گوگل کروم پشتیبانی از پروتکل FTP را متوقف می‌کند!

کروم FTP

مرورگر کروم به پشتیبانی از پروتکل FTP پایان خواهد داد. شاید شما هم به یاد داشته باشید که پروتکل FTP در گذشته‌ای نه‌چندان دور به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای آپلود و دانلود فایل‌ها به شمار می‌رفت.

اما امروزه با پیشرفت فناوری‌ و سرورهای آنلاین، روش‌های دیگری برای میزبانی و دانلود فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل نیز هیچ جای تعجبی وجود ندارد که گوگل تصمیم گرفته تا پشتیبانی از FTP را در مرورگر کروم متوقف کند.

به گفته تیم توسعه‌دهنده کروم، آن‌ها با بررسی‌های خود متوجه این موضوع شدند که استفاده از پروتکل و سرورهای FTP به حدی پایین آمده است که عدم پشتیبانی و توقف ارایه خدمات به این پروتکل، هیچ مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد. پروتکل FTP در مرورگر گوگل کروم قادر به پشتیبانی از اتصال رمزنگاری شده (FTPS) و پروکسی‌ها نیست.

به گفته این تیم، استفاده از این پروتکل در مرورگرها به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و دیگر نمی‌توان برای افزایش کاربران یا بهبود عملکرد آن سرمایه‌گذاری کرد. تیم توسعه‌دهنده این مرورگر به دنبال حذف پروتکل ناامن FTP در نرم‌افزار خود است تا به گفته خود، موفق به از بین بردن این اتصال بی‌ارزش و ناامن شود.

به گزارش وب‌سایت اندرویدپلیس، این اتصال علاوه بر محبوبیت کم، از آسیب‌پذیری‌های بسیار زیادی رنج می‌برد. بنابراین، پروتکل FTP دیگر نمی‌تواند به عنوان مطمئن‌ترین راه برای میزبانی یا دانلود فایل‌ها در فضای وب مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر گوگل، تیم موزیلا نیز مدتی پیش تصمیم به پایان پشتیبانی از این پروتکل گرفته بود، اما هنوز مانند گوگل، تصمیم خود را اجرایی نکرده است.

نوشته گوگل کروم پشتیبانی از پروتکل FTP را متوقف می‌کند! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.