یکی از مدیران مایکروسافت: گوشی‌های اندرویدی نوکیا در راهند!

یکی از مدیران مایکروسافت: گوشی‌های اندرویدی نوکیا در راهند!

با وجود این که چند سالی است که نوکیا دیگر گوشی‌ هوشمند تولید نمی‌کند، اما باز هم بسیاری از کاربران خاطرات خوش خود با محصولات این شرکت را فراموش نکردهاند و همچنان به این کمپانی فنلاندی علاقه خاصی دارند. پس از این که نوکیا به دلیل وابستگی بی معنی خود به ویندوزفون نتوانست از پس اندروید و سایر شرکت‌های تولیدکننده برآید، بخش موبایل این شرکت توسط مایکروسافت خریداری شد و در نهایت برای مایکروسافت هم سودی نداشت و به فاکس‌کان واگذار شد. حالا نوکیا هم مانند بلک‌بری فهمیده که راه درست این است که به اندروید رو بیاورد و تغییرات زیادی را که در چند سال اخیر در دنیای گوشی‌های هوشمند اتفاق افتاده را بپذیرد و نه مانند گذشته به عنوان سلطان تلفن‌های همراه، بلکه به عنوان یکی از تولیدکنندگان سهمی از بازار را در اختیار بگیرد.

پیش از این نوکیا یک تبلت اندرویدی با نام N1 را تولید کرد که قدرتمند و زیبا و متناسب با استانداردهای روز بود. شرکت فنلاندی حالا حق تجاری گوشی‌های نوکیا را به HMD Global واگذار کرده است. اما خبرهایی به گوش می‌رسد که به نظر باید در چند ماه آینده منتظر معرفی دو گوشی از این کمپانی باشیم.

جیمز راترفورد، مدیر عامل منطقه آسیا بخش موبایل مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با یک رسانه ویتنامی عنوان کرد که شرکت HMD Global قصد دارد تا دوگوشی در سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ و همین طور حداقل دو گوشی دیگر را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ رونمایی کند. به تازگی نوکیا اعلام کرد که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ که طبق معمول در بارسلون برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد، اما متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره معرفی گوشی هوشمندی در این رویداد را در اختیار رسانه‌ها نگذاشت.

نوشته یکی از مدیران مایکروسافت: گوشی‌های اندرویدی نوکیا در راهند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.