۱۰ دلیل برای اینکه بدانید اندروید از iOS بهتر است

۱۰ دلیل برای اینکه بدانید اندروید از iOS بهتر است

اندروید و iOS را می‌توان دو سیستم عامل محبوب نزد کاربران تلفن‌های هوشمند دانست. در دنیای رقابت پذیر و جنجالی تکنولوژی، این جریان تنها یک برنده می‌تواند داشته باشد. در این مطلب می‌توانید دلایل برتر بودن اندروید نسبت به iOS را مطالعه کنید.

سیستم عامل اندروید دارای اپلیکیشن‌های بیشتری است

پلی استور گوگل را می‌توان محل تجمع اپلیکیشن‌های اندروید دانست و از طرف دیگر، اپ استور نیز محل جمع‌آوری اپلیکیشن‌های iOS به حساب می‌آید. در حال حاضر، تعداد اپلیکیشن‌های موجود در پلی‌ استور گوگل بیشتر از اپ استور است. ۲ میلیون اپلیکیشن در مقابل ۲.۵ میلیون.

در کنار ازدیاد بیشتر اپلیکیشن، تعداد نرم‌افزارهای رایگان نیز در پلی استور از اپ استور اپل بیشتر است. از ۲.۵ میلیون اپلیکیشن موجود در پلی استور، حدودا ۲.۳ میلیون از آنها رایگان هستند. این رقم از کل تعداد نرم‌افزارهای موجود در اپ استور اپل بیشتر است! اما بیشتر بودن تعداد اپلیکیشن‌های رایگان، دلیلی بر با کیفیت بودن آنها نیست. اما در نهایت، بیشتر بودن تعداد اپلیکیشن‌های رایگان باعث می‌شود تا دست کاربران برای تست و کار با نرم‌افزارها بازتر باشد، بدون اینکه هیچگونه نگرانی بابت پرداخت هزینه داشته باشند.

قابلیت شخصی سازی اندروید بیشتر است

در حالی که بسیاری از افراد با اکوسیستم iOS خو گرفته‌اند، اما کسانی که علاقه به شخصی سازی تلفن‌های هوشمند دارند، به هیچ عنوان سمت آیفون نمی‌روند. در دیوایس‌های اندرویدی، شما بعضا می‌توانید نرم‌افزار دستگاه را با یک سیستم جدید به صورت کامل جایگزین کنید.

سیستم عامل اندروید به شما اجازه می‌دهد تا تمامی قسمت‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید. این مورد از کیبورد گرفته تا لانچر یا اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را شامل می‌شود. اگر شما از سیانوژن استفاده کنید، می‌توانید مواردی که به صورت پیش‌فرض روی دستگاه شما نصب شده و به آنها نیاز ندارید را کاملا از دیوایس خود حذف کنید.

همواره یک تلفن هوشمند اندرویدی برای تمامی افراد وجود دارد

آیا به یک تلفن هوشمند برای همراه داشتن در هنگام دوچرخه سواری یا کوهنوردی نیاز دارید؟ می‌توانید روی گلکسی A7 Active حساب کنید. به یک دیوایس رده بالا نیاز دارید؟ وان‌پلاس ۳T در خدمت شماست. دوربین حرفه‌ای؟ هوآوی P9. سیستم عامل اندروید، با هر نیاز و شرایط مالی شما کنار خواهد آمد! در پایان سال گذشته، ۲۴ هزار دیوایس با ۱۳۰۰ برند مختلف از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کردند!

با آمدن هر نسل از دیواس‌های اپل، شما دو یا سه انتخاب خواهید داشت. کوچک، متوسط و بزرگ. سایز این گجت‌ها، بزرگترین تفاوت میان آنهاست. مطمئنا تفاوت‌هایی در کیفیت صفحه نمایش و یا سخت‌افزار داخلی آنها نیز وجود دارد.

دامنه قیمت دیوایس‌های اندرویدی بسیار بیشتر است

بیایید با واقعیت روبرو شویم. در بسیاری از موارد، ما مقدار زیادی از درآمد خود را صرف خرید تلفن‌های هوشمند می‌کنیم. اگر شما مایل به به‌روزرسانی آیفون خود باشید، انتخاب‌های محدودی برای شما وجود دارد و از طرف دیگر، هزینه زیادی نیز برای آن باید بپردازید.

اما در دنیای اندروید، قضیه متفاوت است و برای افراد با تمام سلایق و شرایط مالی، یک انتخاب وجود دارد. شما می‌توانید یک تلفن هوشمند ۲۰ دلاری از آلکاتل یا یک دیوایس ۸۰۰ دلاری با نام گلکسی S7 Edge را انتخاب کنید. همه چیز به شما بستگی دارد. اما مهم این است که قدرت انتخاب برای شما وجود دارد. اپل هیچ‌گاه یک تلفن هوشمند با قیمتی پایین‌تر از ۵۰۰ دلار عرضه نکرده و مسلما شما در این زمینه با محدودیت روبرو هستید.

احتیاجی به استفاده از آیتونز ندارید

اپل را می‌توان یک پیشرو در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار دانست. اما نرم‌افزار آیتونز که یک رابط بین دیوایس و کامپیوتر است و از آن برای انتقال فایل و نصب نرم‌افزار بر روی آیفون استفاده می‌شود، یک عامل آزاردهنده به حساب می‌آید! حذف این نرم‌افزار از روی سیستم عامل نیز یک کابوس به نظر می‌رسد که اپل برای این منظور، یک آموزش طراحی کرده است. اما کاربران اندروید، به اپلیکیشنی مانند آیتونز برای انتقال اطلاعات به دیوایس خود نیاز ندارند.

