گوگل در سال آینده پشتیبانی از نسخه ۳۲ بیتی Android Studio را متوقف می‌کند

امروز شرکت گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از ورژن 32 بیتی نرم‌افزار Android Studio و همچنین نسخه 32 بیتی برنامه Android Emulator (شبیه‌ساز اندروید) را متوقف می‌کند. بدین‌ترتیب تنها از ورژن‌های 64 بیتی برنامه‌های توسعه یکپارچه (IDE) پشتیبانی خواهد شد. بدیهی است که این اقدام تنها توسعه‌دهندگان استفاده‌کننده از ورژن‌های 32 بیتی ویندوز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این‌حال بسیاری از توسعه‌دهندگان در این طیف جای می‌گیرند؛ چرا که هیچ نسخه 32 بیتی از سیستم‌عامل macOS منتشر نشده است.

استفاده از یک سیستم 64 بیتی، مزایایی را به‌همراه خواهد داشت که احتمالا بزرگ‌ترین آن‌ها این است که کاربران در عوض توسعه اپلیکیشن‌های صرفا 32 بیتی می‌توانند به توسعه برنامه‌های 32 و 64 بیتی بپردازند. همچنین این وضعیت بدان معناست که شما می‌توانید اپلیکیشن خود را بر روی یک شبیه‌ساز 64 بیتی تست نمایید. البته اپلیکیشن‌های 64 بیتی به لطف توانایی خواندن ارقام بزرگ‌تر می‌توانند به بیش از 4 گیگابایت حافظه دسترسی داشته باشند.

گوگل به‌وضوح اعلام کرده که مستقیما به سراغ انجام این‌کار نخواهد رفت؛ بلکه قصد دارد نگرشی مناسب از تحولات آینده را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. از روز 30 ژوئن، نسخه 32 بیتی Android Emulator با شماره ورژن 28.0.25 کنار گذاشته خواهد شد. این موضوع بدان معناست که اپلیکیشن مذکور از هیچ قابلیت جدیدی بهره‌مند نخواهد شد. سپس در روز 31 دسامبر و پایان سال جاری، ورژن 32 بیتی Android Studio 3.6 نیز کنار گذاشته می‌شود. نهایتا در روز 31 دسامبر سال 2020، پشتیبانی از هر 2 محصول پایان خواهد یافت.

نوشته گوگل در سال آینده پشتیبانی از نسخه 32 بیتی Android Studio را متوقف می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.