گوگل عرضه نسخه توسعه دهندگان اندروید ۷.۱.۲ برای نکسوس ۶P را آغاز کرد

گوگل عرضه نسخه توسعه دهندگان اندروید ۷.۱.۲ برای نکسوس 6P را آغاز کرد

گوگل از عرضه بروزرسانی نسخه توسعه دهنده اندروید ۷.۱.۲ برای گوشی هوشمند نکسوس 6P خبر داد. این بروزرسانی به صورت یک بسته ۱.۳ گیگابایتی و به روش over-the-air به کاربرانی که در آزمایش نسخه بتای اندروید مشارکت داشته‌اند، ارایه می‌شود.

به دلایل نامشخصی، آخرین نسخه بتای سیستم عامل اندروید هنوز از ویژگی اثر انگشت در نکسوس 6P پشتیبانی نمی‌کند. این در حالی است که نکسوس 5X از این ویژگی در نسخه بتای اندروید بهره می‌گیرد. هنوز دلیل این مشکل با توجه به اینکه در هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت مشابهی استفاده شده، مشخص نیست. به هر ترتیب احتمالا در نسخه عمومی اندروید ۷.۱.۲ این مشکل مرتفع خواهد شد.

به هر ترتیب کاربران نکسوس 6P که در برنامه آزمایش نسخه بتای اندروید مشارکت دارند باید هرچه زودتر بیلد NPG05F را دریافت کنند. اگرچه بیش از سه هفته از عرضه نسخه توسعه‌ دهنده اندروید ۷.۱.۲ می‌گذرد، اما هنوز آخرین نسخه‌های تولید شده گوشی نکسوس 6P به دلیل برخی از اشکالات نرم‌افزاری که در این نسخه از سیستم عامل اندروید وجود دارد، به همراه آپدیت امنیتی ماه ژانویه به فروش می‌رسند. عمده‌ترین مشکلی که تست‌کنندگان نسخه بتا در طول این چند هفته مشاهده کرده‌اند، عدم امکان پیکربندی تنظیمات وای-فای است که در بیلد NPG05F نیز وجود دارد.

اگرچه شرکت گوگل هنوز تصاویر رسمی از عرضه نسخه بتای جدید اندروید برای نکسوس 6P را منتشر نکرده اما کاربران مشارکت کننده در آزمایش نسخه بتا، می‌توانند این بروزرسانی را دریافت کنند. این امیدواری وجود دارد که گوگل هرچه سریعتر مشکل عدم پشتیبانی از تکنولوژی اثر انگشت را حل کند تا کاربران نکسوس 6P همانند کاربران گوشی 5X بتوانند از این ویژگی ارزشمند بهره گیرند.

نوشته گوگل عرضه نسخه توسعه دهندگان اندروید ۷.۱.۲ برای نکسوس 6P را آغاز کرد اولین بار در پدیدار شد.