گوگل فروش اسمارت‌فون‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴XL را متوقف کرد

تنها چند روز پس از معرفی گوشی پیکسل 4a و تائید موجودیت اسمارت‌فون‌های پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G اکنون گوگل فروش گوشی‌های سری پیکسل 4 را متوقف کرد. هر 2 هندست پیکسل 4 و پیکسل 4XL دیگر از طریق فروشگاه‌های گوگل در ایالات‌متحده قابل خریداری نخواهند بود. سخنگوی گوگل در بیانیه ارسال شده به وبسایت Theverge اعلام کرد:

اکنون موجودی این هندست‌ها در فروشگاه‌های گوگل به اتمام رسیده و فروش گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL برای علاقه‌مندان به خریداری آن‌ها خاتمه یافته است. با این‌حال گجت‌های مذکور کماکان از طریق فروشگاه‌های همکار که موجودی سابق آن‌ها به اتمام نرسیده است؛ ادامه خواهد یافت. پیکسل 4 دقیقا همانند کلیه دستگاه‌های پیکسلی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی برای مدت حداقل 3 سال (پس از آغاز عرضه در فروشگاه‌های گوگل در ایالات‌متحده) بهره‌مند خواهد شد.

در این میان پدیده غیرمعمول مشخصا این است که تولید اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL در فاصله کمتر از 1 سال پس از عرضه آن‌ها توسط گوگل متوقف می‌شود. هر 2 گوشی در جریان برگزاری رویداد “Made by Google” در روز 15 اکتبر سال 2019 معرفی شدند. همان‌طور که وبسایت Theverge نیز خاطرنشان کرده است؛ فروش هندست‌های سری پیکسل 2 و پیکسل 3 حدودا 18 ماه پس از معرفی آن‌ها متوقف شد. همچنین فروش این هندست‌ها پس از عرضه مدل‌های جانشین آن‌ها متوقف شد.

گوشی پرچم‌دار آینده گوگل با نام پیکسل 5 تا پیش از ماه اکتبر عرضه نخواهد شد. کمپانی در کنار گوشی پیکسل 5 مدل پیکسل 4a 5G را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست از نمایشگری بزرگتر و تراشه‌ای قدرتمندتر از مدل 4G پیکسل 4a بهره خواهد برد.

نوشته گوگل فروش اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL را متوقف کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.