۱۲ گوشی برتر سال ۲۰۱۶/ بهترین را انتخاب کنید!

۱۲ گوشی برتر سال ۲۰۱۶/ بهترین را انتخاب کنید!

در حال نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۶ و بستن پرونده گوشی‌های معرفی شده در امسال هستیم. متاسفانه در چند سال اخیر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند خلاقیت گذشته یا به‌عبارتی جرات قبل را ندارند و تنها شاید بتوان ال‌جی و یا موتورولا را هنوز خلاق نامید، البته ال‌جی هرسال در محصولات خود ایده‌های تازه‌ای را به‌کار می‌برد ولی در سال آینده خبری از آن‌ها نیست که بارزترین آن وجود طراحی ماژولار در ال‌جی G5 و حذف شدن آن از ال‌جی V20 است. در ابتدا سعی می‌کنیم نگاهی به وضعیت شرکت‌های مطرح تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ داشته باشیم.

سامسونگ که بزرگترین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، شکست تلخی را امسال تجربه کرد. این شرکت کره‌ای با طراحی تهاجمی گلکسی نوت ۷ باعث انفجار باتری این فبلت قدرتمند شد که نتیجه آن توقف تولید و ضرر میلیارد دلاری این غول تکنولوژی شد. اپل امسال را با کاهش فروش شروع کرد ولی این کاهش فروش باعث نشد که این شرکت آی‌فون ۷ را با طراحی تکراری معرفی و به بازار ارایه نکند، البته اپل توانست از توقف تولید گلکسی نوت ۷ بهترین استفاده را برده و فروش تقریبا مناسبی را تجربه کند. اگر اپل سال آینده تغییری در محصولات خود ایجاد نکند مسلما کاهش فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۶ هواوی توانست لقب سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا را تصاحب کند که باتوجه به عملکرد مناسب آن، چنین لقبی دور از انتظار نبود. این شرکت چینی امسال پرچمداران زیادی را معرفی کرد که P9 و Mate 9 بارزترین آن‌ها محسوب می‌شوند، البته نمی‌توان درخشش گوشی هوشمند آنر ۸ را نیز نادیده گرفت. برند آنر که زیرمجموعه هواوی محسوب می‌شود امسال با معرفی دستگاه زیبا، پرقدرت و خوش قیمت آنر ۸ نشان داد که برای تصاحب دستگاهی کامل نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست. چند روز پیش نیز این غول فناوری دستگاه جذاب آنر مجیک را در معرض دید عموم قرار داد.

ال‌جی امسال سعی کرد تا با خلاقیت و معرفی دستگاهی متفاوت فروش خود را افزایش دهد که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. ال‌جی G5 با طراحی ماژولار، بدنه فلزی و دوربین دوگانه دستگاه جالبی محسوب می‌شود ولی مشکلات مخصوص به‌خود را نیز دارد. این شرکت کره‌ای در نیمه دوم سال دستگاه V20 را جایگزین فبلت قدرتمند V10 کرد که بیشتر به ال‌جی G5 شباهت دارد. ال‌جی با معرفی این پرچمداران و دستگاه‌های دیگر توانست به هفتمین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود.

شرکت‌های دیگر همانند اچ‌تی‌سی و سونی اگرچه دستگاه‌های خوبی را معرفی و روانه بازار کردند ولی همانند چند سال گذشته، عملکرد مناسبی نداشتند. امسال اچ‌تی‌سی سعی کرد تا بعد از چند نسل، مشکل عمده پرچمداران خود یعنی دوربین را رفع کند که تا حدودی نیز موفق بود. سونی نیز امسال پرچمدار فلزی اکسپریا XZ را در معرض دید عموم قرار داد، دستگاهی که نسبت به پرچمداران سری Z طراحی متفاوتی داشته و در هنگام لمس حس امنیت بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند. با وجود معرفی این گوشی‌های هوشمند، اچ‌تی‌سی و سونی موفق نشدند که در لیست ۱۰ تولیدکننده برتر سال ۲۰۱۶ قرار بگیرند.

امسال شیائومی با معرفی دستگاه‌های قدرتمند، خوش‌قیمت و جذاب Mi 5 و Mi MIX کاربران زیادی را به‌سوی خود جذب کرد. برندهای Oppo، شیائومی، لنوو، TCL و ZTE را باید موفق‌ترین تولیدکنندگان چینی در سال ۲۰۱۶ نامید. شرکت Micromax تنها شرکت هندی محسوب می‌شود که توانست لقب دهمین تولیدکننده برتر را تصاحب کند.

حالا و در این مطلب قصد داریم تا ۱۲ تا از بهترین گوشی‌های بازار را برای شما خوبان نام ببریم و در نهایت شما با شرکت در نظرسنجی می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. پس از پایان نظرسنجی به صورت عمومی ما از کارشناسان این حوزه نیز می‌خواهیم تا بهترین مدل‌ها را انتخاب کنند و سپس با میانگین امتیازات به‌دست آمده توسط کاربران و کارشناسان، سه گوشی برتر سال ۲۰۱۵ معرفی شده و جایزه مخصوص آی‌تی‌رسان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

سامسونگ گلکسی S7 Edge

سامسونگ پرچمدار امسال را با طراحی تقریبا یکسانی نسبت به نسل گذشته معرفی کرد. گلکسی S7 Edge دارای بدنه شیشه‌ای بوده و در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاوم است. در این دستگاه می‌توان با استفاده از کارت حافظه خارجی، حافظه داخلی آن را افزایش داد. این دستگاه یکی از کامل‌ترین گوشی هوشمند معرفی شده در امسال است.

