گوشی پرچم‎دار ال‌جی G7 با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه خواهد شد

یکی از مشکلاتی که در گوشی پرچم‎دار جدید شرکت ال‎جی یعنی G6 وجود دارد، عدم عرضه آن با جدیدترین پلت‎فرم شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ است. همین موضوع باعث شده تا این گوشی از قدرت پردازشی کم‎تری در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار جدیدتر از جمله گلکسی S8 و HTC U 11 برخوردار باشد؛ هرچند، شرکت ال‌جی این موضوع را با هدف فروش بیشتر گوشی پرچم‎دار جدید خود – پیش از عرضه گلکسی اس ۸ به بازار – به جان خریده است.

به‌تازگی، گزارش جدیدی از کره جنوبی منتشر شده است که نشان می‌دهد گوشی پرچم‎دار ال‌جی G7 با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی خواهد شد و مانند نسل قبل از رقبای هم‌قیمت خود ضعیف‌تر نیست. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‌دست آمده از کره جنوبی، شرکت ال‎جی با کوالکام وارد همکاری شده است تا اطمینان پیدا نماید که چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ زودتر از موعد تولید خواهد شد؛ بدین شکل، عرضه گوشی پرچم‌دار ال‌جی G7 با تراشه پرچم‌دار کوالکام در سال آینده امکان‎پذیر می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که توسعه تراشه پرچم‎دار جدید از سری اسنپدراگون برای سال آینده، در ماه می با همکاری ال‌جی و کوالکام آغاز شده ست و ال‌جی نیاز دارد تا تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به گوشی پرچم‎دار جدیدش قدرت بدهد زیرا باید اطمینان حاصل نماید که گوشی ال‌جی G7 از قدرت پردازشی کافی برای «پردازش محتوای مربوط به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی» برخوردار است.

عرضه گوشی پرچم‎دار ال‌جی G7 با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ بدین معنی است که این گوشی در مقایسه با نسل قبل، با قابلیت‎های بیشتری به بازار عرضه خواهد شد و البته با توجه به پیشرفت‌های احتمالی در گوشی‌های پرچم‎دار جدید، این موضوع دور از ذهن نیست. چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ بر مبنای لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه یافته است و قدرت پردازشی آن در مقایسه با پلت‎فرم اسنپدراگون ۸۳۵ نزدیک به ۳۰ درصد بیشتر خواهد بود.

البته مشخص نیست که آیا ال‎جی G7 اولین گوشی پرچم‌داری است که با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به بازار عرضه می‎شود یا خیر؛ با این‎حال، پیش‌تر گزارش‌هایی از عرضه گلکسی S9 با تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۸ کوالکام در سال آینده حکایت داشت.

پیش از عرضه ال‌جی G7، این سازنده خوش‌نام کره‌ای در اواخر سال جاری میلادی (احتمالاً اواخر تابستان) از گوشی پرچم‎دار ال‌جی V30 رونمایی خواهد کرد که مانند دو نسل قبل به نمایشگر ثانویه در بالای صفحه‌نمایش اصلی مجهز شده است. علاوه‌براین، این گوشی از مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتری در مقایسه با ال‌جی G6 بهره می‌برد و به همین جهت، رقیب مناسب‌تری برای گوشی‌های پرچم‎دار امسال خواهد بود. مانند ال‌جی G6، پرچم‌دار جدید ال‌جی نیز بدون حاشیه است و حاشیه بالای نمایشگر به اندازه‌ای کاهش یافته که تنها بلندگوی اصلی را در خود جای می‎دهد.

علاوه‎براین تغییرات، عده‎ای معتقد هستند که شرکت ال‌جی، پرچم‏دار جدید خود را با نمایشگر ثانویه کشویی عرضه می‎کند؛ با کشیدن صفحه‌نمایش ثانویه به سمت پایین، کاربر به فضای بیشتری در هنگام تایپ و … دسترسی خواهد داشت. البته لازم است که توجه نمایید «این ایده، برای یکی از گوشی‌های قدیمی شرکت ال‎جی در نظر گرفته شده بود» و به همین جهت، مشخص نیست که احتمال عرضه ال‎جی V30 با آن تا چه اندازه امکان‌پذیر خواهد بود؛ با این‎حال، بسیار بعید است که پرچم‎دار جدید شرکت ال‎جی از چنین طراحی استفاده نماید.

منبع: Softpedia