوب تر هستند

بنابر گفته تحلیلگران، به نظر می رسد که گوشی های هوشمند ارزان در میان مردم، محبوب تر هستند.

در این سال ها، گوشی های هوشمند به دو دسته کلی تقسیم بندی شده اند، یکی گوشی های هوشمند ارزان که برای استفاده ی عمومی مناسب هستند و معمولا ساختار پلاستیکی دارند، یک دسته هم گوشی های رده میانی تا پرمیوم که با سخت افزار قدرتمند و ساختار و کیفیت بهتر همراه هستند. با این حال، چند وقت اخیر، مرز بین این دسته بندی بسیار باریک شده است، به گونه ای که یک گوشی هوشمند ۳۰۰ دلاری می تواند نیاز کاربر را به راحتی پاسخ گو باشد.

شرکت های نوپا، بخش بزرگی از درآمد خود را از گوشی های هوشمند ارزان بدست می آورند. این موضوع به نوبه خود شرکت های بزرگ مانند سامسونگ را نیز به فکر وا داشته است که چگونه با استفاده از گوشی های هوشمند ارزان قیمت سود سالانه ی خود را تامین کنند. گوشی های با روکش فلزی سری A، نمونه ی خوبی برای این ادعاست.

با توجه به گفته شرکت های محقق و تحلیلگر بازار، تولید کنندگان به دلیل تقاضای زیاد بازار، گوشی های هوشمند ارزان قیمت را هدف سود دهی خود قرار داده اند. گزارش شده است که گوشی های هوشمند زیر ۳۰۰ دلار سامسونگ، ۴۰ درصد از مدل های این شرکت را در سال ۲۰۱۴ شامل می شدند، اما در فصل اول سال جاری، این میزان به ۵۴ درصد افزایش یافته است. گوشی های زیر ۲۰۰ دلار سامسونگ نیز، ۱۰ درصد از کل گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۴ بوده اند که امسال به ۴۱ درصد افزایش یافته است. همانطور که می بینید تنها ۵ درصد به گوشی های پرمیوم و رده بالا اختصاص یافته است.

همچنین گزارش شده است که ۶۵ درصد از سود ال جی نیز از گوشی های هوشمند زیر ۳۰۰ دلار تامین شده است. البته این مربوط به سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ است. از طرفی دیگر اپل نیر اخیراً گوشی های ارزان بیشتری نسبت به گذشته به فروش رسانده است. البته در مورد آیفون، تحلیلگران مدل های زیر ۵۰۰ دلار را نمومنه های مقرون به صرفه در نظر می گیرند. تا سال جاری ۱۰ درصد از گوشی های هوشمند اپل در این رنج قیمتی بودند. امسال این میزان به ۳۰ درصد افزایش یافته است که می توان آن را مرهون عرضه ی گوشی های آیفون SE دانست(مدل های ۱۶ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی این گوشی به ترتیب ۳۹۹ دلار و ۴۹۹ دلار قیمت دارند).

در حالی که رشد جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال جاری ثابت بوده است، هر کدام از سازندگان گوشی های هوشمند، به خودی خود شاهد کاهش سود سالانه بوده اند.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته گوشی های هوشمند ارزان، محبوب تر هستند اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.