گوگل در سال ۲۰۱۹ اسمارت‌فون‌های بیشتری را نسبت به وان پلاس عرضه کرده است

به نظر می‌رسد کسب‌وکار اسمارت‌فون گوگل در سال گذشته عملکرد چندان بدی نداشته و حداقل مطابق انتظارات بوده است.

براساس گزارش جدید IDC، گوگل در سال 2019 با عرضه ۷.۲ میلیون گوشی هوشمند، سال بسیار خوبی داشته و رشد ۵۲ درصدی را نسبت به سال 2018 تجربه کرده است. اما بخش مهم‌تر‌ گزارش این است که گوگل در سال گذشته توانسته از نظر میزان عرضه اسمارت‌فون،‌ بر وان پلاس پیشی بگیرد. با این‌حال، هر دو شرکت هنوز فاصله زیادی با وارد شدن به لیست ۱۰ عرضه‌کننده برتر گوشی هوشمند دنیا دارند.

اهمیت گزارش IDC از آن جهت است که گزارش‌های قبلی گفته بودند گوشی‌های پیکسل 3a و پیکسل 4 در شش ماه اول عرضه خود فروش کمتری نسبت به پیکسل 3 داشته‌اند. اما باید توجه داشت که گوگل سال گذشته فروش پیکسل‌های خود را به سه بازار جدید هم گسترش داده بود و علی‌رغم عرضه دستگاه‌های کمتر در ابتدای سال 2019، تعداد آن‌ها را در ادامه سال افزایش داده است.

آمار و ارقام گوگل هنوز فاصله زیادی با بزرگترین رقبایش دارند، اما به نظر می‌رسد که فروش اسمارت‌فون‌های این شرکت حداقل روند روبه‌رشدی داشته‌اند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد امسال شرکت با معرفی هندست‌های پیکسل 4a و پیکسل 5 چگونه خواهد بود.

نوشته گوگل در سال 2019 اسمارت‌فون‌های بیشتری را نسبت به وان پلاس عرضه کرده است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.