گوشی ویوو Nex 2 با نمایشگر تمام صفحه به‌زودی معرفی می‌شود!

ویوو Nex 2

رندرهای منتشر شده نشان می‌دهد که ویوو با محصول جدید خود یعنی گوشی ویوو Nex 2 در حال خیز برداشتن به سمت ساخت یک اسمار‌ت‌فون با نمایشگر تمام صفحه است.

از زمانی که سازندگان گوشی‌های هوشمند شروع به پیداکردن جایگزین‌هایی برای جادهی دوربین سلفی بر روی موبایل‌های خودشان کرده‌اند، صنعت اسمارت‌فون‌ها به سمت «جام مقدس» حرکت کرده است: یعنی همان نسبت ۱۰۰ درصدی نمایشگر به بدنه. چند سال پیش، آقای Jony Ive، مدیر سابق طراحی اپل، به این موضوع اذعان کرده بود که او بدنبال آیفونی بوده که شبیه به یک ورق شیشه‌ای کامل باشد.

اما امروز انتشار توییتی از طرف افشاگر معروف، Ice Universe، اطلاعات جدیدی را درباره گوشی‌های با نمایشگر تمام صفحه در اختیار ما قرار می‌دهد. اول از همه اینکه او می‌گوید سامسونگ اوایل امسال پروژه‌ای به‌نام Full-Display 2.0 را کنسل کرده است. از قرار معلوم، این تیم تلاش داشته تا یک گوشی تمام صفحه بدون هیچ بریدگی (ناچ) یا هول-پانچ توسعه دهد.

ویوو Nex 2

به‌گفته Ice Universe، این کار، یک «اشتباه جدی» از طرف سامسونگ بود. چرا؟ برای اینکه سازندگان چینی، از مدت‌ها قبل، در تلاش برای ساخت یک گوشی با نمایشگر تمام صفحه هستند. این موضوع، در رندری که به‌همراه همان توییت منتشر شده قابل مشاهده است؛ ویوو با گوشی جدید خود یعنی ویوو NEX 2، در حال برداشتن گام بعدی به سمت معرفی یک اسمارت‌فون تمام صفحه است. رندر مذکور، دستگاهی را با لبه‌های منحنی و بدون حاشیه‌ و دکمه‌های کناری نشان می‌دهد. فقط یک حاشیه بسیار نازک در بالا و یک چانه کوچک در پایین آن وجود دارد. از آنجاییکه مدل اصلی NEX دارای یک دوربین سلفی کشویی است انتظار می‌رود که در گوشی جدید هم شاهد همان طراحی باشیم. البته شاید هم یک دوربین داخل-نمایشگر بر روی آن وجود داشته باشد.

ویوو Nex 2

حتی باوجود اینکه انتظار نمی‌رود شرکت ویوو، گوشی ویوو NEX 2 را در آمریکا به فروش برساند، اما بسیار مهم است که ببینیم تعدادی از سازندگان نوآور چینی در حال انجام چه کارها و پروژه‌هایی هستند. برای اینکه یک گوشی بخواهد ترند یک دیزاین و طراحی جدید را آغاز نماید، حتما لازم نیست که در بازار آمریکا فروخته شود. برای نمونه، اسمارت‌فون شیائومی می میکس ۲۰۱۶ با صفحه‌نمایش لبه‌به‌لبه خود، قواعد طراحی موجود در تعدادی از سازندگانی که دستگاه‌های خود را در آمریکا می‌فروختند، تحت تاثیر قرار داد.

بنابراین به نظر می‌رسد که با وجود فناوری اسکنرهای داخل نمایشگر که در حال حاضر در بازار موجود است و همچنین دوربین‌های سلفی داخل نمایشگر که به‌زودی از راه خواهند رسید، چندان دور نباشد که شاهد هندستی با نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا ۱۰۰ درصد باشیم.

نوشته گوشی ویوو Nex 2 با نمایشگر تمام صفحه به‌زودی معرفی می‌شود! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.