گوگل Pixel XL

بعد از چندسال همکاری گوگل با شرکت‌های مختلف برای تولید دستگاه‌های نکسوس با اندروید خام، امسال این غول جستجوی اینترنتی تصمیم گرفت تا با معرفی دو گوشی هوشمند قدرتمند و زیبا تحت برند خود، به جنگ آی‌فون‌های اپل برود. پیکسل XL دارای نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و دوربین‌های عالی بوده و حس یک کالای لوکس را به کاربر منتقل می‌کند.

شیائومی Mi MIX

به‌جرات می‌توان این دستگاه را جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی هوشمند معرفی شده در امسال نامید. شیائومی Mi MIX غول‌پیکر با نمایشگر ۶.۴ اینچی بدون حاشیه، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی کاملا قدرتمند بوده و ارزش خرید بالایی دارد.

اپل آی‌فون ۷ پلاس

اپل از سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا ۲ عدد آی‌فون معرفی کند که نسخه دوم دارای نمایشگر بزرگ‌تر و امکانات بهتری است. آی‌فون ۷ پلاس از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسل گذشته خود ندارد ولی از دوربین دوگانه بهره می‌برد که کارایی آن با دیگر محصولات موجود در بازار متفاوت است.

هواوی Mate 9

هواوی امسال فبلت پرچمدار خود را در نسخه‌های معمولی، پورشه دیزاین و پرو معرفی کرد که نمونه دوم و سوم تفاوتی جز برند پورشه و قیمت ندارند. هواوی میت ۹ دارای نمایشگر ۵.۹ اینچی بوده و قدرت آن را پردازنده خانگی Kirin 960 تامین می‌کند، در پشت دستگاه نیز دوربین دوگانه وظیفه ثبت تصاویر را برعهده دارد.

ال‌جی V20

سال گذشته ال‌جی تصمیم گرفت برای رقابت با سری نوت سامسونگ، فبلتی قدرتمند با ویژگی‌های جذاب معرفی کند که نتیجه آن ال‌جی V10 بود. امسال این شرکت کره‌ای نسل دوم آن را با بدنه فلزی، نمایشگر دوم پرنورتر و دوربین دوگانه معرفی کرد تا بتواند جای خالی نوت ۷ را در بازار پر کند که تا امروز موفق به انجام آن نشده است.

موتورولا موتو Z

امسال موتورولا که شرکتی متعلق به لنوو بوده تصمیم گرفت تا پرچمدار خود را تحت سری Z معرفی کند. این دستگاه ظریف و زیبا همانند آی‌فون ۷ و ۷ پلاس فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. یکی از ویژگی‌های مثبت موتورولا موتو Z امکان استفاده از ماژول‌های مختلف برای افزایش کارایی آن است.

وان‌پلاس ۳T

امسال وان‌پلاس سنت‌شکنی کرد و به‌جای معرفی نسخه‌ای ضعیف‌تر از پرچمدار اصلی خود، نمونه‌ای بهبود یافته تحت نام وان‌پلاس ۳T را معرفی نمود. این گوشی هوشمند با بدنه فلزی، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و ۶ گیگابایت رم یکی از قدرتمند‌ترین دستگاه‌های اندرویدی بازار بوده که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

اچ‌تی‌سی ۱۰

اچ‌تی‌سی امسال سعی کرد تا با رفع مشکلات دستگاه‌های گذشته خود، یک گوشی هوشمند کامل را روانه بازار کند. اچ‌تی‌سی ۱۰ دیگر همانند گذشته داغ نمی‌کند و دوربین آن فاصله زیادی با دیگر پرچمداران بازار ندارد. همانند همیشه می‌توانید بر روی کیفیت صوتی آن حساب ویژه‌ای باز کنید، مخصوصا با اتصال هدفون به آن شگفت‌زده خواهید شد.

سونی اکسپریا XZ

سونی بعد از معرفی دستگاه‌های جدید تحت سری X، تصمیم گرفت تا آخرین پرچمدار خود را با ترکیب هر دو نسل و با نام اکسپریا XZ عرضه کند. این گوشی هوشمند دارای بدنه فلزی بوده و در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاوم است. این مدل علاوه بر جدیدترین سخت‌افزارها، از دوربین بهبود یافته ۲۳ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد.

ال‌جی G5

پرچمدار امسال ال‌جی تغییرات زیادی را نسبت به G4 تجربه کرده است. اندازه نمایشگر آن کاهش یافته، بدنه آن فلزی شده، طراحی ماژولار دارد و همچنین از دوربین اصلی دوگانه نیز بهره می‌برد. شاید اگر مکانیزم تعویض باتری و افزوده شدن ماژول‌ها به آن متفاوت و همچنین شارژدهی باتری آن بالاتر بود، ال‌جی G5 فروش بسیار مناسب‌تری را تجربه می‌کرد.

لنوو ZUK Z2 Pro

لنوو سعی می‌کند با معرفی دستگاه‌های قدرتمند و ارزان‌قیمت برای خود در بازار جایگاه مناسبی پیدا کند و تا حدودی نیز موفق شده است که گواه این مسئله تبدیل شدن به ششمین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان است. مدل موردنظر دارای نمایشگر ۵.۲ اینچی، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی بوده و در نمونه‌ای با ۶ گیگابایت رم روانه بازار شده است.

انتخاب با شماست

حال که با بهترین گوشی‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۶ آشنا شدیم، این نوبت شماست که از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کنید.

بهترین گوشی سال 2016 ؟!

نوشته ۱۲ گوشی برتر سال ۲۰۱۶/ بهترین را انتخاب کنید! اولین بار در پدیدار شد.