گوگل برگزاری مراسم رونمایی ورژن بتای اندروید ۱۱ را مجددا به تعویق انداخت!

نقشه راه سیستم‌عامل اندروید 11 شرکت گوگل اخیرا تحت تاثیر عوامل متعددی قرار گرفته است. در ابتدا برگزاری رویداد گوگل I/O طی روزهای 12 تا 14 مه به‌دلیل شیوع بیماری کووید 19 به‌طور کامل لغو شد. به‌دنبال این رویداد، عرضه ورژن بتای اندروید 11 با انتشار چهارمین نسخه پیش‌نمایشی ویژه توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل همزمان شد. در ادامه رونمایی از این پلتفرم به برگزاری یک رویداد آنلاین در روز 1 مه موکول شد. سپس برگزاری این رویداد نیز تا روز 3 مه به تعویق افتاد. در آخرین تحولات به وجود آمده اکنون ظاهرا تاریخ مذکور نیز جابه‌جا شده و تمامی امور تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

ما برای اطلاع‌رسانی جزئیات بیشتر پیرامون سیستم‌عامل اندروید 11 کاملا مشتاق و هیجان‌زده هستیم؛ اما اکنون زمان مناسبی برای جشن گرفتن نیست. ما رویداد روز 3 ژوئن و عرضه ورژن بتای اندروید 11 را به تعویق انداخته و به‌زودی با اخبار بیش‌تری در خصوص این سیستم‌عامل بازخواهیم گشت.” – Android Developers؛ 30 مه 2020

حساب‌کاربری رسمی Android Developers در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اشاره به دلایل احتمالی کاملا منطقی برای اتخاذ این تصمیم، خبر به تعویق افتادن رویداد آینده گوگل را اعلام نموده است. به‌نظر می‌رسد که تنش مداوم در شهرهای اوکلند و لس‌آنجلس در اتخاذ این تصمیم نقش مهمی ایفا کرده است. به‌طور معمول گوگل برای برگزاری رویداد I/O به‌عنوان جشن رنگارنگ اکوسیستم اندروید، توسعه‌دهندگان، کاربران و آینده روشن این پلتفرم تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد. با توجه به پیامدهای اجتماعی اجرای ضعیف این مراسم در مقطع کنونی، اتخاذ چنین تصمیمی از جانب گوگل یقینا منطقی و قابل احترام است.

کارشناسان امیدوارند که تاخیرهای مکرر ایجاد شده مشخصا هیچ ارتباطی با اندروید 11 نداشته باشند. در حال حاضر ایده‌ای کلی از برخی امکانات جدید اندروید 11 وجود دارد و همین موضوع اشتیاق کاربران برای رونمایی از این سیستم‌عامل را افزایش می‌دهد. با این‌حال بسیاری از قابلیت‌های احتمالا مهم‌تر نظیر پشتیبانی از به‌روزرسانی یکپارچه اجباری کمتر مورد بحث قرار گرفته و کمی مبهم یا اسرارآمیز به‌نظر می‌رسند. گوگل پیشتر به کاربران وعده داده که در رویداد اندرویدی آینده خود پیرامون 12 موضوع جالب‌توجه بحث خواهد کرد. این مباحث از موارد ابتدایی نظیر ویژگی‌های جدید رابط کاربری سیستم آغاز شده و به بسیاری از موضوعات مرتبط با توسعه‌دهندگان و اکوسیستم گوگل پلی منتهی می‌شوند. امیدواریم که دیر یا زود با برگزاری رویداد معرفی ورژن جدید اندروید شاهد رونمایی از قابلیت‌های فوق باشیم.

نوشته گوگل برگزاری مراسم رونمایی ورژن بتای اندروید 11 را مجددا به تعویق انداخت! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.