یک گوشی ۵G سامسونگ با تراشه اسنپ‌دراگون ۷۵۰G در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

اخیرا نتایج عجیب و غریب مربوط به تست بنچمارک دستگاهی تحت‌عنوان “Samsung SGH-N378” در پایگاه داده گیک‌بنچ 5 رویت شده است. این فهرست به جز حافظه رم 6 گیگابایتی و سیستم‌عامل اندروید 10 اطلاعات چندان دیگری را در رابطه با هندست مذکور ارائه نمی‌دهد. با این‌حال یک خبرچین معتبر با انتشار اطلاعات دیگری پیرامون مشخصات سخت‌افزاری دستگاه توجه همگان را به خود جلب نموده است. بر این اساس اسمار‌ت‌فون مذکور مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 619 خواهد بود. با توجه به این نکته و امتیازات کسب شده توسط دستگاه در پایگاه داده گیک‌بنچ به احتمال فراوان تراشه مذکور از نوع اسنپ‌دراگون 750G خواهد بود. این تراشه یکی از تولیدات جدید 5G و اقتصادی کوالکام به‌شمار می‌رود.

بر اساس نخستین گمانه‌زنی‌ها به‌نظر می‌رسد که نتایج بنچمارک متعلق به اسمارت‌فون آینده گلکسی A52 5G است. اطلاعات پیش‌تر لو رفته از عرضه این هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 750G حکایت داشتند. بعلاوه شباهت واضح این هندست با مدل پیش‌تر معرفی شده گلکسی A42 5G صحت چنین نظریه‌ای را بیش از پیش تائید می‌کند.

با این‌حال شماره مدل Samsung SGH-N378 نکته‌ای بسیار سردرگم کننده محسوب می‌شود. اگرچه این شناسه واقعا مفهوم خاصی نداشته و احتمالا یک کد تصادفی برای نسخه پیش‌تولید شده سخت‌افزار به‌شمار می‌رود؛ اما این شناسه کاملا مشابه با شماره مدل‌های قدیمی سامسونگ است؛ شناسه‌هایی که از سال 2013 به بعد منسوخ شده و کاملا متفاوت با شناسه‌هایی نظیر SM-A426B و SM-A426B/DS برای گلکسی A42 5G هستند. نسخه اولیه سامسونگ گلکسی J احتمالا نزدیک‌ترین محصول به این شماره مدل محسوب می‌شود.

اسمارت‌فون Samsung SGH-N378 در پایگاه داده گیک‌بنچ همراه با مشخصات سخت‌افزاری آن

طبیعت عجیب و غریب شماره مدل Samsung SGH-N378 احتمالا نشان‌دهنده خانواده کاملا جدیدی از هندست‌های گلکسی است. این پدیده احتمالا تا حدودی بعید به‌نظر می‌رسد. بعلاوه در حال حاضر سامسونگ خانواده گسترده‌ای از هندست‌ها را در اختیار دارد که به‌طور بالقوه می‌تواند دستگاه SGH-N378 را به آن اضافه نماید. به‌عنوان مثال اخیرا شایعاتی پیرامون اسمارت‌فون گلکسی M12 منتشر شده است. این هندست از طراحی کاملا مشابه با گلکسی A42 بهره می‌گیرد.

نوشته یک گوشی 5G سامسونگ با تراشه اسنپ‌دراگون 750G در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.