گوگل عرضه مدل پایین‌رده تبلت پیکسل اسلیت را رسما متوقف کرد

کمپانی گوگل حقیقتا در زمینه تولید تبلت یک بازیگر بزرگ به‌شمار نمی‌رود؛ اما تبلت پیکسل اسلیت ساخت این غول جستجوگر حداقل در نگاه نخست به‌عنوان رقیبی شایسته برای سری آی‌پد پرو اپل و سرفیس پرو 6 مایکروسافت به‌نظر می‌رسد. این تبلت طی پاییز گذشته و با قیمت‌گذاری پایه 599 دلاری، طراحی شیک، مشخصات چشمگیر و ابزارهای‌جانبی اختیاری جهت ارتقاء بهره‌وری محصول روانه بازار شد.

یکی از مشکلات پیکره‌بندی پایه تبلت اسلیت 12.3 اینچی مجهز به سیستم‌عامل Chrome OS از پردازنده نه‌چندان چشمگیر Celeron شرکت اینتل همراه با 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی ناشی می‌شود. این مدل خاص به‌صورت انحصاری از طریق فروشگاه گوگل به فروش می‌رفت و در رویدادی عجیب، موجودی این تبلت بلافاصله به اتمام رسید. لذا مدل دیگر مجهز به پردازنده Celeron با 8 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 699 دلاری ارایه شد.

اگرچه واقعا تعداد بسیار اندکی از مردم موفق به خریداری این 2 ورژن تبلت پیکسل اسلیت شدند؛ اما فروش این 2 مدل هرگز از سر گرفته نشد و به گفته وب‌سایت Android Police، اخیرا کلیه سوابق و اسناد مرتبط با مدل‌های مذکور به شکلی عجیب‌وغریب از فروشگاه الکترونیکی رسمی گوگل در ایالات‌متحده حذف شد.

اکنون در وب‌سایت کمپانی تنها به 3 پیکره‌بندی مختلف در محدوده قیمتی 799 تا 1599 دلار (بدون احتساب صفحه‌کلید) و تراشه‌های Core m3، Core i5 و Core i7 اینتل اشاره شده است. متاسفانه اخیرا تاخیرات در نظر گرفته شده برای مدل‌های سه‌گانه مذکور رسما پایان یافت؛ اما برخی شواهد نشان می‌دهند که این تخفیفات در آینده‌ای نزدیک مجددا اعمال خواهند شد؛ بنابراین احتمالا ضرورتی ندارد که برای خریداری هریک از این مدل‌ها شتاب‌زده عمل کرد.

پس از ماه‌ها سکوت رسانه‌ای یا طرح اظهارات مرموز در خصوص تبلت پیکسل اسلیت مبتنی بر پردازنده Celeron، گوگل نهایتا بدون ارایه هرگونه توضیح یا اطلاعات اضافی تائید کرد که تولید این گجت در واقع متوقف شده است. کمپانی در اقدامی قابل‌توجه اعلام کرده که کماکان به پشتیبانی از این مدل‌ها متعهد است و فروش تبلت پیکسل اسلیت را به‌صورت آنلاین و از طریق فروشگاه‌های خود شامل غرفه‌های اخیرا راه‌اندازی شده در تعداد بیش‌تری از فروشگاه‌های Best Buy ادامه خواهد داد.

به بیان صادقانه بدیهی است که تبلت‌های مبتنی بر تراشه‌های Celeron اینتل به هیچ عنوان مناسب و کارآمد نبوده و در مقایسه با سایر مدل‌های هم‌خانواده خود از توان پردازشی پایین‌تری برخوردار هستند. توان پردازشی این تبلت‌ها حتی با توجه به شکاف قیمتی آن‌ها نیز پایین‌تر از حد انتظار است.

نوشته گوگل عرضه مدل پایین‌رده تبلت پیکسل اسلیت را رسما متوقف کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.