گوگل وعده اتصال دائم کاربران به وای‌فای را داد

 
 
«اوریون وای‌فای» (Orion) یا پلتفرم تازه وای‌فای گوگل وعده اتصال دائم کاربران به وای‌فای عمومی را داده است.
 
گوگل ادعا می‌کند که پلتفرم وای‌فای جدید این شرکت کار را برای اپراتورهای موبایل ساده‌تر خواهد کرد و این شرکت‌ها می‌توانند ترافیک‌ خود را به شبکه‌های بی‌سیم عمومی واگذار کرده و پوشش اینترنت در مکان‌های بسته را تسهیل کنند.
 
خیلی وقت است که مکان‌های پررفت و آمدی همچون مراکز خرید و ایستگاه‌های قطار اهمیت ارائه اینترنت به ملاقات کنندگان را درک کرده‌اند. عدم دسترسی به خدمات داده موبایلی ممکن است باعث کلافگی شده و از مراجعه دوباره افراد جلوگیری کند.
 
با این حال اپراتورهای موبایل برای خدمات‌رسانی بهتر در مکان‌های بسته به طیف امواج سطح پایین نیاز دارند که به خوبی و بدون استفاده از سلول‌های کوچکی که ظرفیت پهنای باند بالا را در منطقه‌ای محدود ارائه می‌دهند از دیوار‌ها عبور کند.
 
به همین منظور بسیاری از مکان‌های عمومی دست به کار شده و برای رفع این مشکل به شبکه‌های وای‌فای عمومی از نوع تجاری روی آورده‌اند، این شبکه‌ها علاوه بر متصل کردن بازدید کنندگان داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که برای بهبود تجارت مفید خواهد بود.
 
اما مشکل اینجاست که کاربران باید به شخصه خود را به این شبکه متصل کنند و این مسئله از سادگی اتصال می‌کاهد.
 
وای‌فای عمومی اوریون
اوریون وایفای زیر شاخه بخش ۱۲۰ گوگل به این مکان‌های عمومی امکان این را می‌دهد تا قابلیت دسترسی به شبکه وای‌فای خود را به اپراتور‌ها بفروشند و درنتیجه مراحل کسب اجازه و انتقال داده در پس زمینه انجام خواهد گرفت.
 
راج گاجاوانی رئیس بخش ۱۲۰ می‌گوید: «با استفاده از اوریون وایفای ارائه دهندگان می‌توانند به سادگی و به شکل ایمن شما را به وای‌فای متصل کنند و البته این فرایند در پس زمینه انجام می‌گیرد و نیازی به مداخله شما نیست… اگر ارائه دهنده شما کیفیت اتصال را مناسب تشخیص دهد شما متصل خواهید شد. اگر کیفیت پایین باشد اتصال صورت نمی‌گیرد. پس از اتصال ترافیک اینترنت از طریق وایفای جریان پیدا می‌کند. اوریون به ترافیک اینترنت کاربران دسترسی نخواهد داشت.»
 
در حال حاضر اوریون در مکان‌های عمومی آمریکا قابل دسترسی است و برای تضمین سازگاری با فروشندگان تجهیزات همکاری می‌کند. این شرکت به دنبال آن است که با استاندارد «اوپن رومینگ» سازگاری پیدا کند، استانداردی که شرکت سیسکو آن را رهبری می‌کند و توسط اتحادیه پهنای‌باند بی‌سیم (WBA) اتخاذ شده است.
 
گاجوانی افزود: «اوریون وای‌فای با اکثر سیستم‌های وای‌فای تجاری بدون نیاز سخت افزار یا نرم افزار همخوانی دارد. اوریون وای‌فای حتی در مکان های عمومی مجهز به سیستم آنتن پراکنده (DAS) یا سلول‌های کوچک نیز مفید خواهد بود.»
 
امید است که تکنولوژی ۵G بسیاری از کاستی‌های شبکه سلولی حال حاضر را رفع کند. اپراتور به دنبال آن هستند که با استفاده از این تکنولوژی از طیف سطح پایین بهره‌مند شوند، این طیف حد فاصل بیشتری را پوشش می‌دهد و بهتر انتشار پیدا می‌کند. در حال حاضر تکنولوژی ۵G سرعت بهتری را نسبت به شبکه بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در طولانی مدت می‌تواند مصرف باتری بهتری را هم به کاربران گوشی همراه ارائه دهد.