گوشی پرچم‌دار Moto Z2 موتورولا به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده است

سال گذشته، شرکت موتورولا از دو گوشی Moto Z و Moto Z Force در ابتدا رونمایی کرد و به فاصله چند هفته، گوشی میان‎رده و ماژولار Moto Z Play ارائه شد. با این‌حال، موتورولا امسال روند متفاوتی را اتخاذ نموده است و گوشی Moto Z2 Play در ابتدا معرفی شد و هنوز مشخص نیست که گوشی‌های پرچم‎دار جدید این شرکت یعنی Moto Z2 و Moto Z2 Force چه زمانی معرفی خواهد شد. به‌تازگی، Moto Z2 به عنوان پرچم‌دار ۲۰۱۷ موتورولا در آزمون گیک‌بنچ با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای فاش شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، گوشی پرچم‏دار جدید موتورولا با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که در بسیاری از گوشی‎های پرچم‎دار امسال به کار گرفته خواهد شد؛ عرضه می‌شود. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، موفق شده است تا در بخش بررسی عملکرد تک هسته پردازشی، ۱۸۷۹ امتیاز را به دست آورد و در بخش بررسی عملکرد چندین هسته پردازشی، امتیاز ۶۵۰۳ برای آن به دست امده است.

نتایج فاش شده نشان می‎دهد که گوشی Moto Z2 عملکردی قابل رقابت با سایر پرچم‎داران امسال که به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده‎اند، خواهند داشت. لازم به‎ذکر است که تا به‎حال، گوشی HTC U 11، گلکسی اس ۸ (و گلکسی اس ۸ پلاس)، اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم و شیائومی Mi 6 با تراشه پرچم‎دار جدید کوالکام معرفی شده؛ البته انتظار می‎رود که تا پیش از پایان سال جاری میلادی، گوشی‎های بیشتری مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه شود.

از آنجایی‌که شرکت موتورولا مدتی پیش از Moto Z2 Play رونمایی کرده است، چندان بعید نخواهد بود که Moto Z2 و Moto Z2 Force در اوایل تابستان معرفی شود. همانند Moto Z2 Play، گوشی‌های پرچم‎دار جدید موتورولا یعنی Moto Z2 و  Moto Z2 Force (مدل دوم، همانند موتو زد ۲ بوده و تنها به نمایشگر نشکن مجهز شده است) از ماژول‌های Moto Mods پشتیبانی خواهد کرد.

این ماژول‎ها که با هدف توسعه قابلیت‎ گوشی‌های سری Moto Z توسعه یافته است، در موتو زد ۲ هم‎چنان پشتیبانی خواهد شد و البته انتظار می‎رود که ماژول‌های بیشتری برای گوشی پرچم‎دار جدید موتورولا عرضه شود. موتو زد ۲ هم‌چنین به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Quad HD (یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) مجهز خواهد بود از چهار گیگابایت رم استفاده می‎کند.

البته نباید به شرکت موتورولا بابت استفاده از چهار گیگابایت رم در گوشی‎های پرچم‎دار خود خرده گرفت؛ همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از گوشی‌های پرچم‎دار جدید از جمله محصولات سری اکسپریا ایکس‌زد سونی، گلکسی اس ۸ سامسونگ، هوآوی پی ۱۰، اچ‌تی‎سی U 11 و ال‌جی G6 به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و عرضه موتو زد ۲ با شش گیگابایت رم چندان غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد. ضمن اینکه در سیستم‎عامل اندروید، نیازی به حافظه رم بیشتر وجود ندارد و سازندگان می‌توانند با اعمال بهینه‌سازی‌های نرم‎افزاری، مدیریت حافظه رم را در گوشی‎های پرچم‏دار خود بهبود دهند.

براساس شایعات، موتو زد ۲ به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز خواهد بود؛ این در حالی است که در موتو زد، جک صدا حذف شد. البته شرکت موتورولا تنها سازنده‎ای نیست گوشی پرچم‌دار خود را بدون جک هدفون ارائه داده بود؛ شرکت اپل نیز، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را بدون جک هدفون معرفی نمود و امسال نیز، جک هدفون از گوشی HTC U Ultra و HTC U 11 کنار گذاشته شده است. هم‌چنین، پرچم‎دار جدید شرکت شیائومی بدون جک هدفون به بازار عرضه می‌شود.

شرکت موتورولا علاوه‎بر Moto Z2 و Z2 Force، از گوشی‌های دیگری از جمله محصولات جدید از سری Moto X رونمایی خواهد کرد و انتظار می‎رود که نسخه جدید گوشی‌های میان‎رده Moto G5 که در اوایل سال عرضه شده بود، به‎زودی معرفی شود. این مدل با نام Moto G5S به بازار عرضه خواهد شد و بنابر شایعات، به دوربین دوگانه مجهز شده است تا رقابت نزدیک‌تری با سایر گوشی‎های میان‎رده و مجهز به دوربین دوگانه داشته باشد.

منبع: Softpedia