یاهو به کاربران درباره حملات گروه‌های تروریستی به ایمیل‌ها هشدار داد

یاهو به کاربران درباره حملات گروه‌های تروریستی به ایمیل‌ها هشدار داد

کمپانی یاهو با برخی از کاربرانش ارتباطی برقرار کرده و به آنها درباره هک شدن حساب کاربری توسط کوکی‌های ساختگی هشدار داده است. در سپتامبر سال 2016 رسوایی دامن یاهو را گرفت و مشخص شد که اطلاعات بیش از 500 میلیون حساب به‌دست هکرها لو رفته و اندکی پس‌ از آن و در ماه اکتبر، حمله دیگری رخ داد که طی آن، بیش از 1 میلیارد حساب کاربری یاهو تحت تأثیر قرار گرفت.

یاهو در ایمیل خود به کاربران نوشته:

کارشناسان حقوقی ما درباره کوکی‌های ساختگی تحقیق کردند که این کوکی‌ها، به مزاحمان اجازه می‌دهد تا بدون داشتن رمز ورود، به حساب کاربری دسترسی داشته باشند. بر اساس همین تحقیقات، امکان دارد که حساب کاربری شما نیز، به‌وسیله این کوکی‌ها در سال‌های 2015 و 2016 مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد.

یاهو در گفت‌وگو با ZDNet صحت این ایمیل‌ها را تأیید کرده و اعلام نموده است که هکرها الگوریتم‌های ساخت کوکی‌ها را به سرقت برده و یاهو پس‌ از آن، این کوکی‌ها را غیرفعال نموده است.

سخنگوی یاهو بیان کرده که حساب‌های هک‌شده از این طریق، شناسایی شده‌اند و کمپانی در حال تلاش است تا تمامی کاربران تحت تأثیر را از این موضوع آگاه کند.

هنوز معلوم نیست که چه تعدادی از افراد هدف قرار گرفته‌اند اما یاهو اعلام کرده که ارسال ایمیل‌های حاوی هشدار را از روز چهارشنبه آغاز کرده است. این کمپانی همچنین گفته است که گروه‌های تروریستی در پشت پرده این حملات قرار دارند.

نوشته یاهو به کاربران درباره حملات گروه‌های تروریستی به ایمیل‌ها هشدار داد اولین بار در پدیدار شد.