گوگل آنالیتیکس دوباره بر روی کاربران ایرانی بسته شد؟

حدود ۳ روز پیش بود که خبر دسترسی ایرانیان به چند سرویس مهم گوگل از جمله گوگل آنالیتیکس، بسیاری را امیدوار کرد تا برداشته شدن تحریم‌ها، از این سوی نیز موجب رفع برخی نگرانی‌ها و استفاده از سرویس‌های جهانی است.

اما از صبح امروز، گوگل آنالیتیکس دوباره به وضعیت قبلی‌اش بازگشته و مشخص نیست که چرا و پس از طی این مدت بسیار کوتاه، این برنامه برای ایرانیان غیر قابل دسترس شده است. آیا گوگل از کرده خود پشیمان است و یا یک مشکل فنی پیش آمده که سبب شده مجددا این آنالیزور ارزشمند گوگل برای آی‌پی‌های ایران غیرقابل دسترش شده و فقط با وی‌پی‌ان امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.

با توجه به آنکه مدت زمان عدم دسترسی مجدد به چندین ساعت رسیده و تغییری در این روند مشاهده نمی‌شود، این موضوع می‌تواند رنگ جدی‌تری به خود بگیرد که گوگل این سرویس را برای ایرانیان دوباره بسته است. البته در این ارتباط، اطلاعیه‌ای از گوگل مخابره نشده ولی اگر این کار توسط شرکت بزرگ آمریکایی انجام شده باشد، بایستی به‌راستی بر حال و احوال آن‌ها گریست که نمی‌توانند یک تصمیم به این سادگی را به‌درستی اتخاذ کرده و بر ادامه آن مصمم باشند.

البته ما امیدواریم که این عدم دسترسی موقت بوده و راهی که به حق باز شده است،‌ همچنان باز بماند و این چنین تحریم‌های ظالمانه که هدف اصلی آن به سمت بدنه جامعه است، هیچ‌گاه دوباره انجام نشود.

لازم به ذکر است که گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان برای صاحبان وب است که به کمک آن می‌توانند آمارهای بسیار خوبی از میزان ورودی‌ها، محبوب‌ترین مطالب، رفرال‌ها و… به‌دست بیاورند.

نوشته گوگل آنالیتیکس دوباره بر روی کاربران ایرانی بسته شد؟ اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.