گوگل قابلیت‌های کنترل ژستی پیکسل ۴ را بهبود می‌بخشد

همانطور که احتمالا می‌دانید گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL، اولین اسمارتفون‌های گوگل با تکنولوژی Soli بودند. این فناوری، در واقع به سیستم فیس آنلاک فوق‌سریع دستگاه‌های جدید گوگل کمک می‌کند. اما چیزی که وجود دارد این است که توانایی‌های آن در بخش کنترل ژستی بسیار ابتدایی بوده و فقط محدود به کنترل موزیک و تایمر می‌شود. با این‌حال، این ضعف ممکن است به‌زودی با ارایه یک روش جدید برای دسترسی به گوگل اسیستنت برطرف گردد.

براساس گزارش جدید فروم توسعه‌دهندگان XDA، یک بیلد منتشرنشده از گوگل اپ، ظاهرا دارای یک تنظیم Lift-to-talk است که دستیار اسیستنت را موقع بالا بردن گوشی در مقابل صورت‌ فعال خواهد کرد. این موضوع به نظر می‌رسد که با تلاش‌های گوگل برای ادغام هرچه بیشتر دستیار مجازی خود با رابط کاربری همخوانی داشته باشد.

با این‌حال، قابلیت جدید، ظاهرا هنوز آماده نبوده و دارای مشکلات عدیده‌ای است؛ بطوریکه مثلا به هنگام قفل بودن گوشی، ژست‌ها را اشتباه ثبت می‌کند. این ویژگی همچنین باعث ایجاد نوتیفیکیشن‌هایی درباره داده‌های پیدانشده سنسورها می‌شود که نشان می‌دهد قابلیت جدید هنوز برای دسترسی به داده‌های سخت‌افزاری، کدگذاری نشده است.

البته نوتیفیکیشن‌های مذکور، اشاره به داده‌هایی می‌کنند که به نظر می‌رسد مرتبط با چیپ Soli هندست‌های جدید گوگل باشند. بنابراین، به نظر می‌رسد که ویژگی مذکور، در هنگام عرضه، احتمالا فقط منحصر به پیکسل 4 و پیکسل 4XL خواهد بود.

گرچه تنظیم جدید، مسلما به توسعه‌های بیشتری نیاز خواهد داشت، ولی به‌هرحال می‌تواند یک روش کاملا نو و مفیدی برای دسترسی به توانمندی‌های نرم‌افزاری گوگل باشد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که نتیجه کار چگونه خواهد شد.

نوشته گوگل قابلیت‌های کنترل ژستی پیکسل 4 را بهبود می‌بخشد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.