گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ با صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی و تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ معرفی شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، شرکت ال‎جی به‌تازگی از گوشی پرچم‌دار نیمه اول سال ۲۰۱۷ جدیدش با نام ال‌جی جی ۶ رونمایی کرده است. این گوشی از نظر طراحی ظاهری در مقایسه با مدل‌های گذشته، بهتر به‌نظر می‌رسد و با اینکه به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در مقایسه با ال‌جی جی ۵ مجهز شده، ابعاد ال‎جی جی ۶ به نسل گذشته خود بسیار نزدیک است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

یکی از پیشرفت‌های عمده در مقایسه با ال‌جی ۵، نمایشگر ۵٫۷ اینچی FullVision گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی است که از استانداردهای رنگ بیشتری پشتیبانی می‌کند؛ دالبی ویژن و HDR 10. صفحه‌نمایش با لایه محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

گوشی پرچم‌دار ال‌جی به یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD + مجهز شده است؛ به عبارت بهتر، تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش علی‌رغم افزایش اندازه آن در مقایسه با ال‌جی جی ۵ افزایش یافته است. گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ با تاییدیه IP68 همراه شده است که از مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار خبر می‌دهد. به دلیل عرضه ال‌جی جی ۶ با شاسی ضدآب، باید گفت که گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی ماژولار نخواهد بود.

ال‌جی جی ۶

 حسگر اثرانگشت همانند ال‌جی جی ۵ در بدنه پشتی جای گرفته اما خبری از برآمدگی ماژول دوربین و حسگر اثرانگشت، نیست و به همین جهت، طراحی گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی جی ۶ در مقایسه با نسل قبل جذاب‌تر به‎نظر می‎رسد.

گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی مجهز شده است و چهار گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

ال‌جی جی ۶

شرکت ال‌جی در اواسط هفته گذشته، قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید خود را به نمایش گذاشت و رونمایی رسمی از ال‌جی جی ۶ تایید می‌کند که این محصول با دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی همراه شده است. یکی از دو سنسور، گشودگی دهانه لنزی f/1.8 دارد؛ از تثبیت‌‌کننده نوری استفاده می‌کند و می‌تواند در سه محور، لرزش دست کاربران برطرف نماید. سنسور دیگر با میزان گشادگی دریچه دیافراگم f/2.4 همراه شده است.

 فوکوس لیزری، تشخیص چهره، تصویربرداری HDR و فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K از دیگر قابلیت‌هایی به شمار می‌رود که شرکت ال‌جی برای گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است. در جلوی گوشی نیز، یک شاتر ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنزی f/2.2 جای دارد و حداکثر رزولوشن دوربین ثانویه ال‌جی جی ۶ برای ثبت فیلم‌های سلفی به فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) محدود شده است.

ال‌جی جی ۶

انرژی گوشی پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی با استقاده از یک باتری غیرقابل حذف ۳۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام برای شارژ کامل باتری در یک مدت زمان کوتاه، استفاده شده است. ال‌جی جی ۶ از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند اما باید بدانید که این قابلیت تنها برای مدل‌های عرضه شده در بازار آمریکا، در نظر گرفته شده است و مدل‌های دیگر از گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی، از مبدل آنالوگ به دیجیتال چهارگانه استفاده می‌کند.

ال‌جی جی ۶

در نهایت، شرکت ال‌جی اعلام کرده است که گوشی پرچم‌دار جدیدش به عنوان اولین گوشی‌هوشمند غیرگوگلی با دستیار صوتی گوگل Assistant همراه خواهد بود و انتظار داریم که شرکت ال‌جی، گوشی پرچم‌دار جی ۶ را در ۲ مارس برای پیش‌فروش ارائه دهد. این گوشی در ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) به صورت گسترده عرضه خواهد شد و انتظار داریم که تا پیش از نیمه اول بهار در بازار کشورمان به صورت رسمی عرضه شود.

منبع: Softpedia