گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک ۲ با ۱۲ گیگابایت رم معرفی شد

شیائومی بلک شارک 2

شیائومی حدود 11 ماه پیش گوشی بلک شارک را معرفی کرد و حال امروز پس از مدت‌ها شایعات پیرامون نسل جدید این گوشی گیمینگ، شاهد رونمایی از بلک شارک 2 هستیم.

صفحه نمایش بزرگ‌تر و بلندگوهای استریو

مطابق انتظارات Black Shark 2 ترکیبی از دو گوشی بلک شارک و بلک شارک هلو است. قاب پشتی این گوشی از آلومینیوم و شیشه ساخته شده و لوگوی بلک شارک در مرکز آن به رنگ سبز ثبت شده است.

بلک شارک 2 از نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED ساخت سامسونگ بهره می‌برد که به لطف بهینه‌سازی‌های مختلف انجام شده، شیائومی موفق شده زمان تاخیر ورودی را برای این صفحه نمایش به شکل قابل توجهی تا 43.5 میلی ثانیه کاهش دهد. نمایشگر گوشی نیز حساس به فشار است و با توجه به قابلیت Magic Press با فشردن یک سمت از صفحه نمایش، عملکرد از پیش تعیین شده‌ای انجام می‌گیرد.

همانند بسیاری از گوشی‌های پرچمداری که اخیرا معرفی شده‌اند، این گوشی نیز از یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال بهره می‌برد.

پردازنده‌ای مشابه گلکسی S10

هندست جدید شیائومی همانند Mi9 و گلکسی S10 سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد و سه مدل رم با حافظه‌های داخلی متفاوت برای آن در نظر گرفته شده است تا هر نوع کاربری را راضی کند.

این گوشی در مدل استاندارد خود، از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که برای این مدل نسخه رم 8 گیگابایتی نیز موجود است. همچنین اگر نیازمند حافظه داخلی بیشتری هستید می‌توانید به سراغ نسخه دیگر این گوشی با حافظه داخلی 256 و 8 گیگابایت رم بروید. اگر باز هم به این سخت افزار راضی نیستید، پیشنهاد ما قوی‌ترین مدل این گوشی به شماست که از 12 گیگابایت رم بهره می‌برد.

سیستم خنک کننده در نظر گرفته شده برای این گوشی Liquid Cool 3.0 است که با بخار کار می‌کند که به لطف این سیستم، حداکثر دمای بلک شارک 2 در مقایسه با دیگر دستگاه‌های دارای اسنپدراگون 855، چیزی حدود 14 درجه سانتیگراد کمتر باشد!

البته شیائومی به این سیستم بسنده نکرده و یک قاب خنک کننده نیز برای آن طراحی کرده که تا 5 درجه دیگر دما را کاهش می‌دهد، اما این قاب را باید جدا از گوشی خریداری کنید.

بلک شارک 2 به صورت پیش فرض به اندروید 9 مجهز بوده و دارای یک باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی است که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی را نیز دارد. ضمنا سیستم کنترل فرکانس پردازنده آن طوری طراحی شده که طول عمر باتری را افزایش دهد.

دوربین دوگانه در پشت و سلفی تک لنزه

شیائومی در بلک شارک 2 تنها روی بخش گیمینگ تمرکز نکرده و دوربین آن را نیز قدرتمندتر کرده است. در پشت این گوشی شاهد یک دوربین دوگانه هستیم که دارای لنز اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه یک لنز ثانویه 12 مگاپیکسلی است. لنز ثانویه که از نوع تله فوتو است قابلیت بزرگنمایی 2 برابری را برای دوربین فراهم کرده است.

شیائومی عاشقان سلفی را نیز فراموش نکرده و یک دوربین فوق العاده 20 مگاپیکسلی را در جلوی گوشی تعبیه کرده است.

قیمت و زمان عرضه

کاربران کشور چین از هم‌اکنون می‌توانند گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 2 را خریداری کنند اما هنوز مشخص نیست چه زمانی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

بلک شارک 2 با 6 گیگابایت رم قیمتی معادل 477 دلار (حدود 6.2 میلیون تومان) دارد. این قیمت برای مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 521 دلار، مدل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 565 دلار است. پیشرفته‌ترین مدل این گوشی نیز با 12 گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی، 625 دلار (حدود 8.3 میلیون تومان) قیمت دارد.

در انتها نیز باید اشاره کنیم که گوشی گیمینگ جدید شیائومی با لوازم جانبی مختلفی، از جمله GamePad 3.0 که کنترلر جالبی را به دو طرف گوشی اضافه می‌کند، عرضه خواهد شد.

نوشته گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 2 با 12 گیگابایت رم معرفی شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.