به صورت کامل با گوگل در تعامل هستید

اندروید را می‌توان یک پروژه متن‌باز دانست که توسط گوگل اداره می‌شود، اما به صورت کامل به این شرکت تعلق ندارد! گوگل از این روش استفاده می‌کند و سیستم عامل اختصاصی خود را تولید می‌کند و سپس شرکت‌های دیگر، از آن بهره می‌برند. همانطور که گفته شد، سرویس‌های گوگل به عنوان جزئی از سیستم عامل اندروید به حساب می‌آیند و خرید یک تلفن هوشمند اندرویدی، دلیل خوبی برای استفاده از این سرویس‌ها به شمار می‌رود.

سرویس‌های گوگل فوق‌العاده است و کاربران احساس راحتی خاصی با آنها می‌کنند. به این فکر کنید که بدون Google Chrome، Google Music، Google Docs Google Drive، Gmail و Google Maps چگونه می‌توانستید زندگی کنید؟! زمانی که این اپلیکیشن‌ها با یکدیگر سازگار شوند، می‌توانند زندگی کاربران را دگرگون کنند.

اندروید همزمان با تکنولوژی پیش می‌رود

اپل به آرامی در حال حرکت است، در حالی که اندروید با سرعت زیاد خود را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار داده است. ابداعات تکنولوژیکی دیوایس‌های اندرویدی روز به روز در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که اپل در این زمینه عقب مانده است. تا به حال، اپل در این زمینه پیشرو بود، اما ظاهرا این اواخر، اهالی کوپرتینو هستند که دنباله‌روی اندروید شده‌اند. به عنوان مثال، P9 هوآوی و یا ال‌جی G5، اولین تلفن‌های هوشمند با دوربین دوگانه بودند و بعد از آن، اپل دست به تولید آیفون ۷ پلاس با دوربین دوگانه زد!

اگر طالب تکنولوژی‌های جدید هستید، باید به سمت اندروید بیایید. تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی، انتخاب‌های جذاب و به روزی را به شما هدیه می‌دهند. اگر طالب تکنولوژی‌های تاریخ مصرف گذشته هستید، می‌توانید آیفون را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از قابلیت‌های جدید که اپل برای آیفون در نظر می‌گیرد، پیشتر در دیوایس‌های اندرویدی موجود بوده است. آیفون ۷ در حال حاضر ضد آب است. اما این اتفاق حدودا دو سال پیش در تلفن‌های هوشمند اندرویدی اتفاق افتاد و امروزه نیز گلکسی S7 سامسونگ، مقاومت بیشتری نسبت به آیفون ۷ در برابر آب دارد. اما سیستم بازاریابی اپل بسیار قوی است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که این شرکت، تلفن هوشمند را اختراع کرده است!

اندروید از درگاه کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند

در آیفون‌های اپل، اگر مایل به استفاده از فضای بیشتر هستید، یا باید اطلاعات درون دیوایس خود را حذف کنید یا هزینه‌ای بیشتر برای خرید یک دستگاه جدید بپردازید. گجت‌های اپل، به شما امکان افزایش حافظه را نمی‌دهند. اما این موضوع در بیشتر تلفن‌های هوشمند اندرویدی قابل انجام است.

تفاوت میان یک آیفون ۷ با حافظه ۳۲ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت، ۲۰۰ دلار است. اما کارت حافظه ۲۰۰ گیگابایتی SanDisk تنها ۷۲ دلار قیمت دارد. تفاوت این دو مبلغ زیاد است. همچنین به وسیله درگاه کارت حافظه، شما می‌توانید انتخاب کنید که چه میزان حافظه برای دیوایس خود نیاز دارید. برای نمونه، کارت‌های حافظه SanDisk در اندازه‌های زیر تولید و عرضه شده است:

  • ۸ گیگابایت
  • ۱۶ گیگابایت
  • ۳۲ گیگابایت
  • ۶۴ گیگابایت
  • ۱۲۸ گیگابایت
  • ۲۰۰ گیگابایت
  • ۲۵۶ گیگابایت

دیوایس‌های اندرویدی قابلیت تعویض باتری دارند

زمانی که عمر آیفون شما به پایان رسیده و شارژ دلخواه شما را نگه ندارد، چاره‌ای جز تعویض دیوایس ندارید. اما در دنیای اندروید قضیه متفاوت است و در این شرایط شما می‌توانید باتری دستگاه را با یک باتری جدید جایگزین کرده و مانند روز اول از گجت خود استفاده کنید.

در اندروید، محدودیتی برای NFC وجود ندارد

اپل فناوری NFC را در نهایت درون آیفون ۶ قرار داد، اما این تکنولوژی، تنها محدود به استفاده از اپل پی (Apple Pay) است. اما در دیوایس‌های اندرویدی، چیپ‌های NFC مدت زیادی است که به چشم می‌خورند و با تمامی دستگاه‌های پشتیبانی کننده از NFC نیز سازگار بوده و محدودیتی در این زمینه ندارند.

آیا شما نیز با این مطلب موافق هستید؟ اندروید در چه زمینه‌های دیگری نسبت به iOS برتری دارد؟ نظرات خود را پیرامون این مطلب با ما در میان بگذارید.

نوشته ۱۰ دلیل برای اینکه بدانید اندروید از iOS بهتر است اولین بار در پدیدار شد.