۱۹ موضوع عجیب از زندگی مارک زوکربرگ

زندگی مارک زوکربرگ

مارک زوکربرگ یکی از مشهورترین مدیران در دنیا است که دستاورد هایش تا ۳۲ سالگی واقعا عجیب و تحسین بر انگیز است. بسیاری از افراد، او را با فیس بوک شناختند. اما در مورد او هنوز هم چیزهایی هست که می توانید با کمک این مطلب به آن دست پیدا کنید.

با وجود این که روزانه میلیاردها نفر وارد فیس بوک می شوند و از دستاورد آزمایشی او در دوران مدرسه و دانشجویی استفاده می کنند اما او هزینه زیادی را خرج تحقیقات پزشکی می کند. این موضوع خیلی مهم است که با وجود این که این فرد، در دسته ای می گنجد که با انگشت می توان رقبایش را بر شمرد، اما هنوز انسان است و باید برای انسان ها هزینه کند.

زندگی مارک زوکربرگ و رمز و رازهای آن!

او نزدیک بود که کارمند مایکروسافت شود.

زمانی که مارک زوکربرگ یک نوجوان دبیرستانی بود، یک پخش کننده موزیک به نام Synapse Media Player طراحی کرد که این اپلیکیشن بر اساس شخصی سازی لیست پخش کار می کرد. این پلیر فقط mp3 ها را پشتیبانی می کرد.

مایکروسافت در پی این بود که شرکت و کارمندان آن را جذب کند. اما با وجود این که مجوز ساخت و ارائه این اپلیکیشن ارائه شده بود، مارک زوکربرگ، تصمیم گرفت که ادامه تحصیل دهد و به این پروژه خط پایان زد

 

در دوره راهنمایی یک پیام رسان اختراع کرد

پدر مارک زوکربرگ یک دندان پزشک بود و نیاز داشت تا بداند بیمارانش در چه زمانی می رسند و باید ویزیت شوند. مارک زوکربرگ یک اپلیکیشن پیام رسان طراحی کرد و نام آن را ZuckNet گذاشت. با کمک این اپلیکیشن که صرفا برای پدرش طراحی کرده بود، پدرش می توانست از زمان رسیدن آن ها مطلع شود.

او به عنوان فردی اقتصادی شناخته می شود

با وجود این که مارک زوکربرگ بسیار ثروتمند است و از خانه ای عالی بهره مند است، در سال ۲۰۱۰ طی مصاحبه ای با The New Yorker گفته است که خانه خود را در Craigslist پیدا کرده است. Craigslist تقریبا چیزی شبیه اپلیکیشن و وب سایت هایی مثل شیپور و دیوار و غیره است! با این حساب این جمله او بیانگر این است که او فردی اقتصادی و صرفه جو است و به بهانه داشتن پول زیاد به دنبال گران ترین ها نمی رود.

 

ضعف بینایی برایش موهبت بود

او رنگ آبی را برای فیس بوک انتخاب کرد، و علت آن هم این بود که دارای کور رنگی سبز و قرمز است. انتخاب این رنگ هر چند بخاطر محدودیت های چشمی او صورت گرفت اما از نقطه نظر بازاریابی رنگ، این انتخاب تنها انتخابی می توانست باشد که این کسب و کار را موفق کند.

 

او برنامه نویس سطح بالا نبود!

یکی از چیزهایی که شاید خیلی ها فکر کنند این است که او یک برنامه نویس سطح بالا بوده است اما چیزی که مهم است این است که او با کمک کتاب دامیز توانست سی پلاس پلاس را یاد بگیرد!

 

او چند زبانه است

مارک علاقه زیادی به زبان های مختلف دارد. مثلا لاتین را دوست دارد و به زبان ماندارین نیز صحبت می کند. علاقه به زبان های باستانی در مارک زوکربرگ علاقه ای دیرینه است.

زندگی مارک زوکربرگ

او تمام پیشنهاد های خرید فیس بوک را رد کرده است

اغلب شرکت های بزرگ دنیا، نظیر

  • NewsCorp
  • مای اسپیس
  • Viacom
  • یاهو
  • NBC
  • گوگل

و حتی مایکروسافت دوباره پیشنهاد خرید فیس بوک را مطرح کردند اما او آن را رد کرده و قصد دارد همیشه با این شبکه بماند.

 

او ستایشگر استیو جابز است

مارک زاکربرگ گویای این است که از نقطه قوت ها و سبک رهبری جسورانه استیو جابز برای حفظ اپل استفاده کرده و توانسته موهبت هایی را برای کسب و کار خود به ارمغان آورد.  او بخاطر این الگو ستایشگر استیو جابز است.

 

مارک زوکربرگ عضو توییتر است

نکته ای که وجود دارد، موسس شبکه های مختلف خیلی کم امکان دارد که بخواهند عضو شبکه های اجتماعی دیگر شوند! اما مارک زوکربرگ عضو توییتر است. اما با این وجود بسیار کم کار است. مثلا از سال ۲۰۰۹ تا کنون تنها ۱۹ توییت ارسال کرده است! چیزی حدود سالی دو توییت!؟

 

او یک کاربر تناسب اندام است

شاید او را فقط در حوزه کسب و کار سفت و سخت شناخته باشید اما مارک در سال ۲۰۱۶ تصمیم به اجرای یک برنامه ۳۶۵ روزه در حوزه تناسب اندام گرفت و توانست دقیقا در موعد مشخص به هدف خود برسد.

