گوگل نحوه کار سنسور رادار Soli در پیکسل ۴ را توضیح داد

سیستم رادار Soli که برای ناوبری ژستی بدون‌دست بر روی پیکسل 4 استفاده شده، یکی از قابلیت‌های اصلی این گوشی برای بازاریابی و تبلیغ است؛ چراکه پیکسل 4 تنها هندستی است که چنین قابلیتی را بر روی خود دارد. حالا گوگل تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد این رادار چه چیزهایی را می‌بیند.

گوگل می‌گوید که این تکنولوژی نیاز به عکس باکیفیت و پرجزییات کاربر یا بدن او ندارد. بنابراین این موضوع می‌تواند همه نگرانی‌های مرتبط با حریم خصوصی افراد در هنگام استفاده از رادار Soli را برطرف کند. سه تصویر زیر را مشاهده کنید. تصویر اول، شخصی را نشان می‌دهد که به گوشی نزدیک می‌شود، تصویر دوم زمان رسیدن اوست و تصویر سوم مربوط به ژست سوایپ می‌شود.

این‌ها همه آن چیزی است که رادار Soli به آن‌ها نیاز دارد. بنابراین توسعه‌دهندگان گوگل مجبور هستند که الگوریتمی را برای نرم‌افزار ایجاد کنند که ژست‌های مختلف را تشخیص دهد. آن‌ها مجبورند که هر حرکت و ژست خاصی را که افراد انجام می‌دهند در نظر بگیرند. به‌هرحال، همه انسان‌ها دست‌هایشان را به یک شکل حرکت نمی‌دهند و برخی از ژست‌ها از کاربری به کاربر دیگر متفاوت خواهند بود. توسعه‌دهندگان همچنین باید به الگوریتمی فکر کنند که حرکات پس‌زمینه را فیلتر کند تا به‌عنوان ژست حرکتی کاربر تشخیص داده نشوند.

نکته جالب اینکه، گوگل برای توسعه تکنیک‌های جدید پردازش سیگنال، با مشکلاتی برای کاهش تداخل آن‌ها با ویبره‌های صوتی مواجه بود. با حل این مشکل، گوگل توانست امکان اجرای قابلیت Motion Sense را همزمان با پخش موزیک فراهم کند.

نوشته گوگل نحوه کار سنسور رادار Soli در پیکسل 4 را توضیح داد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.