یک کاربر، رم نکسوس ۵x را به ۴ گیگابایت ارتقا داد

یک کاربر، رم نکسوس 5x را به ۴ گیگابایت ارتقا داد

این روز‌ها با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات کاربران هم افزایش یافته و کار‌های عجیبی از آن‌ها سر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌زند.

بعضی دارندگان نکسوس 5X که یکی از اسمارت فون‌های پر حاشیه گوگل است و توسط ال‌جی ساخته شده، هم جزو این دسته از کاربران هستند که توانسته‌اند به نتایج شگفت انگیزی با اسمارت فون‌ خود دست یابند.

دلیل اصلی کسب این نتایج وجود مشکلی اساسی در این گوشی هوشمند است. این باگ، بوت لوپ نامیده می‌شود به این معنا که تلفن همراه وارد چرخه بی پایان بوت و ریست شده که پس از مدتی به توقف کار اسمارت فون می‌انجامد.

مرکز خدمات مشتریان کمپانی ال‌جی در هنگ کنگ هم با وجود گزارشات بسیاری از این باگ در نکسوس 5X، به اعتراض کاربران توجه نکرده و مسئولیت تعمیر اسمارت فون‌های خراب را به عهده نگرفته است.

در این وضعیت کاربران انجمن پر طرفدار XDA مجبور شدند که دست به کار شده و به تعمیر کاران موجود مراجعه می‌کنند‌.

این کاربران در زمان تعمیر از خود خلاقیت نشان داده، فرصت را غنیمت شمرده و ویژگی‌های جدیدی را هم به اسمارت فون خود اضافه می‌کنند که موجب می‌شود تلفن همراه تغییرات هیجان انگیز و جالبی داشته باشد.

یکی از این تغییرات تقریبا یک سال پیش برای نکسوس 5X اتفاق افتاد. حافظه داخلی این اسمارت فون با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، از 32 گیگابایت به 64 گیگابایت ارتقا پیدا کرده بود!.

دیروز هم یکی از توسعه دهندگان انجمن XDA با نام کاربری Cathair 2906 رم گوشی هوشمند خود را از ۳ گیگابایت به ۴ گیگابایت ارتقا داده در حالی که برای این کار تعویض پردازنده لازم است.

نکسوس 5X با چهار گیگابایت رم متولد شد.

در پایین اسکرین شات‌هایی از بخش تنظیمات این اسمارت فون قرار می‌دهیم.

همان طور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید حال، Cathair 2906 توانسته اسمارت فون خود را بدون هیچ مشکلی به آخرین نسخه اندروید یعنی 7.1.2 ارتقا دهد.

اگر کمپانی‌های بزرگ از چنین افرادی در روند ساخت و پشتیبانی اسمارت فون استفاده می‌کردند به نتایج بسیار خوبی دست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌یافتند که موجب رضایت خریداران هم می‌شد. ‌

نوشته یک کاربر، رم نکسوس 5x را به ۴ گیگابایت ارتقا داد اولین بار در پدیدار شد.