گوگل قید نکسوس ۶P را زد؛ نسخه‌های معیوب تعویض نمی‌شوند!

خبر بدی برای مالکین گوشی‌های نکسوس 6P معیوب که منتظر تعویض رایگان گوشی‌های خود بودند، منتشر شده است. به تازگی گوگل در اقدامی گوشی‌های معیوب 6P را در آمریکای شمالی با گوشی‌های پیکسل XL تعویض می‌کرد.

کاربران کشورهای اروپایی و استرالیا از این طرح بی‌نصیب بودند، اما می‌توانستند اقدام به تعویض گوشی معیوب خود با یک نکسوس 6P دیگر کنند.

ظاهرا گوگل دیگر این کار را انجام نمی‌دهد و کاربران در تماس برای این امر، به شرکت تولیدکننده یعنی هواوی، ارجاع داده می‌شوند. خرید گوشی از گوگل استور نیز تغییری در این وضع ایجاد نمی‌کند، مگر آنکه Nexus Protect تهیه کرده باشید. اگرچه گوگل دیگر مدل‌های خارج از گارانتی 6P را با پیکسل  XL تعویض نمی‌کند، اما اگر ضمانت گوشی تمام نشده باشد یا دارنده Nexus Protect باشید، هنوز هم می‌توانید از این طرح استفاده کنید.

قابل ذکر است که گوگل برای گوشی‌های خارج از ضمانت هیچگونه طرح تعویضی، حتی مدل‌های تعمیرشده، ارایه نمی‌کند. ایمیلی که یکی از دارندگان گوشی‌های معیوب نکسوس 6P دریافت کرده، موید این نکته است:

از آنجایی که مدت زمان ضمانت دستگاه پایان یافته است، ما قادر به تعویض آن نخواهیم بود. ما برخی از این دستگاه‌ها را تعویض کردیم، اما متاسفانه قوانین شرکت تغییر کرده‌اند. ما قوانین شرکت را مورد ارزیابی دوباره قرار داده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم مورد شما را تعویض کنیم. بهترین انتخاب شما در این زمینه ارتباط با شرکت تولیدکننده، یعنی هواوی است.

ظاهرا هواوی پاسخ‌گوی تماس‌ها در خصوص نکسوس 6P نیست و کاربران هنوز باید با گوشی‌های معیوب خود درگیر باشند.

نوشته گوگل قید نکسوس ۶P را زد؛ نسخه‌های معیوب تعویض نمی‌شوند! اولین بار در پدیدار شد.