گوگل تکنولوژی فروش تشخیص چهره را متوقف کرد

گوگل به کارمندانی که نگران تبعات منفی استفاده از  فناوری تشخیص چهره  هستند، قول داده است فعلاً آن  را به فروش نرساند.
این غول جست‌وجو می‌گوید که ابتدا باید روی «تکنولوژی و سؤالات مهم مرتبط با سیاست‌های خود» کار کند سپس درخصوص به اشتراک گذاری فناوری تشخیص چهره خود فکر کند.
درواقع به نظر می‌رسد گوگل از فروش محصولات تشخیص چهره خود  تا زمانی که بتواند سیاست‌هایی را پیش‌بینی کند که از سوءاستفاده از تکنولوژی جلوگیری کنند، متوقف کرده است. این غول تکنولوژی در حال کار با گروه‌هایی دیگر برای شناسایی مسائل مربوط به تشخیص چهره است. مسائلی مثل تکنولوژی‌هایی که به یک دوربین متصل  شده و اجازه می‌دهد یک عکس از یک فرد را به یک پایگاه داده ارسال کنید. «کنت واکر» معاون ارشد امور بین‌الملل گوگل می‌گوید: مانند بسیاری از فناوری‌هایی که کارکردی چندگانه دارند، تشخیص چهره ارزشمند است اما ابتدا باید اطمینان حاصل شود که استفاده از آن با اصول و ارزش‌های ما مطابقت داشته باشد و از سوء استفاده و نتایج مضر جلوگیری شود.
اما همه شرکت‌های فناوری مثل گوگل درخصوص از بین بردن تجاری سازی تکنولوژی تشخیص چهره فکر نمی‌کنند. برای مثال در سایر شرکت‌های فناوری مثل آمازون و مایکروسافت ارتباطاتی بین مدیران و سازمان‌های مهاجرتی و ادارات نظامی دولتی وجود دارد که حتی کارمندان را نگران کرده است. جالب است که این موضوع حتی ستارگان هنری را برآشفته کرده و «تیلور سوییفت» خواننده مشهور امریکایی نیز روز چهارشنبه با انتقاد از نرم‌افزار تشخیص چهره در یک کنسرت از وضع موجود انتقاد کرد.
تشخیص چهره می‌تواند برای برنامه‌های مثبتی مانند باز کردن قفل گوشی شما مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به یافتن گم شده‌ها یا افرادی که اختلال حافظه دارند کمک کند اما همزمان نیز می‌تواند تبدیل به ابزار جاسوسی شود. اعلام گوگل از انصراف توسعه فناوری تشخیص چهره پس از آن منتشر می‌شود که کارکنان این غول جست وجو، اعتراض خود را نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در مسائل سیاسی ابراز کردند.