گوگل اسیستنت متن پیام‌های دریافتی در واتس‌اپ و تلگرام را برای شما می‌خواند!

گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت در مرکز اکوسیستم گوگل قرار دارد و همین امر باعث شده تا گوگل مدام در حال اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به آن باشد. شما قبلا وقتی گوگل اسیستنت را فرا می‌خواندید و از آن می‌‌خواستید که پیام‌هایتان را بخواند، متن داخل پیامکی که از طریق اندروید مسنجر یا هنگ‌اوتس برایتان ارسال شده بود را می‌شنیدید. اما این کار در مورد اپلیکیشن‌های شخص ثالثی مانند واتس‌اپ و تلگرام امکان‌پذیر نبود. حالا امروز وب‌سایت Android Police در گزارشی، خبر از یک تغییر جدید در دستیار صوتی گوگل داده است. تغییری که در طول چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد.

مطابق این گزارش، گوگل اسیستنت در به‌روزرسانی جدید خود قرار است پیام‌های متنی ارسال شده با برنامه‌های شخص ثالثی مانند واتس‌اپ، تلگرام، اسلک (Slack)، دیسکورد (Discord) و گروپ‌می (GroupMe) را بخواند. برای این‌کار فقط کافی است دستیار صوتی را فعال کنید و به او بگویید “read my messages”. سپس دستیار، با باز کردن صفحه‌ای که شامل متن آخرین پیام ارسالی، نام فرستنده و نام اپلیکیشنی که پیام از طریق آن فرستاده شده است، آن را برایتان خواهد خواند. قابلیت جدید، علاوه بر خواندن پیام‌ها، به شما این اجازه را خواهد داد تا پاسخی را در جواب آنها دیکته کرده و ارسال کنید. البته شما مجبور خواهید بود که اجازه دسترسی به نوتیفیکیشن‌های دستگاه‌تان را به برنامه بدهید.

گوگل اسیستنت

البته لازم است بدانید که پیام‌های متنی‌ که شامل مدیاهایی مانند عکس، ویدیو یا صوت هستند، خوانده نخواهند شد. در اینگونه موارد، گوگل اسیستنت به شما خواهد گفت که “the message just contains an audio attachment”. خوشبختانه گوگل تصمیم دارد تا در آینده نزدیک، قابلیت خواندن پیام‌های صوتی را هم به دستیار صوتی خود اضافه نماید.

گوگل اسیستنت

نوشته گوگل اسیستنت متن پیام‌های دریافتی در واتس‌اپ و تلگرام را برای شما می‌خواند! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.