گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ با یک دوربین اصلی و حسگر تشخیص عنبیه عرضه خواهد شد

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ معرفی نخواهد شد و براساس شایعات مختلف، شرکت سامسونگ گوشی پرچم‌دار جدید خود را در ماه مارس معرفی می‌کند. به‌تازگی، شایعات جدیدی از گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ منتشر شده است که نشان می‌دهد این محصول به یک نمایشگر بدون حاشیه مجهز خواهد بود و لوگوی سامسونگ در جلوی گوشی وجود ندارد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

برطبق گزارش‌های متعدد از منابع مختلف، شرکت سامسونگ در ۲۹ مارس (۹ فروردین‌) به صورت عمومی از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ رونمایی خواهد کرد. با این‌حال، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ تا ۲۱ آوریل برای خرید در دسترس قرار نمی‌گیرد؛ البته در کره جنوبی، گلکسی اس ۸، یک هفته زودتر و در ۱۴ آوریل عرضه خواهد شد.

اطلاعات تازه منتشرشده به نقل از منابع مطلع، جزئیات زیادی را در رابطه با گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ ارائه داده است. اول از همه، گفته می‌شود که شرکت سامسونگ گوشی پرچم‌دار جدید خود را در دو مدل با یک نمایشگر ۵ تا ۶ اینچی عرضه خواهد کرد. گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ از نظر ابعاد، مشابه گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج هستند اما به یک نمایشگر بزرگ‌تر مجهز خواهند بود.

هم‌چنین، فاش شده است که گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به صورت داخلی با اسم‌رمز Dream  و Dream 2 شناخته می‌شود و هر دو مدل به یک نمایشگر لبه منحنی دوگانه مجهز خواهند بود؛ بنابراین، تنها مدل بزرگ‌تر با نمایشگر لبه منحنی عرضه نمی‌شود. برای اطلاع، گوشی گلکسی اس ۷ اج سامسونگ به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی لبه منحنی مجهز شده بود و گلکسی اس ۷ که از یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی استفاده می‌کند، با یک صفحه‌نمایش تخت همراه شده است.

گلکسی اس 8

در کنار این موضوع، در گزارش جدید آمده است که هر دو مدل از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ از یک نمایشگر بدون‌ محدودیت (infinity display) استفاده می‌کند و این موضوع، بدین معنی است که بخش عمده‌ای از بدنه جلوی گوشی به صفحه‌نمایش اختصاص یافته. به همین جهت، در هر دو مدل از گوشی گلکسی اس ۸، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه بیشتر از گوشی‌های هوشمند دیگر است.

با توجه به حذف حاشیه غیرضروی اطراف صفحه‌نمایش، امکان درج لوگوی سامسونگ در بدنه جلوی گوشی گلکسی اس ۸ وجود ندارد و به همین جهت، لوگوی سامسونگ در جلوی هیچ‌یک از گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ به کار گرفته نمی‌شود.

علاوه‌براین، گفته می‌شود که گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک حسگر اثرانگشت و یک اسکنر تشخیص عنبیه چشم، مجهز خواهد بود. حسگر اثرانگشت برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ، در پایین صفحه‌نمایش به کار گرفته نشده است و در شایعه جدید، علی‌رغم وجود ادعاهایی مبنی بر عرضه گلکسی اس ۸ با حسگر ادغام‌یافته با صفحه‌نمایش، به این موضوع اشاره شده است که حسگر اثرانگشت در پشت گوشی جای خواهد داشت.

هم‌چنین، گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ به یک درگاه یواس‌بی Type-C مجهز خواهد و هم‌چنین، از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا استفاده می‌کند. به همین جهت، شایعات ارائه شده پیرامون حذف جک صدا از گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، صحت ندارد.

گلکسی اس 8

از نظر عکاسی، گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک دوربین اصلی مجهز خواهد بود و به‌نظر می‌رسد که شایعات منتشرشده مبنی عرضه گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ با دوربین دوگانه صحت نداشته باشد. دوربین اصلی از فناوری “پیکسل دوگانه” استفاده می‌کند که در مقایسه با نمونه به کار گرفته شده در گلکسی اس ۷ از نظر کیفیت تصاویر ثبت‌شده، عملکرد در محیط‌های کم‌نور و هم‌چنین سرعت بهبود یافته است. علاوه‌براین، دوربین اصلی گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به سیستم تشخیص شیء مجهز خواهد بود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد بود و از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که می‌توانید با استفاده از یک کارت‎حافظه میکرو اس‌دی، فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش دهید. از نظر نرم‌افزاری نیز، گوشی پرچم‎دار جدید سامسونگ به یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی مجهز خواهد بود که می‌تواند کارهای مختلفی را از جمله تشخیص اشیاء با دوربین انجام دهد.

شایعه عرضه گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، لزوماً بدین معنی نیست که شرکت سازنده از تراشه اگزینوس استفاده نخواهد کرد. احتمال می‌دهیم که شرکت سامسونگ، یک مدل از گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود را با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ یا یک تراشه از سری ۹ اگزینوس، ارائه دهد.

منبع: Softpedia