گوشی پیکسل XL 2 گوگل با چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام فاش شد

انتظار می‎رود که گوگل، در سال جاری میلادی از گوشی‎های پرچم‎دار جدید پیکسل رونمایی کند و البته عرضه این محصولات به‌طور غیرمستقیم توسط شرکت سازنده تایید شده است. به‌تازگی، مدل بزرگ‎تر یعنی پیکسل ۲ XL در آزمون GFXBench فاش شده است و اطلاعات به‎دست آمده، مشخصات سخت‎افزاری آن‎را به نمایش می‎گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

با توجه به اطلاعات فاش‎شده، گوشی پیکسل ۲ XL شرکت گوگل از چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی استفاده خواهد کرد؛ استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در گوشی پیکسل ۲ XL با بخشی از شایعات پیشین هم‎جهت بوده و تعدادی از گمانه‎زنی‎های پیشین را رد می‎کند.

در صورتی‌که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام برای گوشی پرچم‎دار جدید گوگل درنظر گرفته شده باشد، این موضوع بدین معنی است که شرکت کوالکام تراشه پرچم‏دار جدید خود را در اواسط تابستان معرفی خواهد کرد و گوشی‌های پیکسل جدید گوگل نیز در اواخر تابستان (یک ماه پس از انتشار اندروید O در اواخر مرداد) ارائه می‌شود.

پیکسل 2

در غیر این صورت، معرفی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL در پاییز با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، آن‌ هم در شرایطی که گوشی‎های پرچم‎دار رقیب به چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۶ مجهز شده است؛ غیرمنطقی به‎نظر می‏رسد. اطلاعات به‏دست آمده از گوشی پیکسل ۲ XL شرکت گوگل می‌تواند هم‎چنین بدین معنی باشد که اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام تنها یک شایعه است و شرکت سازنده، تصمیمی برای معرفی نسخه قدرت‎مندتر چیپ‏ست اسنپدراگون ۸۳۵ ندارد.

جدا از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ که سردرگمی کاربران را به دلیل نقض شایعات پیشین افزایش می‎دهد؛ پرچم‎دار جدید گوگل به چهار گیگابایت رم مجهز شده است. با اینکه بسیاری حافظه رم بالا را برای سیستم‎عامل اندروید غیرمنطقی می‎دانند، باید اشاره کرد که به افزایش حافظه رم، مالتی‌تسکینگ بهبود خواهد یافت و از طرفی، پرچم‏دار سازنده رقابت نزدیک‎تری با گوشی‎های پرچم‏دار دیگر خواهد داشت.

شرکت وان‏پلاس تا چند روز آینده از نسخه قدرت‎مند OnePlus 5 با هشت گیگابایت رم رونمایی خواهد کرد و HTC U 11 نیز با شش گیگابایت رم در برخی از کشورها عرضه می‎شود. به همین جهت، عرضه گوشی پرچم‎دار پیکسل ۲ گوگل با چهار گیگابایت رم مانند گوشی‎های پرچم‏داری که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده؛ غیرمنطقی به‎نظر می‎رسد.

نسخه فاش‌شده از گوشی پیکسل ۲ XL شرکت گوگل، هم‏چنین از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند که برای مدل استاندارد یک پرچم‏دار بیش از اندازه زیاد است؛ به همین جهت، گمان می‌رود که مدل پایه گوشی پرچم‏دار جدید گوگل به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده باشد.

پیکسل ۲ XL هم‌چنین از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند و شاتر سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. برخی از شایعات گذشته نشان می‎دهد که شرکت گوگل به دنبال عرضه پرچم‎دار جدید خود با دوربین دوگانه است؛ البته صحت این ادعا را نمی‎توان در حال‌حاضر تایید نمود. نمایشگر ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۳۱۲ پیکسل و سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ از دیگر مواردی است که برای گشوی پرچم‌دار جدید گوگل فاش شده.

باید توجه داشته باشید که نسخه فاش‎شده، یک مدل آزمایشی از پرچم‏دار جدید گوگل است. به همین خاطر، بخشی از مشخصات‌فنی آن ممکن است تا زمان عرضه تغییر یابد؛ احتمالاً به جای چهار گیگابایت رم، از شش گیگابایت رم در پرچم‎دار جدید گوگل استفاده خواهد شد و رزولوشن نمایشگر افزایش می‎یابد. علاوه‎براین، گوگل در اواخر مرداد، نسخه نهایی اندروید O را منتشر خواهد کرد و این سیستم‎عامل به جای اندروید نوقا ۷٫۱٫۱، برای گوشی پرچم‎دار جدید این شرکت در نظر گرفته می‎شود.

بنابر شایعات، گوشی پیکسل ۲ اولین محصول شرکت گوگل است که از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا استفاده نمی‌کند؛ به عبارت بهتر، این گوشی فاقد جک هدفون است و باید برای استفاده از گوشی پرچم‏دار جدید گوگل، هدفون‎های سازگار با درگاه یواس‎بی نوع C خریداری نمایید.

منبع: Softpedia