گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

احتمالا درباره نگه‌داری گیاهان و گل‌ها در منزل و فواید آن‌ها اطلاع دارید. گیاهان به خانه‌ها به‌خصوص آپارتمان‌ها فضایی روح‌بخش و زیبا می‌بخشند و افسردگی و بیماری‌های روحی را از اهالی خانه دور می‌کنند اما تحقیقات اخیر مزیت دیگری نیز به نگه‌داری گیاهان اضافه کرده است. طبق تحقیقات صورت گرفته برخی از گل‌ها و گیاهان نه‌تنها اکسیژن خانه را تأمین کرده بلکه در تصفیه هوا و دور کردن مواد مضر و آلوده در هوای خانه شما نیز نقش بسزایی دارند.

به‌تازگی محققان دانشگاهی در نیویورک در آزمایشی توانایی گیاهان مختلف در جذب آلاینده‌های مضر VOC در هوا را به چالش کشیده‌اند. ترکیبات آلاینده موجود در هوا از نقاشی خانه‌ها، مبلمان، پرینتر‌ها و دیگر لوازم منزل تولید می‌شوند که علاوه بر ایجاد آلودگی در خانه سلامتی خانواده را نیز تهدید می‌کنند و نکته جالب‌توجه این است که این آلاینده‌ها در محیط خانه‌ها به‌مراتب بیشتر از محیط بیرون وجود دارند.

سرپرست این تیم تحقیقاتی دراین‌باره اذعان کرد که:‌

برای دوری از این مشکل و تصفیه هوای منزل، طبیعت بهترین گزینه است و خانه‌هایی با فضای طبیعی و گیاهان از این خطر در امان هستند.

اما سؤال اینجاست که چه گیاهانی قادر به تصفیه هوای خانه‌ها هستند. تحقیقات اخیر همین موضوع را مشخص کرده است.

طبق تحقیقات پژوهشگران نیویورکی گل یشم، گل عنکبوتی، بروملیاد، دراسنا و کاکتوس کارائیبی قادر هستند تا آلاینده‌های موجود در هوای خانه را تصفیه و هوای منزل را پاکیزه کنند. در این تحقیقات گیاه بروملیاد ۸۰ درصد از آلاینده‌ها و دراسنا حدود ۹۴ درصد آلاینده‌های استون شیمیایی را به خود جذب کرده و گل عنکبوتی ظرف چند دقیقه آلاینده‌ها را در خود جذب و هوا را تصفیه کرده است.

سرپرست این تحقیق افزود:‌

هریک از ما روزانه ۳ هزار گالن هوا تنفس می‌کنیم و تیم تحقیقاتی ما امیدوار است به کمک این پنج گیاه بتواند به تصفیه بهتر آلاینده‌های موجود در فضاهای داخلی به روشی طبیعی و بدون نیاز به دستگاه و اقدامات شیمیایی دست یابد.

تحقیقات بر روی این گل‌ها و گیاهان آپارتمانی هم‌چنان ادامه دارد و نتایج نهایی‌تر به‌زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما درباره نگه‌داری گیاهان و گل‌ها در منزل چیست؟!

نوشته گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.