 

توجه مارک به پیکاسو و البرت انیشتین

او دو نقل قول دارد که از پیکاسو و انیشتین وام گرفته است. این دو نقل قول به صورت زیرند:

  • چیزها را آنقدر ساده کنید که دیگر نتوانید آن ها را ساده تر کنید ( انیشتین )
  • همه بچه ها هنرمند زاده می شوند و مساله این است که هنرمند بمانند و رشد کنند ( پیکاسو )

شاید این دو جمله مخصوصا جمله پیکاسو نوعی بیانگر خصوصیات مارک زوکر برگ در مورد فیس بوک را نشان دهد. قطعا دلیلی دارد که او این دو جمله را برگزیده است.

 

سگ مارک زوکربرگ یک سلبریتی است

حیوان دوست داشتنی و خانگی مارک زوکربرگ یک سگ گله ی مجارستانی است. این سگ برای خود یک پیج شخصی در فیس بوک دارد که نزدیک به دو میلیون لایک دارد! حتی دخترش هم یکی از فن های این سگ است. او گفته که این سگ مشهور ترین سگ جهان است!

 

او برای مدیریت صفحه اش ادمین دارد!

جالب است که کسی خود موسس چیزی باشد و برای حضور در آن نیاز به ادمین داشته باشد. البته این موضوع برای مارک که حسابی سرش شلوغ است این موضوعی کاملا طبیعی است. او دارای ۱۰ ادمین برای پیج شخصی اش است! و آن ها این صفحه را اداره می کنند.

این افراد مسئول، عکس گرفتن، ارسال پست، نوشتن، نظر دادن و لایک کردن هستند.

 

او از حریم خصوصی اش خیلی مراقبت می کند

مارک زوکربرگ نسبت به حریم خصوصی اش بسیار حساس است و تلاش دارد که آن را حفظ کند و سلامتش را تثبیت کند. او علاوه بر کارهایی اجتماعی در این باره سعی دارد تا هر گونه که شده جلوی اشتباهات ناگهانی را بگیرد. مثلا بر روی دوربین لپ تاپ اش یک چسب زده تا مبادا به طور ناگهانی تصویری از او ثبت شود.

 

ترفند های عکاسی مخصوص به خود دارد

یکی از چیزهایی که معمولا در مورد مارک زوکربرگ مخصوصا از سمت نزدیکانش، مورد بحث قرار گرفته مساله اندازه قد او، در عکس ها و در واقعیت است. چیزی که وجود دارد این است که او در عکس ها، طوری گارد می گیرد که شما فکر می کنید خیلی طبیعی است اما قدش را چند سانتی متر بلند تر نشان می دهد!

زندگی مارک زوکربرگ

زندگی مارک زوکربرگ

لباسش ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار می ارزد!

اگر او را دیده باشید متوجه می شوید که همیشه لباس خاکستری به تن دارد، و با یک شلوار جین و کفش هایی از جنس و برند نایک!

در سال ۲۰۱۴ از او در مورد لباس هایش سوال هایی پرسیدند! او در این باره گفت:

من تمایل دارم تا بتوانم زندگی ام را انقدر ساده کنم که نیاز به تصمیم گیری برای انتخاب نداشته باشم و در عوض به مردم خدمت کنم!.

به نظر می رسد، تی شرت خاکستری رنگ زاک، ساخته شده توسط طراح ایتالیایی Brunello Cucinelli، هزینه ای به ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار داشته است. با این حال، Vres Clothing رنگ، مواد و طول پیراهن را بررسی کرد تا بتواند یک مدل مقرون به صرفه برای کسانی که میخواهند سبک مدیر عامل شرکت را کپی کنند، ایجاد کند.

 

شما نمی توانید مارک را بلاک کنید

اگر به صفحه مارک زوکربرگ نگاه کرده باشید متوجه می شوید که هرگز نمی توانید او را بلاک کنید. برای او چنین امکانی وجود ندارد. اگر بخواهید این کار را انجام دهید به صفحه خطا می روید. این چیزی است که حق صاحب فیس بوک است!

 

هزینه چند میلیارد دلاری برای امنیت توسط مارک

همانطور که گفته شد او به حریم خصوصی و امنیت خود خیلی اهمیت می دهد. رقمی که اخیرا برای این موضوع گزارش داده است، حدود ۸ میلیارد دلار بوده که سفر با هواپیمای شخصی یکی از این گزینه ها بوده است.

 

بی سلیقگی مارک زوکربرگ در انتخاب خودرو

همانطور که گفتیم او بسیار اقتصادی است و سعی دارد کم هزینه ترین ها را برای زندگی انتخاب کند. هر چند هنگام پرواز هواپیمای شخصی اش گویای این موضوع نیست، اما نکته ای که وجود دارد این است که، در انتخاب خودرو سلیقه ای نازل دارد. مثلا خودروهای او از جمله خودروهای ۳۰ هزار دلاری است که می توان به Acura TSX  و Volkswagen Golf GTI اشاره داشت.

نظر شما در مورد مارک چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

نوشته ۱۹ موضوع عجیب از زندگی مارک زوکربرگ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.